Vrijspringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Vrijspringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-02 11:43

Jamaica heeft 1x per ongeluk vrij gesprongen. Er stond nog een hindernis toen ik haar in de bak gooide, en daar ging ze volledig uit eigen initiatief overheen.
Ze wordt 3, mag ik haar af en toe vrij laten springen? (los of aan longeerlijn)


Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 12:20

Ja hoor, kijk maar naar die dekstations enzo. Die laten de veulens al lekker springen om te kijken of het erin zit of niet. Als ze er zelf (zonder dwang) overheen gaan is er niets aan de hand hoor! Suc6 met je springtoppertje!!!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:01

Waarom zou je niet even wachten? Ze heeft alles al zo jong moeten doen. Juist lekker voor haar om het nog rustig aan te doen.
Als ze af en toe uit zichzelf eens springt, laat haar dan maar ik zou er niet met een zweep achteraan gaan. Lekker nog een half jaartje wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:50

Kan geen kwaad om af en toe te doen, maar niet te hard van stapel lopen, niet meteen vreselijk omhoog gaan bouwen. Kijk maar naar springruiters, die laten hun driejarigen ook al af en toe los springen hoor, nog voor ze onder het zadel gaan.
Is alleen wel kwestie van blijven zorgen dat ze het leuk blijft vinden, maar dat lijkt me logisch.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eske_B, fokfanaat, GGFJ, Liaan, M_arjolein, Rainer, xHaithi, Yentaah en 144 bezoekers