Grote maten ruiterkleding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera26

Grote maten ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:19

Ik ben zelf een nogal forse ruiter en merk dat het erg moeilijk is passende rijbroeken, jassen en bijv. tjaps te vinden. Nu heb ik na heel lang zoeken een paar merken gevonden waarvan ik kleding kan importeren en wil daarmee een winkel/ webshop beginnen met ruitermode tot en met maat 56. Nu wil ik eerst wel eens weten of er ook mensen zijn die met hetzelfde probleem als ik zitten en moeilijk hun kleding kunnen vinden. Dus heb je eventueel interesse in grote maten rijkleding, laat dat dan even weten. Dat bindt je dus tot niets. Aan de hand daarvan kan ik kijken wat ik kan gaan inkopen en kan ik je de collectie eventueel mailen (zodra die er is). Alvast hardstikke bedankt allemaal Pling

figora

Re: Grote maten ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:38

Bedenk wel dat kleding moeilijk verkoopt via internet, mensen willen namelijk graag iets passen van te voren, en ik geef ze geen ongelijk, niets zo vervelend als voor veel geld kleding gekocht te hebben dat retour moet omdat het niet past!

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 21:06

Mensen willen inderdaad graag iets passen voor ze het kopen. Geen probleem. Ik wil er een winkel aan huis en een webshop van maken. Voor ieder wat wils.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:45

Lijkt me zeker geen slecht idee! Voor de wat zwaardere ruiters is er echt heel weinig te koop. De meeste rijbroeken en jasjes vallen erg klein dus ik denk dat er zeker animo voor zal zijn.
Veel succes alvast!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:50

ik heb zelf ook een grote maat..48 rijbroek, maar ik koop dan een 56 herenbroek en die passen goed, mijn rijjasje heb ik bij pikeur op maat laten maken, is ook gewoon de pikeur diana.
Ook kun je vaak een rijbroek groter bestellen, nu weet ik alleen niet tot welke maat je kunt bestellen.

Maar opzich vind ik het geen slecht idee wat je wilt gaan doen, heb je maat 50 of groter dan is het vaak toch een stuk moeilijker en voor de dames met een maatje mee zou het misschien een uitkomst zijn.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 08:34

ik vind dit een heel goed idee, ik heb zelf ook een grote maat en heb veel moeite met een leuke goed passende rijbroek vinden.
mocht je deze winkel beginnen, dan hoor ik het graag

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:23

klinkt goed!
ik ben zelf ook een zwaardere ruiter en loopt ook tegen het probleem aan dat er weinig paardrijkleding in grotere maten is.
ik heb zelf een herenrijbroek, damesrijbroek maat 46 pas ik helaas niet in.
Heb net leren rijlaarzen besteld, daarmee kom ik ook uit bij maatwerk....maar kon gelukkig wel gemaakt worden.
maar leuke paardrijjassen, shirtjes ed. zijn moeilijk te vinden.

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:40

Er zullen nu wel mensen reageren maar volgens mij is het niet echt een hele grote doelgroep. Maar 44 t/m 48 kan ik me nog voorstellen maar volgens mij is er voor t/m maat 56! niet heel veel animo aangezien veel mensen die die omvang wel hebben niet paardrijden.. maar dat is wat ik DENK dus ga nog maar even door met je onderzoek Knipoog

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 13:02

Choices schreef:
Er zullen nu wel mensen reageren maar volgens mij is het niet echt een hele grote doelgroep. Maar 44 t/m 48 kan ik me nog voorstellen maar volgens mij is er voor t/m maat 56! niet heel veel animo aangezien veel mensen die die omvang wel hebben niet paardrijden.. maar dat is wat ik DENK dus ga nog maar even door met je onderzoek Knipoog

Een maat 56 is er te krijgen in verschillende lengtematen, je hoeft niet te zwaar voor het paard te zijn om die maat te moeten hebben. Tevens is de ene maat de andere niet. Een fors iemand zou misschien ook wel eens een andere rijbroek dan alleen stretch willen
Denk ook aan iemand die langere benen heeft als gemiddeld. Die heeft er ook moeite mee om een goede rijbroek te vinden.

Tevens is het een misverstand, dat mensen van die omvang niet paardrijden. Ik ken er genoeg, tevens ken ik ook mensen die "op de wagen" zitten en met authentiek gerij de juiste kleding willen hebben. Een breder schootkleed is toch wel handig hoor. Veelal zitten deze mensen gelijk aan maatwerk wat weer ontzettend duur is.

Denk ook eens aan "goedkope" rubberen laarzen met een bredere kuit.
Chaps, die zijn ook vaak te smal. Hoofdeksels voor mensen met een groot hoofd.

