welk kleur van paard kopen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:53

Ik zou ze alle drie nemen, dan kan je per dag bekijken welke kleur je die dag het meest aanstaat en die dan gaan doen. Haha! Haha! Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

welk kleur van paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 08:18

Pouskintje schreef:
hoi,

Mijn vriendin wilt een paard kopen, ze heeft de mogelijkheid voor een schimmel, een vos of een zwartje.
Ze weet helemaal niet welk kleur, ze heeft niet echt een voorkeur.
Ze zijn allemaal even gezond. Maar welk kleur.
Tegen haar zei ik, ik weet het niet maar ik kan het op bokt vragen. genoeg paardengekken hier.

Paardengekken welk kleur? Schimmel, vos of zwart?

Groetjes Celine


TIP: Nooit een paard op kleur kopen maar op karakter. Of het klikt tussen die 2 is belangrijker dan de kleur lijkt mij.
Viv

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 10:29

ooit van de uitdrukking gehoord "goede paarden hebben geen kleur"? Gebruikt ze dat paard om naar te kijken of wil ze er ook op gaan rijden?

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 10:29

carlijn83 schreef:
Om alleen op de kleur van een paard je keuze te maken vind ik een beetje ... Frusty Frusty
Je moet kijken naar t karakter, en of t paard bij de ruiter past.

Als je praktisch gaat nadenken, is een schimmel minder makkelijk, denk aan pisplekken en andere viezigheid. Maar als ie wel goed bij je past laat je m voor de kleur niet staan natuurlijk Knipoog

Advies dus voor je vriendin, goed kijken welk paard het beste bij haar past, ik kan me absoluut niet voorstellen dat alle drie de paarden bijna t zelfde zijn in karakter. De keuze niet van de kleur aflaten hangen dus.


dat is ook al gebeurt: karakers zijn uitstekend en gezondheid ook.
Ze hebben niet het zelfde karakter maar bijten, schoppen en bokken doen ze niet. En bijten ook niet. Braaf en gewillig, trailer-verkeers-zadel-mak.
Dus nu is het welk kleur.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 10:31

rhijnauwen schreef:
roodschimmel, blauwschimmel bruinschimmel vosschimmel bruinbont vosbont appaloosa vliegenschimmel of een groene, zwarte Haha! NEE je koopt een paard niet op kleur maar op KARAKTER!!
anders had ik mijn schimmel nooit op stal gehad en raad eens hoe blij ik met hem ben (ondanks zijn lekkere mestplekken Verward ) Lovers Lovers Lovers

Over hetKARAKTER is er GEEN zorgen te maken hoor.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 11:39

Citaat:
Ik vind het dus helemaal niet vreemd om op een kleur af te gaan.
Als je naar een paard gaat kijken, ga je strepen.
Te jong, te oud, te klein, te groot enz enz. Je kunt niet alle paarden die te koop staan gaan kijken


Fitz: Je gaat toch af op hoe een paard lootp, en hoe je er op kan rijden? Je peutert mij niet aan mijn verstand dat die beesten allemaal hetzelfde lopen en even lekker zitten. Natuurlijk snap ikw el dat de een schimmel mooier vindt en de ander vos, maar daar laat je de uiteindelijke beslissing toch niet vanaf hangen??? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 11:43

Ik denk dat het het allerbelangrijkst is als je een paard gaat kopen, dat je kijkt naar de kleur van de spulletjes die je hebt. Dus kijk eerst goed naar de kleur van het shabrakje en de bandages, eventueel ook naar die van het halster en het touwtje, en/of die van de dekens die je al hebt. En dan kies je daar de kleur van het paard bij. Logisch toch?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 11:47

Uiterlijk mag wel een criteria zijn vind ik, maar is niet het belangrijkste!
Je vriendin heeft toch zeker wel alle 3 de paarden gereden? Dan heeft ze vast een favoriet!
Ik ben gek van tinkers, die zijn natuurlijk allemaal origineel maar toen ik er eentje ging uitzoeken heb ik ook criteria gesteld. Ze moest ingereden zijn, verkeersmak, bruin bont en geen maanogen....nou je raadt het al mijn paard is al 8 en helemaal groen, bijna geheel wit met nog geen stipje bruin en heeft een half maanoog... MAAR ze heeft wel het karakter wat ik zoek!! En ik vind haar natuurlijk prachtig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 11:49

Esme_27 schreef:
mijn paard is al 8 en helemaal groen, bijna geheel wit met nog geen stipje bruin en heeft een half maanoog...


Aparte kleur, groen met wit en bruin. Wat voor kleur shabrakjes heb je daarbij? *LOL*

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 12:36

Sonja schreef:
Ik denk dat het het allerbelangrijkst is als je een paard gaat kopen, dat je kijkt naar de kleur van de spulletjes die je hebt. Dus kijk eerst goed naar de kleur van het shabrakje en de bandages, eventueel ook naar die van het halster en het touwtje, en/of die van de dekens die je al hebt. En dan kies je daar de kleur van het paard bij. Logisch toch?


