Hoe kom ik aan Mambo's papieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Hoe kom ik aan Mambo's papieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 10:30

Mijn Welsh A hengstje Mambo heb ik gekocht zonder papieren.
Volgens de vorige eigenaresse heeft hij wel papieren en ik vond het eigenlijk niet belangrijk.
Nu wil ik toch zijn papieren hebben, ik wordt steeds meer benieuwd naar zijn afstamming en misschien ga ik later wel iets met hem doen dat ik ze toch nodig heb....(weet ik nog niet)
Nu heb ik een maand of 2 geleden het Welsh stamboek gemaild (via een formulier op hun site) maar daar krijg ik totaal geen reactie op.
Wie weet wat ik moet doen om deze papieren op mijn naam in handen te krijgen?
Ik weet van Mambo alleen zijn officiele naam, dat is: Lustoord's Jan.
(ik blijf hem dus, begrijpelijk, Mambo noemen)
Wat voor info hebben ze bij het stamboek nodig? Iedereen kan wel zeggen van, mijn pony is die en die, geef mij de papieren even, hoe doen ze dat?

Groetjes, Tanja.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 10:36

Kun je die vrouw van wie je Mambo gekocht hebt niet meer bereiken? Als zij gezegt heeft, dat er papieren bijzitten, dan heeft zij ze misschien wel. En dan staat daar als het goed is op, wat je moet doen om een nieuwe eigenaar te laten registreren.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 10:37

Gewoon het stamboek bellen. Via de website kan je hun telefoonnummer wel vinden. Vandaag zijn ze gesloten.. Hengstenkeuring Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 10:54

ehh, de vrouw waar ik Mambo van heb gekocht heb ik nog nooit gezien...
Klinkt misschien een beetje vreemd maar ik zal het even kort uitleggen.
Mambo stond al een paar maanden bij ons op stal op een landje zonder enige aandacht en verzorging, toen het land voor de winter dicht ging is hij in een stalletje geknald waar hij nooit meer uitkwam, hij is zo klein dat hij niet eens over de deur kon kijken dus eenzame opsluiting, niemand wist ook dat hij er stond tot bleek dat ze nooit stalling voor hem hebben betaald en de staleigenaar met die mensen heeft afgesproken dat hij hem naar de slacht zou brengen en het geld zelf zou houden als betaling voor de achterstallige stalhuur. Dat verhaal hoorde ik en ik ben eens opzoek gegaan naar deze pony, bleek het toch een plaatje van een dier te zijn en kerngezond, zo iets laat ik echt niet naar de slacht brengen dus heb ik hem voor weinig gekocht!
Nu was deze pony van het nichtje van de schoonzus van een meisje wat net zo'n soort pony bij ons op stal heeft staan (snap je het nog?) en met dat meisje heb ik nog wel contact, volgens haar heeft het nichtje van haar schoonzus ook nooit de papieren opgevraagd en ze wil niets meer met de pony te maken hebben en ook niets meer over hem horen. Via hun kom ik dus niet verder.

Joost, ik zal dan morgen even bellen maar hebben ze nog bepaalde extra info van mij nodig? (ik weet niet veel van hem hoor)
Ach... Dromen morgen is het Zaterdag, dan zijn ze er vast ook niet, dan bel ik maandag wel even.
Bedankt!

Groetjes, Tanja.