Blik op de weg, special over Ruiters..??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Blik op de weg, special over Ruiters..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 21:19

Ik zat vanaaf Blik op de Weg te kijken. een programma dat vlgens mij zeer goed tot goed bekeken wordt, door bijna heel autorijdend Nederland. Zeker nu door de campagne van 9 mei ruiters in het verkeer meer belicht worden, en omdat er vandaag een special was over vrachtwagens, waarbij situaties vanuit de situatie van de chauffeur bekeken werden zat ik me te bedenken.. is het geen idee om als paardenforum, (met zijn allen in 1 mail / topic) aandacht te vragen voor ons als ruiters?

We zouden dus kunnen laten zien hoe een paard reageert, hoe een paard aan autos moet wennen, we zouden een gedragsdeskundige kunnen laten benaderen, zodat die kan vertellen dat paarden van oorsprong vluchtdieren zijn, en dus altijd zullen weg springen dan wel rennen van het gevaar, en ook dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren. We kunnen laten zien (naar aanleiding van het ongeluk waarbij een tinker omkwam en een haflinger gewond raakte), hoe het is om in een trailer te staan, en hoe het dan voelt als je als combinatie ineens vol in de HU moet omdat er een grapjas is die je afsnijdt.

De campagne van 9 mei is mooi bedacht, maar zou het niet mooier zijn als er nog meer aandacht werd besteed?? Ook andere programmas als wegmisbruikers en andere autoprogrammas zouden aangeschreven / maild kunnen worden...

Ik word steeds enthausiaster terwijl ik het typ.. Als we het met zijn allen doen moet het zeker lukken, er zijn zoveel leden!! (door het enthausiasme zijn er ook typfouten in geslopen)..
Ik denk dat er voldoende mensen zijn die willen fungeren als proefpersoon, en voor de camera willen laten zien wat er kan gebeuren, met zelf een HEEL braaf paard...

Wat denken jullie ervan?? .. Openen we een groot topic??

M_aaike_

Re: Blik op de weg, special over Ruiters..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:26

mij lijkt dit zeker een goed idee!!!! Knipoog

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:26

Ik vind het zeker een heel goed idee.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 21:32

Hebben jullie ook nog ideeen om evt. aan te dragen? En zijn er mensen met contacten? Werkt altijd... Dus Brainwave met me mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:33

goed idee zeg Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:40

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:51

Ik zat ook naar Blik op de Weg te kijken en dacht dus precies hetzelfde! Juist nu die campagne van start gaat is het belangrijk om dit ook op tv onder de aandacht te brengen. Had al veel eerder moeten gebeuren. Ik vind dat je al heel wat goede ideeen hebt geoppert. Paarden zijn en blijven vluchtdieren die onberekenbaar kunnen reageren in panieksituaties. Ik steun je actie en wil graag meehelpen waar nodig!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:51

jaren geleden was ik eens aan het buitenrijden met een groen paard,we moesten naar een bak en eens moet je de weg op,ik sloot het jonge paard "in" zeg maar met mijn paard,maar het paard schrok van een hond die plotseling over een hek hing en keihard balfte,het paard nam een paar hemelhoge sprongen middenop een dijkje,op dat moment haalden mensen gewoon in,de eienaresse hing op een gegeven moment scheef,en ik heb echt gedacht,ze wordt zo doodgereden..

al met al liep het goed af en zij we zonder problemen verder gereden..

ik heb toen een brief naar "blik op de weg" geschreven met dit voorval ,en dat mensen dus niet heel even die ene minuut wachten maar gewoon doorrijden,en of het niet mogelijk was er eens aandacht aan te schenken,ik heb zelfs aanbgeboden om een camera aan mijn been te doen,zoadat automobilisten konden zien wat een ruiter ziet..

ik kreeg een hele leuke brief terug,met 4 regels een bedankje en of ik hun videoband wilde kopen....

blik op de weg doet er echt niets aan,helaas....

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:54

kimmie261 schreef:
ik kreeg een hele leuke brief terug,met 4 regels een bedankje en of ik hun videoband wilde kopen....

blik op de weg doet er echt niets aan,helaas....

dat is echt assocaal zeg Boos! ooh, daar kan ik dus heel slecht tegen he!

Maar als we met heel bokt gaan, zullen ze er dan ook niks aan doen?

Kortom; ik vind het een goed idee!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:04

Je wilt niet weten hoe vaak ik al naar blik op de weg geschreven heb, zelfs aangeboden om over de weg te rijden met mijn paard zodat hun kunnen filmen wat er gebeurd, Mijn trailer ter beschikking te stellen zodat ze vanuit een trailer kunnen laten zien wat een paard ziet als er zo een vrachtwagen achter hem aan komt sissen, of mee te denken in situaties die voor hun programma mooi zouden kunnen zijn.
Maar nooit een reactie gehad. Heel jammer.
Probeer het maar, maar ik betwijfel of je reactie krijgt van hun.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:05

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:08

Ik vind het een prima plan.. Goed id

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:08

o,ik mag dus eigelijk vereert zijn met wel een briefje terug,als was het ter aanbieding van hun "blik op de weg" videobanden serie,die ik voor een speciale prijs mocht kopen????

