paardenbril

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

paardenbril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 12:01

Voor dat ik mijn uitgesproken mening wil geven over het artikel dat ik las in de meest recente BIT die door mijn brievenbus is komen vallen, zou ik graag willen weten of er meer mensen zijn die dit artikel hebben gelezen en ook hun vraagtekens hebben bij het plaatsten van een artikel over een product wat nog niet eens getest is op de werkzaamheid ervan. Persoonlijk vind ik dat een paardenblad als dit zeker de aandacht mag vestigen op nieuwe snufjes en zeker als dit de veiligheid ten goede komt maar ik heb heel sterk mijn twijfels over de paardenbril en vind het op zijn zachtst gezegd merkwaardig dat Bit dit product op deze manier heeft gepresenteerd.

Margreet

Re: paardenbril

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:07

Ik heb het gelezen en er smakelijk om gelachen!
Het is dat het niet in het april-nummer stond, maar anders...

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 12:11

juist. Ik vond het zelf dus een belachelijk artikel. zeker omdat er niet gesproken wordt over de risico's/gevolgen van dat ding. maargoed dat wordt ook moeilijk als er geen onderzoek is gedaan naar het gebruik van dat ding. echt belachelijk.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:16

Ach, ik til nooit zo zwaar aan wat er in de Bit staat. Vind het altijd wel lekker weg lezen en mooi plaatjes kijken, maar het valt bij mij niet bepaald in de categorie "vakblad", diepgang ontbreekt.

Wat ik begreep is er nog niet eens een prototype, dus zo'n vaart zal het niet lopen.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:45

er is idd nog geen prototype. Maar als ik als paard bijv. bang ben en ren weg (op een echte weg) en ik zie plots niks meer sta ik ook niet direct stil denk ik...
Ach het is typish zoiets dat even de aandacht krijgt en wat nooit zal doorbreken als 'trend'

En dan nog, er staat wel in dat het niet heel duur zal gaan worden maar ik denk dat ze je zo 1000 euro laten dokken, veel verkocht zal het niet worden Gestoord

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:51

Ik heb het artikel ook gelezen....wonderlijk...op zijn zachtst gezegd...
We zullen zien... (of niet natuurlijk...als de glaasjes op zwart staan Haha! )

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:02

Ik heb het gelezen en vond het een belachelijk idee. De hele aanname waarop het idee gebaseerd is is nooit bewezen (paard wordt rustig zodra hij niks meer ziet) . Als voorbeeld werd het blinddoeken bij het trailerladen gegeven. Mijn paard wordt juist compleet hysterisch als je haar in zo'n situatie blinddoekt.

En daarnaast, stel je eens voor dat je paard in paniek op een drukke weg afrent en hij wordt op blind gezet..... Brrr, ik moet er niet aan denken. De mensen die overwegen om zoiets aan te schaffen moeten eens bij zichzelf te rade gaan. Of beter leren rijden of neem een paard waarmee buitenrijden geen kamikaze-actie is!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 15:41

gelukkig ben ik dus niet de enige die er zo over denkt. Duidelijk een man die niets van paarden afweet. denk eerlijk gezegt ook niet dat het door zal breken. Voor de mensen die hier warm voor draaien zou ik zeggen: "neem nog lekker wat manegelessen". als ze dit soort dingen op de markt brengen dan koopt iedereen straks een paard omdat ze denken dat er geen risico's meer aan verbonden zijn. Het loopt nu al zo uit de hand met mensen die van niets weten en toch een paard kopen.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:48

Ik las het ook !
Vond het maar wat raar !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:43

Marja1988 schreef:
er is idd nog geen prototype. Maar als ik als paard bijv. bang ben en ren weg (op een echte weg) en ik zie plots niks meer sta ik ook niet direct stil denk ik...
Ach het is typish zoiets dat even de aandacht krijgt en wat nooit zal doorbreken als 'trend'

En dan nog, er staat wel in dat het niet heel duur zal gaan worden maar ik denk dat ze je zo 1000 euro laten dokken, veel verkocht zal het niet worden Gestoord

Ik zie me al met Luck bij het spoor *oh ik hoor een trein, gauw op het knopje drukken* Volgens mij is het dan vele malen erger dan wanneer je ze gewoon laat kijken..

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:58

Ik heb het niet gelezen, kan iemand van jullie even kort uitleggen wat het is?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:13

Op zich zit er natuurlijk wel een heel klein beetje wat in, denk aan de oogkleppen bij tuigpaarden.
Maar verder vind ik het idee echt bespottelijk!

Niet voor niets is er het spreekwoord "Een blind paard kan er geen schade doen" en dat is vast niet omdat dat paard zo lekker rustig is Haha!

Ik denk nog steeds dat het verhaal eigenlijk bedoeld was voor het (1) april nummer....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:21

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:10

Speedster schreef:
Ik heb het niet gelezen, kan iemand van jullie even kort uitleggen wat het is?

De paardenbril zou geschikt zijn voor paarden die buiten bijvoorbeeld snel bang zijn.
Het id. is om een bril op te zetten van LCD schermen, die dus normaal doorzichtig zijn. En als je paard dan weg wil rennen druk je op het knopje van de afstandsbediening en dan worden de schermen zwart.
De meneer van de paardenbrillen gaat ervan uit dat het dier dan stil gaat staan.
Ook lijkt het hem erg geschikt voor maneges om ongelukken te voorkomen... Gestoord

Vat je m een beetje?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:01

En wij maar denken dat manege-pony's net zo veilig en mak worden doordat je ze aan veel dingen laat wennen. Niet doordat je ze juist nooit laat kijken...

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:22

Het is volgens mij nooit aangetoond dat een paard dat op hol is stil zal gaan staan bij weinig of geen zicht.
Maar, het is ook nooit aangetoond dat het gevaarlijk is. Hoewel ik dit wel veronderstel.

Op zich vind ik het niet slecht dat het Bit hierover een artikel schrijft, het is natuurlijk wel een leuke wetenswaardigheid...
Zodra er onderzoek is gedaan met een test-model verwacht ik wel een vervolgartikel van het Bit. Ben benieuwd!