Ondertussen was ik wel al jaren gek van de County Competitor. Iemand die ik kende had zo'n zadel en ik was er helemaal weg van. Ik vind ze veel chiquer dan andere zadels, de zweetbladen zijn van onder wat smaller dan boven en bovenaan lopen ze vrij ver door naar achteren bij de kussens. De kussens zijn breed en dik, de zit is ook diep en het zadel heeft veel kniewrong.
Mijn eigen zadel ligt niet lekker op Razinda, mijn andere paard. Hij past op zich wel goed, maar schuift snel en ik zit continu scheef voor mijn gevoel, terwijl mijn beugels toch echt even lang zijn. De ene keer lijkt links ineens langer en dan rechts weer. Ik weet niet zeker of het aan het zadel ligt of gewoon aan mijn paarden (want op Jur ligt hij ook niet meer optimaal) of misschien wel aan mij!
Nou heeft een stalgenoot ook die County en ik vind het gewoon een fantastisch zadel. Laatst was ik bij een winkel en die liet me op allerlei zadels zitten op zo'n bok. Zelfs op een KN waar iedereen weg van is. Ik dacht: jeetje wat zit dit zadel fijn! Maar toen legde hij die County erop en toen wist ik het zeker: ik wil een County. Maar dat was de laatste die hij had en niet de goede maat en op dat moment had ik ook niet genoeg geld.
Nu stoppen bijna alle winkels met County, omdat die slecht levert, ontzettend duur is geworden en veel winkels zeggen ook dat ze de pasvorm niet meer geweldig vinden, dat andere merken toch wel beter zijn geworden. Een winkel zei dat ze erg veel met Euroriding doen. Nou heb ik in Duitsland op een Titan II gezeten en dat vond ik ook wel fantastisch zitten. Volgens die winkel was dat ook een super fijn zadel en een ander model, de Diamand, was weer vergelijkbaar met de County maar nog beter en ook nog eens goedkoper.
Ik ben nu ontzettend aan het twijfelen wat ik moet doen. Het probleem van Razinda is dat ze een ontzettend brede/platte rug heeft en een brede schoft. Hoewel ze echt een damespaardje is, lijkt haar rug wel op die van een haflinger. Ik heb al veel zadels gepast maar bijna niets past, omdat ze dan van voren te veel klemmen. Alleen die County van die stalgenoot kwam in de buurt, zij heeft een medium boom en het mocht nog iets wijder. Dus zo'n zadel met wijde boom lijkt mij wel passen.
Nu belde ik net een winkel helemaal in het noorden van het land. Zij hebben een nieuwe County liggen (de laatste), precies in de maten die ik (denk ik) zoek voor heel weinig geld!! Ik krijg er een foto van opgestuurd en als het is wat ik bedoel (want ik heb gemerkt dat ze er niet altijd hetzelfde uitzien en ik heb echt 1 model in mijn hoofd) dan zou ik die kunnen kopen...
Maar nu twijfel ik ook weer door opmerkingen dat de pasvorm niet meer zo goed zou zijn, en dat die Euroriding minstens zo goed is. Als ik die County koop, moet ik ook nog eens afgaan op mijn eigen oordeel of hij past. En als hij niet past moet hij ook weer helemaal terug. En als ik iemand laat komen met die Euroridings, neemt die ook nog andere merken mee en kan ik eindelook proberen en passen. Ik word helemaal gek van mezelf van het getwijfel!! Meningen?? Sorry voor het lange verhaal!