AMEV Hippo vs. Interpolis verzekerigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

AMEV Hippo vs. Interpolis verzekerigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 18:13

Ik heb mijn paard nu verzekerd bij AMEV Hippo maar zit mede door slechte service te twijfelen of ik over stap op een andere verzekeringsmaatschappij. Nu stuitte ik onlangs op Interpolis. Ik zou graag jullie ervaringen willen horen omtrent zowel AMEV Hippo en Interpolis. Klachten/ positieve ervaringen (evt. duur uitkeringen) zijn allemaal welkom!

Wat zijn de voordelen wanneer men bij één van de twee maatschappijen in zee gaat? Qua premie scheelt het niet gek veel met elkaar. Misschien heeft één van jullie ook nog antwoorden op de volgende vragen voor me. Bij welk bedrag moet men rontgenfoto's leveren bij Interpolis? (AMEV Hippo vanaf 8.500 euro) Bestaat er een verplichte overname bij Interpolis na afkeuring van je paard? Hoeveel procent van het verzekerd bedrag wordt uitbetaald bij (blijvende) schade/kreupelheid van je paard?

Als jullie nog andere goede verzekeringsmaatschappijen weten, zou ik deze ook graag van jullie horen. Let er wel op dat vele paardenverzekeringen onder dezelfde maatschappij vallen (bijvoorbeeld Interpolis of AMEV). Alvast bedankt Lachen

SharirBobby

Re: AMEV Hippo vs. Interpolis verzekerigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:33

voor de uitgebreide verzekering moet je zowel bij interpolis en amev hippo vanaf 4500 euro röntgenfoto's. jij hebt denk ik een standaard verzekering bij amev dat je pas vanf 8500 röntgenfoto's hoefde?

Bij mijn vorige paard (wat terug is naar de vorige eigenaar), wilde Interpolis hem niet uitgebreid verzekeren. Amev Hippo wilde dit wel, alleen bepaalde delen van bepaalde benen wilde zij niet uitgebreid verzekeren, alleen standaard.
Uiteindelijk heb ik dit paard dus terug gebracht omdat bij de röntgenlogische keuring er volgens de veearts niets mis met hem was, terwijl dit dus wel was (door de artsen van interpolis en amev hippo geconstateerd).
(dus verborgen gebreken)

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:30

Ook ik ben nu verzekert bij Interpolis,en dat bevalt mij prima!
Hiervoor was ik verzekert bij Amev /Hippo wat een arrogante boel is het daar zeg!
Zie mijn toppic viewtopic.php?f=15&t=168827&st=0&sk=t&sd=a

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:50

Ik ben bij Amev hippo en heb pas mijn paardje in moeten laten slapen. Ik ben door hun keurig behandeld alles is prima afgehandeld en uitbetaald. Ik heb mijn paardje terug gekocht van de verzekering en ben zelfs aan de telefoon het gesprek door geholpen omdat ik het niet droog hield.Ik weet dat er veel negatieve verhalen over Amev zijn maar ik heb ook bij mijn andere paard dit nog nooit zelf ervaren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:52

Interpolis doet weleens moeilijk met uitkeren...meerdere mensen bij ons op stal hebben daar problemen mee gehad. Zelfs bij de Dierenkliniek in Utrecht geven ze advies om toch naar de Amev/Hippo te gaan. Zo glashelder als dat bij de Interpolis altijd wordt beweerd te zijn is het dus echt niet. Soms zie je daar gewoon je geld niet.

Interpolis wil weleens erg bot doen aan de telefoon. Amev/Hippo toont iig nog medeleven...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:54

Bedankt voor de reacties!

SharirBobby: Ik was even in de war om welk bedrag het ging waarbij je rontgenfoto's moest aanleveren. Dit is inderdaad 4.500 euro bij AMEV-Hippo. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit ook voor Interpolis geldt? En AMEV-Hippo komt positiever uit de verf bij jou dan Interpolis?

lundi: viewtopic.php?f=15&t=168827&st=0&sk=t&sd=a is de goede link Knipoog
Ik heb je verhaal even gelezen en sta er toch best versteld van. Zelf heb ik (gelukkig) nog geen ervaringen gehad met de afkeuring van mijn paard. Waarom ik toch ontevreden ben met AMEV-Hippo heeft meer met de service te maken. De uitbetaling van da kosten heb ik tot nu toe wel netjes vergoed gekregen (dit ging overigens om een vrij klein bedrag). De inspecteur die langs is gekomen voor de aanvang van de verzekering kwam ook professioneel over, dus hier heb ik geen klachten over. Het gaat mij meer om de gang van zaken binnen het bedrijf zelf. Maar als de wezenlijke schade dekking van AMEV-Hippo toch beter blijkt te zijn dan van Interpolis, zal ik dit wel voor lief nemen denk ik maar..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:58

letsgo en Cassidy ook nog bedankt voor jullie reactie. Zo te horen kan ik dus maar het beste bij AMEV-Hippo blijven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:08