Denk ook eens aan een goede BH voor de dame met een bovengemidelde boezem, deze zijn ook zeldzaam in de betaalbare vorm.

Ik wil mij niet alleen maar gaan richten op de rijbroeken, maar op alle rij/koets kleding die in "niet veel voorkomende" maten slecht verkrijgbaar zijn.

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:14

Vera26 schreef:
Een maat 56 is er te krijgen in verschillende lengtematen, je hoeft niet te zwaar voor het paard te zijn om die maat te moeten hebben. Tevens is de ene maat de andere niet. Een fors iemand zou misschien ook wel eens een andere rijbroek dan alleen stretch willen
Denk ook aan iemand die langere benen heeft als gemiddeld. Die heeft er ook moeite mee om een goede rijbroek te vinden.

Ik heb zelf lange benen en ik heb nooit moete met het vinden van een rijbroek maar er zijn vast idd nog mensen met nog langere benen..

Citaat:
Tevens is het een misverstand, dat mensen van die omvang niet paardrijden. Ik ken er genoeg, tevens ken ik ook mensen die "op de wagen" zitten en met authentiek gerij de juiste kleding willen hebben. Een breder schootkleed is toch wel handig hoor. Veelal zitten deze mensen gelijk aan maatwerk wat weer ontzettend duur is.

Ik zeg niet dat die mensen helemaal niet paardrijden, ik zei alleen dat het er in verhouding niet veel zullen zijn. Ik denk te weinig voor een echte grote doelgroep. En al helemaal te weinig voor een webshop doelgroep want een webshop doelgroep is alweer minder als de helft van de totaal winkelende doelgroep. Over mensen die mennen kan ik niets zeggen want daar weet ik weinig van, en ik geloof best dat een groter schootkleed handiger is.

Citaat:
Denk ook eens aan "goedkope" rubberen laarzen met een bredere kuit.
Chaps, die zijn ook vaak te smal. Hoofdeksels voor mensen met een groot hoofd.

Die laarzen hebben ze bij divoza en andere winkels met de bordeaux rode binnenvoering. Hoofddeksels gaan vaak t/m erg groot (mt 59/60) en de mensen met een groter hoofd zullen er vast zijn, daar is het dan idd leuk voor, maar weer als bovenstaand: doelgroep zeer klein.

Citaat:
Denk ook eens aan een goede BH voor de dame met een bovengemidelde boezem, deze zijn ook zeldzaam in de betaalbare vorm.

Nou dat is meer onwetendheid denk ik want ik heb zelf in een lingeriewinkel gewerkt en daar waren shockabsorber bh's in grote maten helemaal niet zo duur, als het nog goedkoper kan is de kwaliteit waarschijnlijk niet erg best.

Citaat:
Ik wil mij niet alleen maar gaan richten op de rijbroeken, maar op alle rij/koets kleding die in "niet veel voorkomende" maten slecht verkrijgbaar zijn.

Ja leuk idee hoor, je hoeft je voor mij niet te verdedigen Lachen je vraagt alleen of er een markt voor is en naar mijn idee is de markt niet zo groot. (wat nog niet wil zeggen dat je er niet aan moet beginnen) Ik heb modemanagement gestudeerd en heb mijn mode-adviseur diploma, heb ook al veel markten moeten onderzoeken en dit is dus mijn idee erover. Ik wilde je een realistisch antwoord geven en je niet ontmoedigen ik vind alleen wel dat je iedereen moet aanhoren zodat je goed weet waar je aan begint. (maar daar ben je nu ook mee bezig) Een eigen zaak beginnen is natuurlijk niet zomaar even oriëntatie. Ik zou zeggen onderzoek vooral goed verder voordat je begint en ik hoop voor je dat er een grotere markt is dan dat ik denk! Succes!

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 15:00

Ik moet altijd erg lang zoeken voor ik voor mijzelf leuke passende rijbroeken heb gevonden. In Amerika (waar anders) blijkt er een redelijke markt voor deze maten te zijn. Maar om nu elke keer 1 rijbroek of shirt te bestellen is natuurlijk nogal prijzig.
Met de shop wil ik mijzelf en anderen helpen aan leuke goed zittende kleding. Het gaat mij er niet zozeer om of ik er geld aan verdien. Dan zou ik inderdaad beter iets anders kunnen bedenken.

Maar eh in voel me niet aangevallen hoor. Bedankt voor je advies Knipoog

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:52

Ik zou ook wel graag leuke en goede passende chaps en leuke shirtjes etc willen kopen. Als je leuke dingen hebt dan hoor ik het graag !