Ja Sonja dat is een logisch antwoord!
En dat hebben we gedaan en ze zal waarschijnlijk het zwarte nemen: rode schabrak, rode badage's witte schabrak en nog heel veel dingen die erbij passen
EN NOGMAALS HET KARAKTER IS PRIMA!!!!!!!!!!!!!!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 12:43

Ga gewoon op alledrie rijden en kijk welke je het prettigst in de omgang vind!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 12:44

Nikit schreef:

Ga gewoon op alledrie rijden en kijk welke je het prettigst in de omgang vind!


En hierbij is dit wel de zwarte.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 18:42

Pouskintje schreef:

dat is ook al gebeurt: karakers zijn uitstekend en gezondheid ook.

Ze hebben niet het zelfde karakter
maar bijten, schoppen en bokken doen ze niet. En bijten ook niet. Braaf en gewillig, trailer-verkeers-zadel-mak.
Dus nu is het welk kleur.


Ze hebben niet hetzelfde karakter zeg je, dan kiest ze toch het paard met het leukste karakter? Je moet er toch een heel paardenleven mee doen als het goed is.
Ik vindt de kleur zo'n onzin factor om een paard op te kiezen.
Adviseer haar om nogmaals bij de 3 paarden te gaan kijken, proefritje te maken en dan nogmaals te kijken welke het beste bij dr past.
Viv

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 18:56

Laura schreef:
Citaat:
Ik vind het dus helemaal niet vreemd om op een kleur af te gaan.
Als je naar een paard gaat kijken, ga je strepen.
Te jong, te oud, te klein, te groot enz enz. Je kunt niet alle paarden die te koop staan gaan kijken


Fitz: Je gaat toch af op hoe een paard lootp, en hoe je er op kan rijden? Je peutert mij niet aan mijn verstand dat die beesten allemaal hetzelfde lopen en even lekker zitten. Natuurlijk snap ikw el dat de een schimmel mooier vindt en de ander vos, maar daar laat je de uiteindelijke beslissing toch niet vanaf hangen??? Verward


Kijk Laura, het is heel simpel. Als je een paard gaat kopen, zul je zien dat er oneindig veel te koop staan in het hele land.
Je kunt ze dus niet allemaal gaan bekijken, daar kun je een mensenleven mee vullen Haha!
Dus je maakt voor jezelf een lijstje waar jouw toekomstige paard aan moet voldoen.
Een leeftijd, een bep. stokmaat, afstamming noem maar op. En ja, je kunt dus ook op kleur selecteren.
Bij mij vielen idd alle vossen en schimmels af en je wilt gewoon niet weten hoeveel paarden ik alsnog kon bekijken. Haha!
En ook in de kleur die jij wilt zijn echt wel goede paarden te vinden. Misschien moet je wat langer zoeken, maar ja, dat had ik er voor over.

Het wordt een ander verhaal als je ergens tegenaan loopt, maar als je zelf de keuze hebt, vind ik het niet raar om op kleur te selecteren.

Ik vind dat iedereen er nu een beetje overdreven overdoet, je mag toch gewoon je voorkeur hebben.
Ieder zijn smaak hoor .......

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 19:28

uhm, ik zou nooit een goed paard laten staan omdat ie niet de goeie kleur heeft!!! ik wou nooit een schimmel, toen raadde Karen Galema me een schimmeltje aan, een goede pony, en ja hoor, toch gekocht ondanks dat ik eerst niet eens wou kijken!!
Maar Fitzroy, als jij zo aan goede paarden komt, is dat ook prima!

Enne, ik zou het beste paard kopen met het leukste karakter en de beste kwaliteiten!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 19:38

Ben het helemaal met iedereen eens. als de paarden niet hetzelfde karakter hebben, ook al is het bij allemaal goed, dan klikt het met de een beter dan de ander. Als de paarden nou echt identiek zijn, ok, maar dat kan niet dus dat valt af. Moet je nou zo nodig op uiterlijk afgaan, kijk je nog niet alleen naar de kleur toch? Een paard heeft ook een hoofd, bouw, type enz enz.
En Fitzroy: bij het zoeken is het idd wel handig om een kleur waar je niet van houdt niet te doen, maar ze is voorbij het selecteren...vantevoren gaat het nog niet niet om een bepaald paard, als je er een maal een (of 3...) op het oog hebt maakt de kleur toch niks meer uit?

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 20:36

moet ze niet een paard gaan zoeken dat bij haar kleur haar staat?
jaaaaasorry hoor maar ik vind dit echt een onzin toppic!!!!!!!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:00

ik zou ook de zwarte nemen!!
ik weet niet waarom maar dat vind ik gewoon een mooie kleur! Party!! Party!!