Manege Loon op Zand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Manege Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 11:56

Ik ga met Joy 8-9 en 10 maart (lekker weekend)
naar Loon op zand
Ik ga met nog een meisje die een pony mee kan krijgen.
Graag hoor ik van jullie ervaringen met deze manege en het prachtige natuurgebied
(voor mensen die in de buurt wonen.....kunnen we best meeten)


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:11

er stond een hele poos geleden iets over die manege, niet zo positief, moet je eens bij zoeken kijken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:13


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 12:30

jeetje dat klinkt echt walgelijk!
Ik ga er gelukkig met eigen paard naar toe en huur een ruime box!
Dus dat moet goed komen...
Ik las ook iets over manege de bongerd van Mayo?
Ik ben daar ook 2 keer geweest ik vond het helemaal geweldig!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:34

manege de Bongerd daar rijd ik! kom niet aan de bongerd, want dan kom je aan mij }>

mathijssen
Berichten: 43
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Oirschot

manege van Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:59

Hoi Haha! ,

Ik woon in Kaatsheuvel = gemeente Loon op Zand.
Tja, ik heb nooit bij manege van Loon gereden, maar ben er wel eens gaan kijken.
Hoe het er daar aan toe gaat weet je al. Het is er echt massa productie,
met de accomodatie voor de mensen zelf is niks mis; mooie kantine en
mooie gebouwen (slaapgelegenheden). Maar ja de stallen he, daar stond ik ook van te kijken dat ze zo allemaal op elkaar stonden.

Zelf heb ik bij de Duikse hoef gereden, in Kaatsheuvel, ook een directe verbinding met de Duinen. Deze manege kan ik je aanraden een mooie manege met ruime boxen, alleen kun je daar niet overnachten (alleen ruiterkampen).

Over de Duinen zelf kan ik kort zijn, een heel mooi gebied. Ik weet dat nabij manege van loon de ruiterpaden erg slecht zijn, maar verderop is het geweldig. Omdat ik zelf in de buurt woon en de weg redelijk ken wijk ik regelmatig af van de paden (nee, dat mag niet nee Extreme duivel ) en dan kom je pas echt op mooie plekjes.

Maar als ik je een tip mag geven Pling . Als je je eigen paarden meeneemt ga dan kamperen bij de boer. Goodkoop kamperen en de paarden goedkoop stallen (soms zelf gratis) en vlak bij de Duinen.
Als je adressen wilt weet ik wel iets.

In ieder geval alvast veel plezier Party!! .

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 14:35

Mathijssen, ik sluit me helemaal bij jou aan! Ik kom oorspronkelijk ook uit Kaatsheuvel (woon nu ten ten noorden van Amsterdam) en heb vroeger ook op de Duikse Hoef gereden. Ik ben er al heel lang niet geweest, maar "vroeger" (oei, wat klink ik ineens oud Lachen ) waren ze in ieder geval heel streng vwb de omgang met de ponies. En terecht! Ook kwamen we nooit zonder begeleiding buiten, en reed er 1 iemand van de begeleiding voor en 1 achter.

De omgeving is gewoonweg schitterend! Leuke bospaden, soms breed, soms smal, en dan natuurlijk de zandvlaktes Kwijl ! Ik heb het in een vorig mailtje al eens gezegd, maar ik heb nu nog wel eens heimwee naar de Loonse en Drunense duinen Huilen . DOEN DUS, die L en D duinen, maar kies een goede manege uit!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 16:45

Ik ga met 3 vriendinnen in juni een weekend naar van Loon dit omdat ik er ooit (10 jaar terug) op ponykamp ben geweest en het daar toen al prachtig vond en omdat sonja me toch weer over de streep heeft getrokken zij gaat er met regelmaat naar terug hun website is ook erg mooi http://www.hotelmanegevanloon.nl

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 19:23

De manegepaarden bij Van Loon moeten hard werken, maar krijgen ook goed voer en worden niet oneerlijk behandeld. Hebben het misschien wel beter dan sommige privepaarden van mensen die ik ken, ook van hier }>
Als je er met je eigen paard komt, wordt je in de watten gelegd. Je paard staat tot z'n buik in het stro, in een box buiten, en zelf heb je een prima kamer en goed eten, voor een prima prijs.

Tja, dat ruiterpaden baggerig zijn kun je een manege slecht aanrekenen. Dat kun je de gemeente dan ook verwijten......
Ach, en Stef kots van "Fabriek Van Loon", en zo kots ik van andere dingen, zoals het rijden op te jonge paarden.... Extreme duivel

Dus voor iedereen die een oordeel wil vellen: ga er zelf heen, en beslis voor jezelf. Kuddedieren die dom blaten hebben we immers al genoeg.... Haha!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 20:07

Ik ben er ook geweest, voor een buitenrit van 2 uur.
Ik vond het ook niets. Ja, de omgeving was prachtig en de rit heel gezellig.

Ik vond alleen, zoals meer hier, dat het net een fabriek is. De paarden kwamen terug van een buitenrit van 3 uur, gingen met ons mee 2 uur en daarna nog eens 2 uur.
De stallen zijn stands. Ze staan daar met het zadel op hun rug te wachten op de volgende.

