zadeltassen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 21:52

Binnenkort zou ik ergens een zadeltas willen bestellen, maar ik heb daar compleet geen ervaring mee, vandaar dit topic Lachen

Bij Divoza hebben ze deze, maar... ik vraag me af of ik die wel kan bevestigen aan mijn zadel. Ik heb nl een Wintec dressuurzadel met alleen vooraan twee ringetjes. Voor zover ik dat kan zien op dit fotootje hebben deze tassen ringetjes maar waar moet je die aan vastmaken en hoe?

Afbeelding
Citaat:
Zadeltas dubbel nylon
Dubbele zadeltas. Handig om tijdens een buitenrit iets mee te nemen. Royaal formaat. Eenvoudig aan te brengen achter het zadel. (foto rechts)

En heeft er iemand een idee van of dit goeie of slechte tassen zijn? Qua pasvorm voor het paard bedoel ik dan uiteraard. En wat is het beste, tassen voor voorop of voor achteraan het zadel?

Bij Equestrian Nomads (http://www.equestriannomads.nl) hebben ze andere modellen, zijn er daar betere bij?

fjordiezzz

Re: zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:13

Ik heb die rechter ook, die kunstoffen van de divoza. Ik heb achter ook geen ringetjes aan mijn zadel, maar er zitten lussen met gespen zeg maar aan vast voor om je singel. Ze blijven prima zitten en het paard heeft er geen last van. Gewoon achter je zadel doen over je shabrak heen zeg maar!!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:35

Ik heb ze ook. Maar ik heb wel ringetjes voor en achter en daar maak ik hem mee vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:52

Haha! Ik heb aardig wat zadeltassen. Ik heb van jouw foto de rechtse. Zijn op zich aardige tassen voor weinig gebruik. Veel gebruiken en volstouwen gaat niet echt. Verder kwalitatief goed genoeg voor die prijs.

Verder heb ik Stowaways voor achter het zadel (mijnes komen van Goedhard, maar Equestrian Nomads is goedkoper geloof ik). Die dingen liggen muurvast, zijn zowel voor Engels als western (ik heb de western-variant, maar gebruik ze voor beide zadels). Ze zijn hartstikke ruim en in leuke kleurtjes. Deze tassen hebben echt de beste pasvorm.

Daarnaast heb ik nog twee tassen van Cornelie, gebruikt bij mijn trektocht.
Afbeelding
Afbeelding

Die groene zien er irl anders uit, mooier, steviger en groter. Ik heb de Large, en er kan echt superveel in. Verder liggen ze goed, ik heb ze met mijn westernzadel gebruikt, mijn vriendin die mee was heeft een boomloos zadel, en ik heb ze ook aan mijn nicht met een engels zadel geleend. De beste koop ooit Haha!

Daarnaast heb ik nog die tas eronder voor om de knop. Is steviger dan ie eruit ziet, handig systeem wat de bidons vasthoudt. En ook een fijne tas.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:56

De tas op de eerste foto rij ik helke trektochten mee!

Gewoon selectief zijn in wat er mee mag. Kan nog best veel in hoor!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:02

Wintec heeft alleen ringetjes voor, maar er bestaan ook voortassen en die kan je er wel aan hangen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:09

Wintec 2000 heeft ook nog ringetjes aan 1 kant vanachteren. Ik geef zelf de voorkeur aan achter het zadel dan ervoor. Heb het idee dat dat fijner loopt zeg maar.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 12:10

Hé bedankt voor de tips. Binnenkort gaan we vier dagen met enkele Bokkers op vakantie met onze paarden, waar we dagtochten gaan doen. Daarvoor moeten ze dienen, dus er moet niet echt veel materiaal inkunnen zoals bij een echte trektocht, enkel wat te drinken en te eten, een halster en touw, een hoevenkrabber, ev mijn kaartenmap, zo van die dingen (wat vergeet ik nog, vanalles wsch? Knipoog ). Dus als ik het goed begrijp zouden die tassen van Divoza voldoende zijn, maar zijn de duurdere ook beter ? Haha!

Arabesk, als je zo’n tas hebt voor voorop het zadel, zit dat dan niet verschrikkelijk in de weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:12

Daar zouden ze idd genoeg voor kunnen zijn. T wordt dus geen zware bepakking (zijn ze niet sterk genoeg voor), dan zou ik idd zelf ook die van Divoza pakken Lachen

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:39

hey Maya, heb jij toevallig een foto van de zadeltassen op je westernzadel? ik ben namelijk ook opzoek nr tas voor aan mijn westernzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:44

Ik heb alleen een foto van de stowaways online en op de pc aan m'n zadel. Van die andere heb ik wel foto's maar niet op de pc... Misschien dat ik er morgen nog om denk om ze even eraan te doen.

Kijk rechtsonder in beeld, onder de blauwe pad zie je de achterkant ervan.Hier zitten de bidons er nog niet in.

Niet superduidelijk maar ze sluiten dus heel erg goed aan. Wel met de bidons erin.

