hoe maak je ze wijs dat uitvlechten géén manen trekken is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

hoe maak je ze wijs dat uitvlechten géén manen trekken is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 10:53

Ik had tallie zaterdag om te oefenen ingevlochten, ging vlekkeloos, alleen krijg is ze dus er nooit meer uit... Ze ging echt gigantisch hangen, viel op dr kont, lag languit in het gangpad, en heeft nu dus nog 4 vlechtjes zitten, inclusief een voorpluk die helemaal in de knoop zit omdat ik er niet goed bij kon komen Huilen Zal ik wachten todat de stiekjes spontaan stukgaan, of met bv een praam (daar zal ze ook niet vrolijk van worden denk ik) om toch dr voorpluk te redden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 10:56

Ik zou het persoonlijk gewoon met de praam doen, en dan ontzettend belonen als je klaar bent. Laat haar maar merken hoe knap ze is, als ze het toelaat. Ik vind dat je zulk gedrag niet moet accepteren (hangen bij manentrekken is onzin) dus corrigerend optreden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 21:10

Uitvlechten gaat vaak een stuk gemakkelijker als je na afloop van de wedstrijd eerst de elastiekjes doorknipt (niet trekken, niet in de manen knippen, echt alleen het elastiekje doorknippen Haha! ).
Als je de manen nu een paar uur, of desnoods tot de volgende ochtend zo laat zitten, dan zitten de vlechtjes al lang niet zo strak meer, en kun je ze veel gemakkelijker uitvlechten.
Heb je trouwens al geprobeerd om "achteruit" te vlechten ???
Dus de elastiekjes losmaken (of doorknippen), en dan dezelfde bewegingen maken als met invlechten, maar dan precies andersom.
Nooit bovenaan de vlechtjes beginnen, maar altijd vanaf de onderkant, zo komen er ook geen klitten in de manen en hoef je niet aan de manen te trekken !