Ik heb een merrie bij de Interpolis, en de tweede bij de Amev Hippo. Ik zit er serieus over te denken om ze er allebei uit te halen en een apart potje voor allebei te beginnen. Dan heb ik na verloop van tijd iig geld om wat leuks te doen mochten beide paarden niets gaan mankeren. Verzekeringen zijn een stelletje aasgieren, als ze er onderuit kunnen komen zullen ze het altijd proberen. En het geld wat je eraan besteed ben je altijd kwijt. Ik had mijn paard al twee keer kunnen terugkopen van het bedrag dat ik aan de verzekering kwijt ben geraakt.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 22:23

Dat klopt Cassidy. De premie die ik nu al betaal is torenhoog. In weze zou je net zo goed elke maand wat weg kunnen sparen en dat op de bank zetten. Mocht je paard dan wat gaan mankeren kun je het geld voor je dierenartskosten daar vanaf halen. Ik hou mijn paard echter wel in de verzekering. Het is maar net welke keuze je maakt.
Maar ik hoor alweer dat ik goed moet opletten dat wanneer mijn paard wat krijgt van flink wat centjes gaat kosten, ik de verzekeringsmaatschappij tijdig en meermalig moet inlichten wil ik er zeker van zijn mijn centjes terug te zien.

Maar ondertussen zit ik dus wel goed bij AMEV-Hippo?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:43

Heb helaas wat nare ervaringen gehad bij de AMEV en leys daar dus weggehaald. Op het moment dat Leys een maand bij interpolis zat kreeg hij koliek met de operatie er achteraan. Had GEEN problemen met de verzekering ondanks dat ik pas maandag het bijhun meldde en hij die verijdag ervoor geholpen was. Ze waren super netjes en belde paar dagen later nog hoe het ging.

Nee de ervaringen van Cassidy heb ik dus juist andersom.

Urban zit ook bij de interpolis en ging allemaal prima.

Heb alleen wat moeite bij De Uithof gehad toen en de hele afhandeling denk dat merendeel van de problemen te wijten is aan de Uithof dan aan Amev. (Of sponsert Amev de Uithof).

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:59

VValar schreef:
SharirBobby: Ik was even in de war om welk bedrag het ging waarbij je rontgenfoto's moest aanleveren. Dit is inderdaad 4.500 euro bij AMEV-Hippo. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit ook voor Interpolis geldt? En AMEV-Hippo komt positiever uit de verf bij jou dan Interpolis?

Ja, bij INterpolis ligt de grens ook op 4500

En ja, tot nu vind ik AMEV-Hippo beter.

maar of dat lang zo blijft weet ik niet. Mijn nieuwe paard heeft nog steeds maar een voorlopige dekking omdat het mannetje van de verzekering onverwachts bij z'n stal stond (kleine moeite om dat even te melden toch dat je langs komt?), en mijn paard net terug was van de hoefsmid.
Toevallig was ik er dus ook. Hij kwam naar de voorhoeven kijken, omdat op zijn keuringsrapport stond dat ze ongelijk waren. Hij vond dit erg meevallen en helemaal niet erg (bijna alle paarden hebben wel wat ongelijke hoeven).
Maargoed, moest hem ook maar gelijk even monsteren en op de kleine volte op het harde laten draven. Die kleine volte in draf op het harde ging dus niet goed omdat hij net terug was van de smid. Dit snapte die man gelukkig zelf ook wel en nu zouden ze vanavond terug komen.
Ondertussen heb ik dus nog steeds alleen maar een voorlopige dekking (voor als hij dood gaat door brand of gestolen wordt) en inmiddels staat mijn paard kreupel en kan ik morgen naar de kliniek met hem.
Ik baal dus flink dat hij nog steeds niet helemaal in de verzekering zit, want ik kan dit nu mooi allemaal gaan betalen.
Hij had er allang in moeten zitten naar mijn idee, want heb hem bij een erkende arts late keuren en dat mannetje van de verzekering kwam alleen voor z'n hoeven omdat hij daar een aanmerking op had op z'n keuringsrapport.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:27

