vakantie, wat doe je met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:12

wij gaan dus nooit op vakantie, kan niet met 6 paarden, 7 katten en nog een tig tal vissen Haha!
Voor het huwelijk van mijn broer moesten we dus naar Duitsland 4 dagen, een geregel van jewelste, vrienden van ons in ons huis getrokken met hun dieren, achterburen en verzorg meisjes ingeschakeld, het is allemaal goed gegaan.
Ik bel dan zeker 1x per dag naar huis en verwacht dus ook door de achterblijvers 1x per dag gebeld te worden, mobieltje gaat dus geen tel uit, grinnik
Nee wij gaan niet graag op vakantie, maar 3 weken thuis met alle beesten is toch ook vakantie.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:14

Nou ik heb een ongeschreven regel met een vriendin van mij. Zij zorgt voor Ilonk als ik op vakantie ben, en ik zorg voor Midanja als zijn op vakantie is.
Elke keer geven we elkaar weer een lijst met wat er allemaal moet gebeuren (alof we dat na tig jaar nog niet weten)
En drukken we elkaar op het hart dat we echt de da moeten bellen als er iets is met het paardje etc. etc. En het gaat al jaren goed.
Oke Midan is al twee keer ziek geweest toen Jaël op vakantie was, en Ilonk's boett is helemaal aan gort geweest. (Ilonk had hem gemolt en Jaël had hem maar op gelaten omdat ze niet wist of hij wel een dagje af kon als mams hem zou maken)
Maar voor de rest, ideaal.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 01:59

Carys probleem herken is, het zijn niet alleen de paarden waar ik een oppas voor nodig heb maar ook de honden, katten, kippen, chincilla's, cavia, hamster en geiten moeten verzorgd worden.
Al die dieren in een pension doen is denk ik nog duurder dan de vakantie zelf Lachen
We hadden oppas toen ons jongste dochtertje in het ziekenhuis lag maar die vrienden vonden de boerderij zo leuk dat ze er zelf een gekocht hebben. Die hebben dus geen tijd meer.
De afgelopen jaren ben ik alleen met de kinderen weggeweest terwijl mijn man thuis bleef om voor de beestenboel te zorgen. Dit jaar willen we heel graag weer eens met het hele gezin op vakantie. Maar het valt niet mee om iemand te vinden die op je huis wil passen en waar je zelf genoeg vertrouwen in kunt hebben.
Ik zou het wel leuk vinden als iemand hier lekker vakantie kwam vieren met paard en gezin als wij op vakantie gaan.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 03:07

Echt op vakantie gaan doen we eigenlijk nooit. We gaan wel eens een lang weekend weg, maar dat is nooit langer dan 5 dagen. In de winter gaan we al helemaal niet weg, want dan hebben we absoluut geen tijd om weg te gaan. En als we weg gaan dan staan mijn paardjes in een heeeel groot weiland waar genoeg voor ze te eten is. Er hoeft dus helemaal niemand voor ze te zorgen. En dat vind ik ergens wel prettig, want dan kan er ook niet mee worden 'gerotzooid' Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 07:07

Sjuimpje schreef:
welke vakantie Verward Knipoog


precies...


Ik ben bijna ieder weekend weg, vrijdag middag tot zondag avond. Dat is voor mij echt voldoende, ik wil niet langer bij mijn beesten weg. In het weekend zorgt mijn vader voor de paarden. Ze zijn tenslotte ook voor een deel van hem Haha!

In het zomerseizoen wil ik sowieso niet weg i.v.m. de veulens en keuringen.
Heel misschien een weekje Wales maar dat is ook alles. Dan lopen de meeste pony's dag en nacht buiten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 09:24

[quote="wazzup"]
imker ( imke ) Verward

Mijn paard heet trouwens echt Imker, in de vorm van iemand die bijen houdt.

Zo te zien heeft iedereen het goed geregeld. Ik denk dat ik het nog niet eens zo gek heb geregeld, iedereen die komt, kent Imker en vice versa. Misschien probeer ik de volgende keer, als ik meer als een week wegga, om Imker bij mijn instructrice neer te zetten, maar zitten daar ook nadelen aan? Ik kan me voorstellen dat hij dan minder goed eet en zij kennen zijn nukken niet zo goed.

Al met al is het geen makkelijk iets. Het is net of je je kind aan een ander geeft. Zouden ze wel goed voor hem zorgen, eet hij wel genoeg en heeft hij het niet te koud of te warm?

Ik ben blij als we weer terug zijn... Lovers

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 09:29

Je instructrice kent Imker toch ook, neem ik aan?

Als je een goede instructrice annex amazone hebt, neem ik aan dat je paard er alleen maar beter van wordt.
Dus ik zie het alleen maar als voordeel.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 09:50

Mijn instructrice kent hem wel goed, maar zij rijd niet zelf. En ik kan me niet voorstellen dat haar dochter hem gaat rijden, want die hebben het veels te druk met hun "hoe vaak kom ik in de Hoefslag-score" Dan zal hij waarschijnlijk gereden worden door een van hun stalruiters en die ken ik lang niet allemaal.

Wat alleen wel een voordeel is: Ze hebben er een STAPMOLEN.....

Ik zal het eens aan haar vragen of het misschien in de toekomst een mogelijkheid is. dan gaat hij weg als L-paardje en kan ik als ik terugkom de Prix-St. George rijden....

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 00:59

Ik ga volgende week lekker naar Centre Parcs samen met Tamara (Metellica van Bokt) en onze paarden gaan lekker mee.
In de zomervakantie ga ik 2 en een halve week naar Zuid Frankrijk en moet ik ff nog een oplossing voor zoeken..

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 09:31

Waarom zou je Imker niet uit logeren brengen bij je instructrice? Hij wordt in ieder geval goed verzorgd daar. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat ie niet gereden hoeft te worden, maar dat ie wel iedere dag gelongeerd moet worden ofzo. Of je geeft Imker ook vakantie: terugzetten op het voer en afspreken dat ie wel iedere dag buiten komt en even gepoetst wordt enzo, maar verder niks. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat een voor jou onbekende op je paard rijdt en dingen doet waar jij niet blij mee bent.

Als ik met vakantie ben (mijn paard staat bij een vriendin op stal) heeft mijn paard ook vakantie. Hij komt dan wel iedere dag buiten, maar hij wordt ook niet gereden. En hij gaat weer blij aan het werk na twee weken.

Als mijn vriendin met vakantie gaat, ja, dan zal ik halve dagen moeten werken om die drie paarden die bij haar aan huis staan te kunnen verzorgen. Dat is lastig, maar het is niet anders Haha!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 09:42

ik heb dan wel geen paardje (het is niet doorgegaan, ggggrrrrr) maar als ik er een zou hebben, zou het voor mij erg makkelijk zijn!

Dan zou hij met de hond en de cavia mee naar mijn opa en oma gaan. Zij hebben zelf ook paarden en altijd wel 1 stal leegstaan (m'n oma wil niet zoveel paarden meer hebben, maar tijdelijk wel hoor!!!!)

En, degene die op het rijpaard van mijn opa rijd zal dan vast ook wel op mijn paardje willen rijden.

Een perfect pension toch!!!! Haha!
(alleen toch echt jammer dat het voor mij dus niet aan de orde is Huilen )

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:02

Nou ik ga dit jaar voor het eerst in 7 jaar weer op vakantie! Weekje Zuid-Frankrijk, heerlijk.. Nikita krijgt dan ook fijn vakantie en gaat dan lekker twee weken de wei in bij mijn vorige instructrice, ik heb daar een half jaar gestaan en weet dus dat ze supergoed voor m´n paardje zorgen. Ik denk dat ze twee weken vakantie wel lekker vind, maar als het teveel gaat kriebelen ga ik die tweede week wel gewoon rijden.