Verbrande neus..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verbrande neus..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:42

Het is echt heel stom (geen zon gezien, maar ben 1 week weggeweest)Maar lucky heeft dus een verbrande neus en heeft er echt last van. Ook met eten maar zodra ik bij zijn neus in de buurt kom is het al drama..

Moet ik er net als bij mensen after sun opsmeren?Heb er nu een dikke laag zalf opgesmeerd om het soepel te houden maar daar blijft wel alles aan plakken..

Hulp gevraagd... Knipoog

vivanes

Re: Verbrande neus..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:06

Ik zou het nu even met rust laten omdat de huid al geirriteerd is en omdat je niet weet of de huid wel goed op after-sun reageerd. Ik zou even bij de ruitersportzaak gaan vragen of ze speciale zonnebrandcreme voor paarden hebben, maar ik denk dat die voor mensen ook wel gaat. Beter vorkomen als genezen!

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:12

Bij ons staan ook een aantal paarden op de manege die snel verbranden. Deze staan ook nu op het land, maar worden van te voren goed ingesmeerd met zonnebrand. Mochten ze toch verbranden worden ze ingesmeerd met after sun. Er zit ook een hele witte tussen deze gaat in het echte zomer seizoen alleen 's nachts naar buiten, omdat anders de vellen gewoon aan zijn neus hangen ookal wordt het nog zogoed ingesmeerd!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:30

Onze merrie is hier ook gevoelig voor.
's Zomers op het land krijgt ze dan ook een lapje an haar halster dat haar neus tegen de zonnestralen beschermt. Tijdens het rijden smeren we haar neus in met baby-zonnebrand.
Het wordt soms best een kliederboel met dat lapje en de zonnebrand, zeker in combinatie met zand, maar een verbrande neus lijkt me erger voor het dier. Lachen

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:34

Afkloppen, die van mij heeft het nog niet gehad. Ik heb voor de zekerheid wel factor 60 voor kids, water-zand en kliederproof gehaald. Nog niet nodig gehad.

Ik zou wel oppassen met wat ik eropsmeer. Je weet zelf hoe pijnlijk verbrande plekken zijn.

Succes in ieder geval!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:05

Pony bij mij op stal heeft het ook, die wordt in de zomer 2 x per dag ingesmeerd met gewone mensen zonnebrand factor 30 oid! je moet er bij je paard wel factor 30 oid op smeren, ze hebben nl op witte neusjs nog minder pigment als een mens!!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:10

wij zijn altijd erg creatief en hebben voor een schimmelmerrie waarvan de neus ook steeds verbrandde een mooi vliegenhalster gemaakt, met daaraan een badstof lapje die precies over haar neus valt. Het werkt echt perfect! tegenwoordig worden dergelijke neusbeschermers ook verkocht, maar zelf maken is leuker en goedkoper!

Afbeelding

(paard: Mirage van miramar)

Max_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:20

Ik heb bij de Paardendrogist een zonnekapje voor mijn tinker gekocht. Hij vindt zo'n stoflapje namelijk helemaal niks, hij loopt er de hele dag tegen te blazen. Het zonnekapje komt niet tegen zijn neus aan, dat vindt 'ie prima. Daarnaast wrijf ik hem ook nog in met zonnebrand, want hij verbrandt echt supersnel.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:24

Max_is_lief schreef:
Hij vindt zo'n stoflapje namelijk helemaal niks, hij loopt er de hele dag tegen te blazen. Het zonnekapje komt niet tegen zijn neus aan

het is maar net hoe lang je het lapje maakt en welke vorm, als je op de foto kijkt zie je dat de neusgaten net onder het lapje zitten. deze merrie heeft dit halster al 2 jaar en heeft er gelukkig geen problemen mee (en heeft ook geen verbrande neus meer)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:42

Ik smeer de neus van mijn paard elke dag in met zonnebrandcreme van het kruidvat. De neus verbrand nooit meer.

Maar even over jouw vraag want wat je had kunnen doen heb je nu niet zoveel aan.
Ik denk dat jer er het beste aftersun op kan doen, de verkoeld een beetje en is wel zo lekker voor je paard. Smeer er iig geen olieachtige dingen op zoals zalfjes, dat gaat heel erg branden in de zon en doet heel zeer op z'n verbrande neus. Verder kan je het beschermen tegen de zon met een lapje.

Als paarden heel erg snel verbranden (sneller dan normaal bij mensen zou gebeuren) kan het zijn dat ze last hebben van hun lever. Die maakt dan een stof aan die zorgt dat de huid heel snel verbrand, ook als er geen of heel weinig zon is.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:45

Ik smeer op mijne ook gewone zonnebrand olie.Ik denk dat after sun wel zal helpen !
Veel succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:55

Bedankt voor de tips zo`n kapje blijft fat wel goed zitten dan? hij staat met 3 ruinen op de weide en die maken echt alles kapot..

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:02

eerst alten herstellen en dan goed bijhouden met zonnebrandcreme zodat het niet weer komt!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:07

After sun smeren kan zeker geen kwaad, houd m wel goed in de gaten, want verbranden is noch voor mensen, noch voor paarden gezond.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:53

De tinkers die op dezelfde stal staan als mij hebben ook zo'n gaaslapje voor hun neus als de zon schijnt. Ziet er niet uit maar het werkt wel en is fijner dan cremes enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:52

okeej bedankt..!

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:20

ik heb vorig jaar ook een kapje genaaid. Deze heb ik gemaakt van een oude rugzak die ik verknipt heb. Ik had het eerst met klittenband gemaakt maar die lag er dezelfde avond nog af. Toen heb ik twee drukknoopjes gemaakt, dat hij precies om de neusriem zeg maar viel. Die bleef perfect zitten. Maar alsnog ging het daarboven irriteren. Ik zag nu idd bij de paardendrogist voor 13,50 geloof ik een neuskapje, dat ziet er echt mooi uit. Anders moet je daar eens kijken op www.paardendrogist.nl en wat je nu moet doen is denk ik NIET aankomen. Je paard wordt er alleen maar chagrijnig van als je elke keer naar zijn neus grijpt en echt helpen doet het toch niet. Alles wat je erop smeert brandt ook weer in. Je zou zeggen dat de zon niet schijnt maar ..... voor de paarden wel, gelukkig. Succes

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:24

hij staat bij de rubriek NIEUW.
Dit is de omschrijving:
Field Relief Muzzle
Nooit meer een verbrandde neus met dit praktische neuskapje. Blokkeert 80 % van de UV stralen.

Stokhoogte Maat Prijs
48144 tot 140 cm S grijs 1 stuk € 13.50
48145 140-160 cm M grijs 1 stuk € 13.50
48146 160-170 cm L grijs 1 stuk € 13.50

--------------------------------------------------------------------------------
Informatie Zonnebrand
Zie ook Field Relief Max, Supermask
Merk Equilibrium
Omschrijving Dit neuskapje beschermt de neus van uw paard tegen UV stralen. Gemaakt van Solar-Screen-80 stof, waarmee 80 % van de UV stralen geblokkeerd wordt. Dit neuskapje is eenvoudig aan het halster en aan het hoofdstel te bevestigen. Verkrijgbaar in grijs met een rode bies.