Western buitenrit...hoeveel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laukjefreak

Western buitenrit...hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 19:19

Oke, wij zijn op stal met een idee gekomen nu is mijn vraag stel dat jullie redelijk gevorderde ruiters zijn (hiermee bedoel ik dus dat je netjes op een paard kan blijven zitten niet aan de teugels loopt te sjorren en als een paard een bokje geeft je er op blijft zitten)
en jullie de kans krijgen om een buitenrit van zoon 3 a 4 uur te maken op een bepaald aantal paarden (we hebben keuze uit: een nrps van 1.60 behoorlijk pittig, een nrps van 1.50 erg braaf maar wel 4 jaar, een kwpn van 1.70 erg braaf, en 2 jonge nrpsjes van 3 die van de zomer worden ingereden de ene is 1.45 en heel erg braaf de ander zit tussen de 1.50 en 1.60 in pittig en een volbloed arabier van 1.50 heel erg braaf.) welk bedrag zouden jullie dan hier voor willen uitgeven het is inclusief consumptie en we hebben dan verschillende routes.
1. welk bedrag?
2. eventuele tips of dingen waar we bij stil moeten staan?
de paarden zijn allemaal western bereden en hebben een passend westernzadel en overige benodigheden.

laukjefreak

Re: Western buitenrit...hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 19:25

het is dus helemaal niet zeker of dit doorgaat want we moeten dna ook nog kijken hoe we dat met een verzekring moeten doen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:31

Op een paard van 3 jaar oud zou ik geen buitenrit van 3 a 4 uur willen maken, maar dat heeft meer met mijn principes te maken denk ik Cool

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 19:33

@suggermiss ik zou graag jou principes willen horen !

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:38

Ehhhhh ff denken het is lang geleden dat ik heb betaald voor het rijden. Ik zou uitgaan van 10 euro per uur, en dan misschien iets korting als de rit langer is dan 2 uur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:39

Heel simpel: ik rij dat soort ritten niet op zo'n jong paard. Het beest moet nog langer mee IMO.
Net zo goed als dat ik niet op een paard stap wat duidelijk kreupel is en/of een dusdanig slecht passend zadel op heeft dat ik hem geen plezier doe door een aantal uren op zijn rug rond te hupsen.

Hier in de buurt heeft een stal gezeten die aan iedereen een paard mee gaf, je wilt niet weten wat voor brandhout er tussen zat (paarden, tuigage en ruiters).

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 19:45

Oke duidelijk!
Maar de 3 jarigen moeten ook nog beleerd worden etc dus dat wordt toch pas volgend jaar.
Wij wouden namelijk voor een buitenrit van 3 a 4 uur 10 euro in totaal vragen het is puur voor gebruik van zadel hoofdstel en voer en de consumptie. Is dat redelijk?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:54

Zonder paardhuur dus.
Dan lijkt me dat bedrag heel schappelijk.
Alleen snap ik dan even niet hoe je tuigage kunt verhuren zonder paard ??

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:56

Ik denk dat dan de halve achterhoek bij jullie komt rijden Haha!, dat betaal je in heel veel maneges al voor een uurtje les, ik denk dat rond de 7/8 euro per uur wel redelijk is..

RodeoStez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:49

Ik vind 10 euro per uur inderdaad erg weinig! Bij mij op de manege betaal je voor 2 uur buitenrijden 15 euro, en dan zonder comsumpties. Voor jou verhaal, zou ik voor die 3a4 uur zo'n 20 euro vragen. Dat zou ik zelf makkelijk uitgeven voor zo'n lange rit op een leuk paard, met een gratis kopje thee na, om maar iets te bedenken. Met die twee jonge NRPS-jes zou ik persoonlijk nog even wachten om ze naar buiten te laten gaan. Dit zou ik eerst zelf een aantal keren doen, om te weten hoe het paard reageert e.d. Veel plezier en succes er mee in ieder geval!

RodeoStez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:50

Oops, ik bedoelde dat ik 10 euro per rit erg weinig vind!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 16:09

hey is 10 euro per rit inclusief paard sugermiss

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 16:12

@rodeostez we hebben geen grooter bedrag nogdig omdat het geld gespraad wordt voor b.v. en zadelkast oid we hebben op stal eigenlijk alles wat we nodig hebben. en van het kleine nrpsje weten we wel hoe ze reageert die is precies haar moeder nergens bang voor alleen is het wel een idee die nog even te laten wachten.

RodeoStez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:20

Aah okee ik begrijp het Lachen

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:53

Voor dat bedrag (en ook wel als het meer is) wil ik wel een keertje mee, als het doorgaat.. Haha!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 10:25

oke! we hebben even gebrain stormt en de volgende dingen hebben we tot nu toe besloten!

1. de 3 jarigen lopen nog niet mee.
2. de buitenrit duurt 2-3 uur.
3. de prijs blijft wel 10 euro.
4. over de consumpties word nog gediscusiers ivm alcohlo etc.
5. de prijs is dus incl paard
6. cap is verplicht er is een mogelijkheid om er 1 te lenen. maar dat is wel op eigen risico!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:45

Wauw! voor 10 euro kom ik ook wel een paar keertjes rijden! Ik ben gewend om zo'n 10 euro per uur te betalen! soms meer: 25 euro voor een 2urige strandrit zonder consumpties, maar dat vind ik wel aan de dure kant... Zelfs ben ik een keer een tinkerrit tegengekomen van 4 uur inclusief lunch voor 45 euro... Veel mensen hadden dat ervoor over, maar ikzelf vond het veel te duur en ben dan ook niet gegaan...

consumpties zou voor mij niet per se in de prijs hoeven, ik zou ook bereid zijn om dat apart te betalen... maarja een kopje thee of koffie na afloop is zo duur ook niet Haha!

cap spreekt voor zich... als organisator kun je dat gewoon eisen voor mensen, eventueel dat ze een cap huren voor 1 of 2 euro...

wat paard betreft: normaal gesproken kies ik de pittigste uit, maar voor een lange rit dan liever een klein braaf paardje.. ik zou dan de 4 jarige nrpser van 150 kiezen... Of de volbloed arabier Lachen

PS: mocht je zo'n rit organiseren: laat even weten dan kom ik direct! Clown Knipoog

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 18:23

hehe we gaan nu zaterdag met alle paarden en een aantal kennisen alle het spul mee meenemen om te kijken hoe dit gaat en wat de beste routes zouden zijn! dus ik hou je op de hoogte:P

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:32

Veel plezier! En wie weet tot ziens Knipoog