Over deze 2 maatschappijen heb ik ook lang nagedacht. AMEV en Interpolis kwamen toch wel als beste uit mijn 'onderzoek' naar paardenverzekeringen. Uiteindelijk heb ik voor Interpolis gekozen.
Over elke verzekeringsmaatschappij hoor je goede en slechte verhalen, dus ook over AMEV en Interpolis. Vooral verhalen over uitbetalen hoor je veel, ik denk dat het mede komt omdat men de polisvoorwaarden niet goed leest. Ook hoor je vaak 'geruchten' over Interpolis dat je na volledige afkeuring (ongeschikheid) dat je niet je paard terug kunt kopen. Hierover heb ik ze een mail gestuurd, en er is niets van waar. Je kunt je paard bij de Interpolis gewoon terug kopen.
Ik heb voor Interpolis gekozen omdat het in verhouding meer biedt bij de uitgebreide verzekering dan AMEV Hippo, voor dezelfde premie en is dus goedkoper.

Ik heb mijn jaarling merrie uitgebreid verzekerd, vorige week is de inspecteur van Interpolis langs geweest om te beoordelen of ze wel opgenomen kon worden. Het was gee probleem. Ik dacht dat ze een beetje 'moeilijk' zouden doen omdat ik mijn jaarling bij aankoop niet heb laten keuren, maar ze heeft even gekeken, het chipnummer gecontrolleerd en alles was in orde Clown

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:38

Mijn paard is volledig verzekerd bij Interpolis.Ze is in Bodegraven klinisch en rontgenlogisch geodgekeurt en dit is naar hen gefaxed zodat ze in principe al aangenomen was en er niemand meer langs hoefde te komen. Ik ben wel tevreden. Ik zou mijn paard 28 augustus krijgen en had een paar weken ervoor gemeld dat de verzekering dan had moeten ingaan. Maar goed 4 dagen nadat ik haar had kreeg ik de papieren pas en ze zat dus in een voorlopige dekking. Helaas kreeg ze die dag een ongeval waardoor ze in de kliniek belande. Gelukkig heb ik alles uitgekeerd gekregen en mijn 1e jaar premie er al uit gehaald. Vind het alleen wel erg irritant dat je zelf eerst de rekeningen moet voorschieten dat valt best wel tegen. Ik heb mijn paard verzekerd omdat ik bang was dat ik in het geval van een spoedoperatie of zoeits het geld net niet had op het moment. Maar nu moet ik alsnog de volle hap betalen en krijg je het pas veel later weer terug.

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:42

ik ben ook amev hippo verzekerd ze doen niet moeilijk over een behandeling
alleen met met uikeren doen ze wel onzettend traag over. ik ben heel uitgebreid verzekerd en dok wel een hoge premie opzich geen probleem alleen mijn eigen risico is aanzienlijk hoger dus er zit altijd wel een addertje onder het gras ,maar ik ben blij dat ik die verzekering heb want last had me paard ook iets en toen werd alles wel vergoed

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:59

Mijn paard is, na klinisch+rontgonologisch goed gekeurd te worden bij Bodegraven, verzekerd bij AMEV Hippo. Ik heb er zeer goede ervaringen mee. Mijn paard had 1 maand geleden heel wat probleempjes en alle behandelingen (giga totaal bedrag) en de verblijfskosten op de dierenartsenpraktijk, werden door hen vergoed. Minus je eigen risico bedrag (een percentage van het verzekerde bedrag van het paard). De mensen aan de telefoon zijn aller vriendelijkst en denken echt met je mee! Ze weten na 1 week nog wie je bent en wat er met je paard was: top. Doen niet moeilijk. Wel moet je dierenarts in overleg met hun amev-dierenarts of die ene duurdere behandeling wel nodig is. Na 1 kort telefoontje is dat ook geregeld. Ze gaan netjes te werk en zijn betrouwbaar.
Zeker een aanrader vanaf mijn kant.

Verder denk ik dat elke verzekering wel zijn voors en tegens heeft en zijn goede en slechte verhalen. Zo zit het met alles in het leven. Je moet gewoon kiezen wat goed voelt.