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:59

He goed idee! Heb zelf aardig lange benen en ben verder ook niet echt slank (en met 1.90m loopt dit snel op..) en vind het moeilijk goede broeken te vinden. Mijn laarzen heb ik op maat laten maken en mijn jasje heeft te korte mouwen (grrrr). Dus ja goed initiatief!

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:57

goed idee zeg Haha! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! laat het ff weten als je daadwerkelijk gaat beginnen ik heb wel interessen
Haha!

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:17

Ben ook wel benieuwd, de lengte maten van de rijbroeken passen mij wel. Maar mijn rijjasje is bijvoorbeeld een herenmaat omdat anders de mouwen veel te kort waren. En zeker bodywarmers en jassen zou wel fijn zijn als die nu ook eens voor lange mensen gemaakt zouden worden...

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:29

ik ben ook erg benieuwd!! ook ik pas niet in een maatje 46 voor dames. Heb ook een herenbroek maat 56. Helaas is die niet meer te krijgen bij de winkel waar ik hem altijd kon kopen.
Ik ben dus meer dan benieuwd naar het aanbod!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:41

Rubber laarzen passen bij de Divosa is echt spannend, komt je enkel er wel of niet door. XXXL en je kuiten kunnen nog niet naar binnen.
En ik blijf notabene steken op maat 46, te zwaar, zeker maar niet echt overdreven.

Rubber laarzen met echt brede schachten zou fijn zijn.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:45

Ik ben ook geïnteresseerd, ik val ook onder de zwaardere ruiters en het is inderdaad voor mij ook niet makkelijk een rijbroek te vinden. Ik koop nu vaak een herenbroek, maar da's ook niet altijd even comfortabel en chaps is ook lastiger, dus als je meer weet, wil ik graag op de hoogte blijven.

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 11:39

Ik ben nog druk op zoek, maar ik heb tot nu toe gevonden:

- Een stuk of tien verschillende rijbroeken tot maat 56. In allerlei kleuren (ook wit). Helaas kan ik ze nog niet vinden met bijv. ruitjes of andere printjes.
- Wedstrijdjasjes en blouses.
- Tjaps tot 18 inch (is een omvang om je kuit van ongeveer 48 cm.)
- Jassen tot maat 54.

De meeste rijbroeken en tjaps kan ik ook in lengte maten krijgen.
Shirts en leuke truien en ondergoed ben ik nog naar op zoek.
Laat me even weten als ik nog iets mis.

Groetjes Vera

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:46

ik heb er zeker wel interessen naar. ik heb vrouwen maat 54 en dus geen rijbroek in mijn maat.en in de mannen maat moet ik al helemaal niet te denken. ik heb chaps op maat laten maken terwijl ik rijlaarzen heb waar ik wel in kan. (heb ik een stiek tussen laten zetten) maar ja zonder rijbroek kom ik nog niet in de laarzen en moet ik dus chaps gebruiken. die dan weer af zakken ik denk dat er meerdere zijn die dit probleem wel kennen.
dus ik heb er zeker interessen naar!!

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 22:31

Ok De site is http://www.xlequestrian.nl er moet nog een heleboel aan gebeuren, maar het begin is er.
Niet alles werkt nog en moet de algemene voorwaarden moet ik nog schrijven. Ook moet ik een heleboel artikelen toevoegen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:55

maar die rijbroek gaat nog maar tot 48??

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 02:36

pubelia schreef:
maar die rijbroek gaat nog maar tot 48??

Nog wel, maar ik ben nog hard bezig met andere dingen die meer met de bestelprocedure te maken hebben.

Voor de technische dingen heb ik mijn vriend nodig, maar aangezien hij zelf ook een bedrijf runt. Heeft hij niet altijd tijd.

Morgen ga ik meer artikelen toevoegen, ook meer maten. Dat deze tot 48 gaat, komt meer omdat ik de andere maten er nog niet bijgezet heb.

Ook dingetjes zoals mijn bankrekening moeten nog geregeld worden. De algemene voorwaarden is mijn vriend net mee klaar

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:51

Ik vind het een heel goed idee! Wat er word geroepen over dat mensen graag willen passen: waarom lopen dingen als wehkamp en neckerman dan meer dan geweldig!?

Als je zeker wilt zijn moet je of een markt onderzoek instellen (vraag het klanten bestand op bij grotere ruiterwinkels of vraag of ze willen mee werken aan een onderzoek) Wat je ook kan doen is de merken waar jij het over heb vragen over hun leveringen in nederland, de vraag, concurrentie ed.

Ga er mee aan de gang, want volgens mij is het eht een gat in de markt! Succes

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 18:16

Een aantal van de merken die ik ga verkopen zijn nu nog niet eens in Nederland te koop. Tja die Amerikanen weer he. Daar hebben ze wel grote maten.