scheervraagje

Moderators: Just_Sannee, Amaryllis, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Faline

scheervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-02 19:21

Ik heb ff een vraagje,
Kun je een paard scheren met een gewoon "mensen" scheerapparaat???
Ik wil mn pony nl scheren, dat verharen vind ik maar nix, steeds dekjes uitkloppen en wassen borstels iedere dag uitpluizen Misselijk
Nog even iets hoe kun je het hoofd van een paard het beste scheren?
en als iemand nog meer tips heeft..... Vork

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 22:20

uhhm ik weet ook niet zoveel over scheren, maar ik weet wel dat je voor z'n hoofd een ander scheerapparaat nodig hebt dan voor z'n lichaam. Ik denk dat je het niet met mensenscheeraparaten kunt doen, want die paardenscheeraparaten zijn veel duurder dus die zullen wel anders zijn. Boven de ogen (bijv. bij een arabier) kun je wel gewoon met een mensenscheermesje doen...

misty 26-09-06

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 00:18

Nee dat gaat niet... ten eerste... mensenscheerapparaten zijn zo afgesteld dat ze heel oppervlakkig scheren. dus echt dit haar, komt er niet doorheen. ten tweede: na 1 haal, is ie verstopt. zo`n scheerapparaat kan dat niet aan. Vind je zo`n machine aanschaffen duur: ik weet zo even niet waar, maar je kunt ze huren.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 02:51

Bij de meeste ruitersportzaken kan je scheermachines huren.

Scheren helpt niet tegen verharen. De haren komen er toch af en juist na het scheren zijn het van die irritante korte harde haartjes die overal in blijven hangen en erg prikken...

[KS-MK] [webcam] Dream Team Mini's 2017 (seizoen 14) - nu ONLINE voor het 2017 seizoen.
Drachtige merries: Daisy 275 dagen, Party Girl 269 dagen, Misty 261 dagen, Amy 243 dagen, Cookie 195 dagen, Snazzy 161 dagen & Lizzy 156 dagen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-02 10:38

Ok heel erg bedankt voor de info! Haha! zal er nog wel ff over nadenken.
(en we hebben idd een ruitersport zaak in de buurt die wel scheer aparaten verhuurt)
Misschien moet ik die es vragen.

(Ps, die korte haartjes zijn wel sneller weg te borstelen, want ze zijn niet te lang om in het haar te blijven 'haken' en de vacht is ook niet zolang dat die ze kan vast houden, kwestie van ff borstelen en ze zijn weg, tenminste dat heb ik van kennissen gehoord)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 11:08

Ik snap die redenatie niet helemaal: je pony gaat verharen (oftewel ze krijgt een zomervacht dus de haren komen er vanzelf al af) en dan wil jij scheren omdat je verharen lastig vind? Lekker simpel?

Ik zou niet scheren en gewoon maar even je borstels extra schoonmaken, zo komen ze vaak mooier door de vacht en het scheelt je geld voor een scheerapparaat.

Wat betreft scheren met een mensen scheeraparaat: je bedoelt zeker een tondeuse. Ik heb een Tondeuse van Princess ofzo (draadloos) en daarmee kan ik de oren en neus doen. That's all, want voor stuggere haren is ie niet geschikt.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 12:13

als je een paard scheert met zo'n kleine tondeuse kost je dat 7 uur, en je paard ziet er na afloop uit als een dambord. Geen aanrader. Als je niet zo handig bent met scheren kun je het beter laten doen door iemand die het vaker heeft gedaan. Het is onderhand al half februari, dus een beetje zinloos om nou nog te gaan scheren.

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 13:23

Ja, dat is wel zo... waarom nu nog scheren, ze verharen nu en het haar komt echt mooier terug dan dat je het nu gaat scheren...
Ik hou lekker veel borstelen, en ik denk dat je paardje het ook wel beter vind.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-02 14:01

Ach ja misschien hebben jullie ok wel gelijk, voor volgende winter doe ik zeker op tijd een dek op of ga ik scheren want die lange vacht zweet veel te veel, dus elke keer uren droog stappen. Bovendien ligt mevrouw graag in de stront s nachts dus met die lange vacht moeilijk schoon houden!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie