voor witte manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

voor witte manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 20:50

wie werkt er wel eens met dit spul?

Snelreiniger Equilux
Snelreiniger voor schimmels en/of witte benen. Ideaal tegen urinevlekken. Dun opsproeien, laten drogen en uitborstelen.
Euro 9.96
NLG 21.95


Werkt het goed?
en gaat zo'n fles lang mee? *moet je veel sprayen?*
Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:57

Heej!

Wij gebruiken het vaak!

maar het is meer echt voor strontvlekken en voor anti klit dan voor manen hoor!

Daarvoor kun je het beste gewoon zilvershampoo gebruiken van het Kruidvat. Paarse shampoo is dat, voor ouwe mensjes... hahahaha maar het werkt wel heel erg goed! als je de manen vaak wast moet je ook een goedkope haarverzachter halen, das beter voor de huid en de manen! Dat spul is erg goed, voor gewoon vlekken op het lijf, op de manen wil wel, maar wassen is fijner... Voor gewoon 1 keertje kan het wel met dat spul, maar als de hele manen vies zijn is dat geen doen... het wordt namleijk niet bij toverslag wit, dat duurt wel ff!

Succes ermee!
Tis ook erg goed voor antiklit dat spul...
een groene fles is het he! Je hebt ook oranje fles, das ook wel goed, maar die groene is speciaal voro schimmels!

Kusss

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 22:09

Ik heb het ook wel met dat spul gedaan. Was er niet echt kapot van. Bij de schimmels doe ik het gewoon met een sopje van Biotex, helpt net zo goed.Staart en manen doe ik met een reflexshampoo en spoel de staart na met Recket blauw.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 22:18

Ik heb het ook wel eens gebruikt en het viel mij zwaar tegen! De echte vlekken op je schimmel krijg je er echt niet mee uit tenminste, ik niet!) Ik gebruikte dus ook gewoon biotex en zilvershampoo. Dat werkt eigenlijk beter. Nadeel is dan wel dat je paard natuurlijk echt nat wordt, want dat moet je goed uitspoelen, en dan hoeft bij equilux niet.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 13:27

Ik heb het ook een tijd gebruikt bij mijn 2 schimmels die geen dag van hun leven schoon zijn en dat spul helpt echt niet hoor! Het enige wat het bij Kevin en Mambo doet is het licht oplossen van de plekken die je vervolgens met een schone doek uit moet vrijven, daar komen dus hele grote gore plekken voor terug, wel minder vies maar de plekken zijn meteen ook dubbel zo groot.
Kevin en Mambo hebben allebei een spierwit hoofd, althans van nature dus, de hoofden van deze 2 zijn eigenlijk altijd geel/bruin, daar heb ik het dus voor gekocht maar helaas werkt het niet, ze kregen er ook nog eens ontzettende kleverige/vette haren van, echt vies!
Nee, ik sluit me bij de rest aan, voor staart en manen zilvershampo (of gewone, doet het ook aardig) na spoelen met recket blauw (dit werkt dus echt onwijs goed!!!) en voor de hoofden maak ik een sopje met biotex.
Dit scheelt je trouwens ook nog een hoop geld.

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 13:31

Ninja, onze haflinger, was ik ( staart en manen ) met groene zeep of waspa.
Daarna creme spoeling en/of anti klit.

Beter 1 haflinger in de hand dan tien op de vlucht!

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 13:59

Vraagje: Wat is recket blauw?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:10

nog ff vraagje, voor witte staat en manen had ik ooit een hele grote 10 liter fles, die je ook nog flink moest verdunnen, maar die was heel goed, nu is het op en kan ik nergens meer dat merk vinden Huilen wel heel veel andere geprobeerd, dure goedkope maar de staart bleef gelig ipv wit (ik heb geen schimmel maar een palomino trouwens) maar de staart kon wel wit met dat andere, duitse merk, ik weet zo het merk ook niet meer de fles al weg gegooid, maar het was er in 1 liter 5 liter en 10 liter flessen en het waren blauwe. In de meeste winkels had je alleen maar 1 liter flessen trouwens. maar weet iemand welk merk ik bedoel en waar het dan nog te koop is (wel speciale paarden shampoo!)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:18

Zakjes blauw die je ook door de witte was doet. En nog even over die Biotex, ik maak een sopje daarvan en duw de spons erin en maak zo de ergste vlekken weg, ik was ze dus niet helemaal met Biotex, dat doe ik met een babyshampoo en bij de laatste spoeling gaat er een zakje blauw door. *LOL*

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:23

Gewoon driehoek vloeibare zeep of idd zilvershampoo voor oude besjes, het goedkoopste merk van het kruitvat. Ik heb eens die groene fles waar je het over had besteld voor de buurman's Tinker, en ik ben er niet kapot van. Werkt echt niet goed op benen en manen.... En nog hartstikke duur ook.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 16:03

Voor de sokken en de witte benen van de cobs gebruiken we altijd een kalkblok, dit is een rond stuk krijt waar je de sokken goed mee inwrijft.
Ik heb het gekocht op de royal welsh show maar het is waarschijnlijk ook wel in de ruitersportzaak te koop.
Het werkt super en je doet er lekker lang mee.

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 21:01

ik was de manen en staart van carina altijd met betadine shampoo, werkt super.
moet je wel goed uitwrijven anders hou je een oranje vlek Haha!

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 12:56

Ilindra schreef:
Voor de sokken en de witte benen van de cobs gebruiken we altijd een kalkblok, dit is een rond stuk krijt waar je de sokken goed mee inwrijft.
Ik heb het gekocht op de royal welsh show maar het is waarschijnlijk ook wel in de ruitersportzaak te koop.
Het werkt super en je doet er lekker lang mee.


nadat ik de voetjes heb gewassen doe ik er meestal talkpoeder op... werkt ook super, maar als in de stal dat er op strooit lijkt het na de tijd wel als of het 4x heel plaatselijk heeft gesneeuwd alleen die sneeuw wil niet altij even goed weggeveegd worden! Tong uitsteken

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 14:02

ik ga denk ik het gewoon met Zilvershampoo proberen!
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denice, Majestic-12, wonderlover en 42 bezoekers