Waterval in stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Waterval in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 10:20

Hoi,

mijn paard vind het nogal leuk om een soort van golfslag te creeëren als ze water staat te drinken. Met als gevolg dat er hele golven over de waterbak in haar stal belanden. Ze heeft een vrij grote box, maar de achterkant is altijd helemaal doorweekt door dat geintje Huilen .

Weet iemand wat je daar aan kan doen Verward ?

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 10:24

Heeft je paard een automatische waterbak of een emmer?

Bij de autom.waterbak kun je misschien iets minder druk op de leiding zetten, zodat er niet zoveel tegelijk uitkomt.

Bij een emmer: niet meer 'los' inde stal hangen, maar alleen uit de hand laten drinken. Zodat je erbij bent en kunt ingrijpen.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 10:42

Ze heeft een automatische waterbak.
Minder druk had ik ook al aan zitten denken, maar dat is denk ik, bij ons, niet zo simpel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 10:53

Kun je niet iets construeren met 2 stangetjes boven de drinkbak. Waar ze wel haar neus tussendoor kan doen om te drinken, maar niet meer de ruimte heeft om een golslagbad te creeëren.
Beetje het idee dat ze ook bij veulenvoerbakken doen, om te voorkomen dat de merrie alles op eet.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 11:48

Als je een steen onder de lepel legt kan je ook de hoeveelheid water die er uitstroomt verminderen.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 22:41

Een steen is wel een goed plan, maar zou je het niet in de watertoevoer van de bak zelf kunnen afstellen ? Dat ga ik maar eens uitproberen.
Bedankt Party!! !