Wil ik dan duidelijkere foto's maken van die om de knop, en die groene? Of moet ik ook een duidelijkere van de Stowaways doen? What the hell, zet ze er allemaal wel op *LOL*

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:37

Als het slechts voor dagtochten is dan zou je ook kunnen denken aan een dek met tassen erop bevestigd. Ik vind die ideaal wanneer ik dagtochten maak; daar kan net alles in wat je nodig hebt (halster/touw, flesje water, wat eten, fototoestel, eventueel dun jasje= mijn inhoud tijdens dagtochten Haha!), en doordat het vrij dikke/stevige dekjes zijn en door het zadel op z'n plaats wordt gehouden, vind ik het wel prettig in gebruik. Ik heb de mijne in een Franse winkel gekocht, maar ze worden misschien ook wel in nederland verkocht?

Afbeelding

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:08

Als je geen ringen aan de achterkant je zadel hebt is het handig om een stevig (nylon) touwtje te nemen en daar stevige ringen aan de knopen die, als je het touwtje aan de ringetjes voor aan je zadel knoopt en het dan achterlangs je zadel laat lopen, op de plaats waar anders de ringen in het zadel zouden zitten komen. Je kunt dan de zadeltassen aan deze ringen maken, werkt perfect! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:59

Goh Javayo, dat sjabrak ziet er goed stevig uit! Heb ze wel vaker gezien, van die zakjes op zo'n sjabrak, maar die leken heel klein, en alsof ze zo kapot scheuren en het sjabrak scheeftrekken. Was het een keten van winkel waar je hem in Frankrijk hebt gekocht? Want dan ga ik het onthouden voor als ik weer eens in France ben Haha! (Ja ik heb nog niet genoeg handige zooi... *LOL* )

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 10:23

Idd dat ziet er stevig uit Javayo! In de plaatselijke ruitersportzaak hier verkopen ze ook van die dekjes met tasjes op, van Equiline, maar die tasjes ogen bijlange zo stevig niet en zijn denk ik ook veel kleiner, daar kan amper iets in, en ik weet niet of die wel onder een dressuurzadel zouden passen want ze zijn eigenlijk bedoeld voor vz-zadels. Maar ik denk dat ik toch liever een aparte zadeltas heb, dan kan ik iedere dag een proper dekje opleggen Bloos

Bedankt voor de tip Hector! Ik ga gewoon die van Divoza bestellen en als er geen riemen ofzo bijzitten kan ik ze idd zo proberen vast te maken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:23

Eilandje schreef:
Arabesk, als je zo’n tas hebt voor voorop het zadel, zit dat dan niet verschrikkelijk in de weg?

Nee valt wel mee. Ik hou mijn handen wel ietsje hoger maar dat is meer mijn stijl van rijden. In principe zitten ze voor het zadel en daar hoeft verder niks van jouzelf te zitten, geen benen, of armen. Het klapperen valt ook wel mee. Het hopst wel een beetje, maar het paard trekt zich er niks van aan. Hij hoefde er ook niet aan te wennen... Verward ik dacht dat hij er wel bang voor zou zijn maar nee, hij gaf er niet om.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:45

Bij, volgens mij, Goedhard (o.a.) (www.goedhard.nl) hebben ze zadeltassen van Stowaway, deze zijn voor achter het zadel en "hangt' op de lepel en wordt aan beide zijdes nog vastgemaakt met klitteband om de singelstoten of beugelriemen, past best veel in!

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:39

ik heb die zadeltassen van de hyporama (horselover) van global voor 19,95.. bevallen me prima, zitten achter je zadel en aan de zijkanten.. alleen ik moet ze wat vaker gebruiken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:43

Hetja, die Stowaways heeft Equestrian nomads ook, en ik denk dat ze daar ook goedkoper zijn.

Hier zijn al mijn zadeltassen, zowel met westernzadel voor Acilon, als met de Wintec voor Eilandje Haha!

Beide tassen komen van Cornelie ( www.justwestern.nl ) af. Normaal doe ik de strotouwtjes wel netter hoor Knipoog Maar dan zie je hoe ik ze bevestig.
Afbeelding
Afbeelding

"Divoza"zadeltas, al kwam deze van een Hippo-winkel geloof ik...
Afbeelding
Afbeelding

Stowaways, ik haal het "lint" is trouwens redelijk elastisch door beide singelringen heen. Ook heb ik ze even volgestouwd met handdoeken zodat je de vakken kan zien.
Afbeelding
Afbeelding

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:48

ik heb ook de rechter prima dingen alleen als het regent, ze sluiten niet helemaal af (kiertjes) dus dan even een plastic zak erover heen doen. Ik kon er voor een week spullen in kwijt Lachen

Ik heb ook geen ringen achter het zadel, maar heb een geniale oplossing: men neme: een stukje touw en 2 sleutelringen. Je knoopt aan het touwtje de sleutelringen en knoopt de uitenden van het touw vast aan de voorste 2 ringetjes en spant het touw strak om je zadel heen. Ideaal Lachen Ik zal zo ff kijken of ik toevallig een foto heb

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:04

Ik heb even foto's voor je gemaakt, niet heel duidelijk maar miss snap je het een beetje Vork

Ik zag net pas dat Rosan (Hector) dit al had gezegt... We hebben samen trektochtje gereden en met de ringen werkt echt prima Lachen
Ben blij dat dit id toen in me op is gekomen.... aangezien de óefentrektocht'niet echt lekker ging zonder ringetjes

hier 2 foto's

Afbeelding

Afbeelding

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:47

Waw, bedankt voor alle foto's! Het worden wsch de Divoza-tassen, en nu weet ik meteen hoe ik ze best vastmaak Lachen

En als ik ooit de kans krijg om een echte trektocht te doen, koop ik die Stowaways erbij!