Ik vind het nix, maar ja, smaken verschillen....

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 20:43

Ik ben daar ook geweest. Okee de stallen waren niet super, maar de paarden zagen er niet zooo slecht uit.
Toen wij aankwamen, stonden ze nog in de wei. We mochten kiezen uit een aantal paarden. Lieve dieren verder...

De omgeving is echt zoooooo mooi, ik ga zeker weten nog eens terug. Maar dan met eigen paard, wat was ik blij toen ik een paar uur later op mijn eigen ettertje zat. Dat paardje zat voor geen meter (vond ik). Maar ik had me erg vermaakt!

Galactica Wadim X Gemini

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-02 08:27

Ik neem aan dat met goed weer de ruiterpaden wel aardig te doen zijn...?
En tja in maart is maar afwachten wat voor weer het word..
Ik ga iig lekker een weekendje weg met mijn paardje..heerlijk
we maken er gewoon het beste van
bedankt voor de reactie's Haha!

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 08:51

Ik ben hier zelf 2 keer op ponykamp geweest, en vind het ook wel meevallen. Het is niet mijn manier van paarden houden, maar ze hebben het niet slecht. Ik heb ook dat oude topic doorgelezen, en veel dingen zijn wel te verklaren. De hoeven niet mogen krabben is niet om dat de dieren niets gegund wordt, maar om te voorkomen dat in het bos dennenappels e.d erin blijven zitten. Peesbeschermers lijken me niet zo geschikt als een paard door de modder moet (waar hij niets van krijgt), bovendien kan Van Loon daar inderdaad niets aan doen.
De kussenslopen met stro zijn niet bedoeld als goedkope sjabrakken, maar om de schimmel in te dimmen waar ze al jaren mee kampen en waar ze (toen iig) veel aan doen om eraf te komen. Doordat het stro het vocht opneemt, blijft de rug redelijk droog.
Een paard is een bewegingsdier, het is gezonder voor zo'n dier om 6 uur lekker naar buiten te gaan, dan de hele dag op stal te staan en 1 uur zich helemaal te moeten geven. Toen ik er was liepen er ook geen paarden kreupel ofzo, wat niet op elke manege zo is.
Nogmaals, het is niet mijn manier van paarden houden, maar ik vind het zeker niet slecht.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 09:20

Hoi, ik ben twee jaar geleden naar dat gebied op vakantie geweest, maar mijn vriendin en ik hebben onze pony's ondergebracht gehad bij minicamoing De Kommer. Het is een pensionstal met een minicamping erbij. Dat is ons super goed bevallen, als we nog eens gaan, gaan we weer daar naartoe. Het is iets verder van de Drunense Duinen vandaan, maar je paardje staat er super. Ze krijgen een mooie box met zaagsel en worden goed gevoerd. Je moet wel zelf uitmesten, maar dat vonden wij niet zo'n probleem, want dat doen we thuis ook. Verder kunnen ze in de wei, de weiden voor de paarden van vakantiegangers liggen naast het campingveld, heel gezellig, we hebben wel eens zitten ontbijten met naast ons onze pony's. Je moet dus wel een tent ofzo meenemen, of in Loon op Zand een hotel ofzo kiezen.
En ze zijn ook helemaal niet duur. Voor een hele week waren wij voor onzelf, de tent, onbeperkt warm water, electriciteit en de pony's totaal Fl 160,- kwijt. Dat is toch niet te duur, we hadden ook nog kosteloos 2 penningen te leen gekregen, die nodig zijn om in de duinen te mogen rijden. Het was echt supergaaf, en ik ga daar zeker nog een keer naartoe. De omgeving is geweldig, die grote zandvlakte waar je overheen kunt rijden, met af en toe een leuk heuveltje en de bossen eromheen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 17:03

ik ben bij van loon drie keer op kamp geweest de eerste twee keer met paarden van hun en een keer met mijn eigen paard.het is geen super manege de paarden hebben het niet te slecht ik heb maneges gezien waar ze het slechter hebben.maar ze hadden toen wel gelpads voor de paarden er werd niet gekeken of de paarden goed opgezadeld waren en ze hadden allemaal open gereden drukplekken.de laatste keer hadden ze twee haflingers gekocht die zagen er niet uit.ze waren zo'n twee jaar en werden gelijk ingereden met de hittax(ik weet niet hoe je het schrijft).ze staan dan tussen stangen en ervoor loopt een andere pony.ik vond dit zielig het waren nog baby's en als ze zouden steigeren over de stang wie weet wat erdan gebeurd ze moesten daarna gelijk mee naar buiten met een rit van twee uur die beestjes waren half dood natuurlijk.echt heel goed is het daar dus niet maar de oudere paarden krijgen goed voer.
ze houden met de buitenrit geen rekening met eigen paarden je gaat steile hellingen af en mijn paard durfde dat een ander meisje had hoogte vrees toen ze trug kwamen kregen we toch een scheltpartij van de eigenaar dat wil je niet weten.ik kan nog even doorgaan maar een hoop is al verteld.je moet het zelf gezien hebben wil je een mening er over hebben dus ik zou wel gewoon gaan.we horen het nog wel.

groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 24 bezoekers