Tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robinneta

Berichten: 64
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-01 12:18

Hallo!

ik wil straks mijn lievelingspaardje (niet mijn eigen / verzorgpaard, een paard van de manege) eens goed poetsen, heeft iemand tips?

Party!!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 12:26

gewoon beginnen met een massageborstel. de stof goed lospoetsen, dan met een zachte borstel erover, met een zachte (wollen doek) glanzend wrijven. Als je het hebt glansspray erover (als je gaat rijden niet op de zadelplaats). De staart helemaal uitpluizen, glansspray erin. Manen netjes kammen, glansspray erin. Hoeven uitkrabben (gebruik water, en denk ook aan de bovenkant), lekker invetten. Je paardje is weer helemaal stralend!
Als je nog eenschone spons hebt, kun je ook zijn ogen en neus opfrissen....

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 19:04

heb ik weinig aan toe te voegen anders dan dat je ogen, neus en anus ook heel hgoed schoon kunt maken met een baby-doekje. Dat gooi je na gebruik weg en geen last van vieze sponzen.
Astrid

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 19:43

Eerst lekker met een rosborstel/massageborstel goed losse haren en vuil losrossen.Daarna met een harde borstel al het andere vuil weg borstelen.Ga dan met een zachte borstel alle losse haren die je net hebt losgerosd en het vuil wegpoetsen,denk ook aan de benen en het hoofd.Dan ga je (als je die hebt) met een langharige glansborstel of een badstofdoek met een beetje glansspray over zijn hele lijf. Dan borstel je netjes de manen en staart uit, en spray daar ook wat glansspray in. Tenslotte krab je de hoefjes uit, en vet ze in met hoefvet. Als je dan nog zin hebt om te poetsen kan je ook de ogen ,oren,neus en mond even op frissen ( of het zadel en hoofdstel schoonmaken, vooral het bit)

Veel poetsplezier!!

Groetjes Ymke