NB
Mijn paard is verzekererd met een Uitgebreide Verzekering. Zie www.amev-hippo.nl

Deze verzekering geeft een uitkering bij:
- dood en noodslachting door een ongeval of een acuut verlopende ziekte
- blijvende ongeschiktheid door een ongeval
- blijvende ongeschiktheid door een ziekte
- blijvende onvruchtbaarheid na werpen of verwerpen door een ziekte of ongeval
- blijvende ongeschiktheid door kreupelheid
- brand

Succes! En als je nog vragen hebt, PM je maar! Lachen

Even een toevoeging naar aanleiding van je vraag (Hoeveel procent van het verzekerd bedrag wordt uitbetaald bij (blijvende) schade/kreupelheid van je paard?) - dit was bij AMEV dacht ik 90%. Maar dit staat allemaal omschreven in je polispapieren...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 22:27

Bedankt voor de reacties met jullie ervaringen. Ik denk dat ik toch maar bij AMEV-Hippo blijf. Zoals hier al geopperd werd, doen er over elke maatschappij wel positieve als negatieve verhalen in de ronde. Zo te zien zit ik toch nog niet zo heel verkeerd bij AMEV, alhoewel Interpolis geen slechte tweede keuze zou zijn Lachen

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 23:14

Eigen risico is bij Amev 25% en bij Interpolis 20%. De laatste is dus goedkoper met vrijwel dezelfde voorwaarden/ service.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:56

Pablo is verzekerd bij de Amev, aangezien mijn verzorgpaard daar ook verzekerd was. En ik nog geen ervaring had met een paard verzekeren Haha! Maar bij mijn verzorgpaard is alles goed gegaan. Ze zou voor dat ze afgemaakt werd eigenlijk nog op transport moeten, maar Amev had er mee ingestemd dat ze dat niet meer mee hoefde te maken en ze is ingeslapen op de Uithof. (trailerdramamerrie) Dat is mijn enige ervaring met verzekering qua paarden en heb daar mijn keuze op gebaseerd.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:13

Mijn haf is bij interpolis verzekerd. Ik heb wel de polisvoorwaarden goed gelezen, maar ze doen ondanks dat ik me aan de polisvoorwaarden hou heel erg moeilijk. Ik persoonlijk zal een nieuw paard nooit meer bij Interpolis verzekeren.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:19

mijn paard is verzekerd bij amev hippo en tot nnu toe bevalt het erg goed. prima ervice en snelle uitbetaling. voor mij dus(nog)geen reden om op zoek te gaan naar een andere maatschappij

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 00:30

Zit al jaren bij AMEV (eerst Hippo) en bevalt me uitstekend. Mijn kneuzenpaardje heeft van alles gehad en afgezien van een enkele communicatiestoornis (in hun nadeel, maar toch s lordig) verloopt alles incl. de uitbetaling super. Alleen jammer dat het paard niet het hele leven daar kan blijven zitten...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 08:34

gouda schreef:
Mijn paard is volledig verzekerd bij Interpolis.Ze is in Bodegraven klinisch en rontgenlogisch geodgekeurt en dit is naar hen gefaxed zodat ze in principe al aangenomen was en er niemand meer langs hoefde te komen. Ik ben wel tevreden. Ik zou mijn paard 28 augustus krijgen en had een paar weken ervoor gemeld dat de verzekering dan had moeten ingaan. Maar goed 4 dagen nadat ik haar had kreeg ik de papieren pas en ze zat dus in een voorlopige dekking. Helaas kreeg ze die dag een ongeval waardoor ze in de kliniek belande. Gelukkig heb ik alles uitgekeerd gekregen en mijn 1e jaar premie er al uit gehaald. Vind het alleen wel erg irritant dat je zelf eerst de rekeningen moet voorschieten dat valt best wel tegen. Ik heb mijn paard verzekerd omdat ik bang was dat ik in het geval van een spoedoperatie of zoeits het geld net niet had op het moment. Maar nu moet ik alsnog de volle hap betalen en krijg je het pas veel later weer terug.

ik had mijn pony volledig verzekerd bij AMEV en kwam ook in bodegraven terecht vanwege een onregelmatigheid

de kliniek heeft gewoon de facturen doorgestuurd naar AMEV en ik kreeg alleen kopieeen thuisgestuurd

ik heb nooit wat voor hoeven te schieten...ik kreeg alleen van AMEV later een factuur voor mijn eigen risico die ik ze nog verschuldigd was

ik vind het prima opgelost zo want voorschieten had me geeneens gelukt
heb overigens mijn nieuwe paard ook volledig verzekerd via AMEV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:46

Mijn paard is 3 maanden geleden geopereerd,ik heb geen enkel probleem met Interpolis gehad.
Ze wilden de foto;s alleen zien(rontgen)van de kliniek.
Mijn paard heeft 60 dagen op de kliniek gestaan,ik heb niets van Interpolis gehoord daarover.
Ze betaalden onmiddelijk uit toen ik de rekening stuurde,ik zit nu aan mijn maximum voor dit jaar alleen,maarja,daar kan niemand wat aan doen.