Zaagsel, los of in pakken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Zaagsel, los of in pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 16:02

Ik was ff nieuwsgierig.
Aangezien wij 8 stallen hebben en t best prijzig is om dan pakken zaagsel te doen hebben wij iig in de winter losse lading zaagsel.
Dit wordt dan per vrachtwagen gebracht.
Het ligt op en onder zeil. Blijft dus prima droog.
t is alleen een beetje jammer dat ik ( dus ook met slecht weer Schijnheilig ) dus met mn kruiwagentje naar buiten moet om zaagsel te halen en ook nog wel eens ruzie heb met het zeil dat alle kanten op waait.
Hoe hebben jullie dat?? (degene die ook zaagsel strooien dan)


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:30

Wij hebben thuis een aannemersbedrijf, en daar worden dus ladingen zaagsel geproduceerd. Maar dat gebruik ik echt niet! Dat is me te stoffig. Zaagsel dat je los koopt, komt meestal van een bouwbedrijf of houtzagerij. Dat is echt heel stoffig, en erg slecht dus voor de luchtwegen van je paard.

Ik koop dus nog steeds dure pakken zaagsel, mar de kwaliteit is goed. Let daar alstjeblieft op!

Verder: een kruiwagen en een plank eroverheen leggen ofzo? De plank precies op maat van de kruiwagen zagen. Nadeel is dat de kruiwagen niet meer bomvol kan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:32

Wij hadden een zeecontainer waar het losse zaagsel in gesort werd. Zodra hete en beetje gebruikt is sta je dus in de container te scheppen en heb je geen last van de wind. Het stof echter wel dus ik schepte altijd met skibril en mondkapje (serieus... heb zachte lenzen en dat is niet echt prettig zo... en als je ziet wat een troep je inamdemt..) maar we zijn nu over gegaan op witte krullen uit pakken en dat is voor de paarden veel beter en makkelijker in gebruik

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 16:25

Ja, ik weet eigenlijk niet waar het vandaan komt maar deze lading is absoluut niet stoffig.
We hebben wel een x een lading gehad wat wel heel stoffig was, maar die is bijna helemaal opgemaakt bij de koeien en varkens,
want dr komt geen stoffig zaagsel in de stal van de paarden! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 95 bezoekers