dicht of open straal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

dicht of open straal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 22:17

Mijn vriendin rijd al heel lang met haar paard met "blote voeten" op straat, de straal van haar paard is dan ook helemaal plat en 'dicht'.
Nu hoor ik van mijn andere vriendin dat zij op school van de lerares heeft gehoord dat hij juist open moet zijn, maar maakt dit zoveel uit dan??
Hieronder bij nummer 4

Afbeelding

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 22:28

De straal hoort normaal gesproken inderdaad open te zijn, maar als je veel buiten rijdt "op blote voeten"kan de straal inderdaad plat en dicht worden.

Wat ik altijd begrepen heb, is dit niet zo erg, de hoefsmid zal het echt wel melden hoor als het heel erg zou zijn, maar wat ik heb begrepen, is het niet zo heel erg.

mischien toch voor de zekerheid de hoefsmid laten komen en de straal goed schoon houden!!!

Groeten marijke

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 10:10

Dat is de straalgroeve. Die hoort er idd aanwezig te zijn. Maar rijdt je vriendin veel op straat of in de berm? Hoe loopt hij verder? Ik kan me voorstellen dat wnneer de straal flink afschuurd door het lopen op straat er maar weinig hoeft te gebeuren voor ie kreupel is?
Kan best zijn dat het meevalt hoor, kan ze toch het beste aan een smid vragen....

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 11:40

Heeft Amulet ook en zo'n ramp is het niet, de hoefsmid snijdt het altijd bij, en Amulet heeft er verder geen last van.
Het valt sinds ik wat minder over straat rij wel mee.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 16:06

Als onze paarden bekapt worden dan snijd de hoefsmid de straal ook even bij.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, IASCrawler, jaap_2005, Pony2024 en 91 bezoekers