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:17

misschien allemaal een mailtje sturen en www.bokt.nl vermelden, misschien met een verwijzing naar dit topic?

onderstaande komt van de site van blik op de weg:

Het is er dan toch van gekomen…: uw opmerkingen of suggesties kunt u vanaf nu rechtstreeks mailen naar redactie@blikopdeweg. nl ! Helaas is het voor ons niet mogelijk om alle inzendingen te beantwoorden. Het team van Blik op de Weg is daarvoor te klein. Wel worden al uw reacties gelezen en worden uw tips en adviezen ter harte genomen en bewaard; wellicht ziet u deze ooit nog eens terug in een aflevering van Blik op de Weg.

met z'n allen moet het toch lukken?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:00

Ik denk ook dat het met zijn allen wel moet lukken. Een brief van 1 persoon kan je negeren maar met een heleboel mensen wordt het moeilijk. Misschien kunnen we naar aanleding van die campagne ook wel de gewone programma's zoals hart van nederland benaderen. Met als tip paardenforum zet zich in voor verkeersveiligheid o.i.d. Ik ben in ieder geval dus voor. Ik maak dan ook bijna wekelijks dingen mee op mijn buitenritten waarbij ik mij afvraag of mensen wel enig idee hebben dat een paard een dier is en geen fiets die je op de rem kan zetten.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:09

Ik vind het een super goed plan van je.. ik heb dan wel een haflinger die echt van NIKS meer schrikt, maar af en toe maak ik toch asociale dingen mee..
Laatst kwam ik iemand tegen, die reed bij de manege weg, met paard in de trailer, je kon duidelijk zien dat dat paard er maar voor de 1ste keer ofzo in stond, hij/zij was heel onrustig enzo.. hij ging daardoor express langszaam rijden.. Komt er een andere man in een rode auto aan.. hij reed echt onwijs hard... en hij remde precies op het LAATSTE moment.. haalde toen met een rotgang die trailer in om vervolgens die auto nog flink af te snijden.. en te gaan toeteren...

Of mensen die savonds hun grote licht aandoen omdat ze nie begrijpen wat voor lichtgevend met lichtjes bedekt iets daaraan komt.. (wat dacht je van een paard? Clown )
Of mensen die gaan toeteren omdat ze vinden dat je iets nie goed doet op "hun" weg... grr.. ik erger me af en toe DOOD aan die automobilisten Knipoog

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:23

Ja ik denk dat we hier wel wat mee moeten doen...
Als blik op de weg niet wil luisteren dan dwingen we ze om te luisteren...
Als ik bijv naar mn eigen vader kijkt, die toch niets tegen dieren en/of ruiters heeft, die beseft helemaal niet wat hij teweeg brengt door bijv. vlak achter een ruiter te gaan rijden. Zown paard vindt dat natuurlijk dood eng.. Of met de trailer, ik moest hem eerst duizend keer zeggen dat ie veeeeeel rustiger de bocht door moest gaan, of niet zo hard moest remmen, hij besefte gewoon niet hoe erg dat is voor een paard...
daarom zou dit fantastisch zijn, want als mensen niet weten dat dat erg gevaarlijk is, hoe kunnen ze er dan wat aan doen?

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:29

Ik vind het ook een supergoed idee.... Een paar jaar geleden ging ik uitrijden met een vriendin, kwam er een auto aan, ging ik voorop rijden en zij achter mij... Die auto remde op het laatste moment, waardoor haar paard schrok en opeens stopte.. Die auto is toen achter tegen haar paard aan gereden, waarna haar paard haar eraf heeft gegooit... Super gevaarlijk, automobilisten die geen afstand houden bij een paard

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:53

gewoon allemaal reageren in dit topic, uitprinten en opsturen.

Ik vrees namelijk toch dat dat ene geval geen indruk maakt. Aantallen daar en tegen willen wel nog eens helpen. Wat ik wel kan doen is een van de mensen van die campagne vragen of zei ook aan deze dingen werken. Misschien dat we met onze stemmen en een organisatie als de KNHS iets meer indruk maken?

Ik ben in ieder geval erg voor!!! kom maar op met die aflevering.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:57

Ik ben ook voor!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 11:10

Willen jullie ook anderen er op attent maken dat dit topic bestaat? Hoe meer reacties hoe meer indruk het maakt natuurlijk. Vertel je eigen ervaringen, en je eigen ideeën. Ik weet misschien nog wel een dierenarts die verhalen wil en kan vertellen (over de wonden die het kan veroorzaken etc.).. Ik stuur in de loop van het weekend vast een mailtje met daarin de link naar dit Topic. Ik hoop dat we dan toch wel op een bladzijde of 3 staan!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:32

ik vind het een SUPER idee!
met z'n allen moet het lukken!!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:40

ik vind het ook een supergoed idee!!
ik ben een recreatieruiter en ben elke dag wel op de weg met paard.en ik maak veel asociale dingen mee!
bij ons op stal is ook al paard aangereden omdat die imbecielen niet konden wachten tot ze voorbij een wegversmalling was.

RenzaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:41

Wat er trouwens ooit eerder niet ook al zoiets bedacht op bokt, iets van "Een paard is geen fiets"?
Wel een goed plan Lachen

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:45

Super plan idd !!! Ja