Zomereczeem in de winter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Zomereczeem in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 19:48

Mijn zomereczeemgeval schuurt in de zomer ook haar hoofdje, waardoor ze vooral rond haar ogen kale plekken heeft. Vroeger groeide dat haar altijd terug in de winter, maar dit is al de 2de winter dat het slechts gedeeltelijk teruggroeit. Nu, ik kan daar wel mee leven, ik ben altijd blij met ieder haartje dat er wel terugkomt. Maar ik ben er daarstraks subtiel op gewezen dat het toch geen mooi zicht is, & eigenlijk is dat wel waar.

Vandaar de vraag: kan ik daar iets aan doen? Bestaat er zoiets als een haarbevorderend zalfje? De dierenarts is onlangs nog geweest voor haar spuitje, & toen heb ik het daar ook wel even over gehad, maar die wist natuurlijk – zoals altijd – weer van niets (ben niet echt tevreden over de dierenartsen hier in de buurt; van paarden weten ze heel weinig, althans zo komt het over)... Ik denk niet dat ze zich nu nog schuurt daar (op de rest van haar lichaam toch niet meer), zou het kunnen dat het daar zo kapotgeschuurd is dat er geen haar meer kan groeien?

Ik zet dit maar hier & niet bij medisch omdt ik het daar niet echt vind passen, ze is tenslotte niet ziek ofzo!

Alle suggesties welkom!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:18

mijn (vorige)pony heeft zomereczeem en daar heb ik zalfje voor besteld bij de paarden drogist.je kon daar voor 25,- een pakketje bestellen met allerlei verschillende middeltjes. dan kan je proberen wat het best helpt.. heb ik ook gedaan..en het werd wel minder van 1 product.. weetniet meer hoe heet..maarja..die krijg je wel in het pakketje..voor het # van de paardendrogist moet je effe pb-en!! dan zoek ik het voor je op, doeg!!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:50

Hoi,

Mijn pony heeft ook zomerexceem, maar gelukkig komen haar haren altijd wel weer terug in de winter. (Ze heeft nu al twee keer een zomer een Boett op gehad en dan gaan de haren dus ook niet weg).
Ik weet dat biotine goed is voor de haar groei, ik heb leuk zo'n probleempony, want ze heeft ook slecht groeiende voeten.
Door de boitine gaat dat beter en het bevorderd ook de haar groei, haar manen en vacht zijn veel mooier geworden.
Het is wel een duur goedje, je betaald fl 50,- per pot, en ik denk dat ik 4 a 6 potten per jaar gebruik.

Succes.