kunnen paarden schijnzwanger zijn ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bol

kunnen paarden schijnzwanger zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 19:26

Milou had vanavond witte stippen bij haar uiers en ik probeerde met mijn vingers het schoon temaken toen ,ik dit deed spoot er een geelachtige voelstof uit haar uier aan allebei de kanten wat kan dit zijn ?Ik heb haar in julie een jaar en ze ziet er niet drachtig uit.

plutolover

Re: kunnen paarden schijnzwanger zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 19:31

heey

ik heb niet echt veel verstand van.Maar wat ik begrepen hebt van de eigenaar op de manege waar ik rijd. Dat als een paard niet schijnzwanger kan zijn.En dat spul melk is.Want gister had ariel die zwanger is dat ook.En je hebt kans dat je paard toch een veulen kan gaan krijgen binnen 24 uur.

Want de eigenaar zei ze kan zo binnen 24 uur een veulen krijgen.en ja hoor om 20.07 is ze bevalen van een hengstje

Nogmaals ik heb er niet veel verstand van.

En niet elke paard wordt dik

we hadden 2 pony;s die zwanger waren. 1 was dikker dan de andere.De gene die zei o dat duurt nog even heeft al een maand haar veulen.en diegene (ariel dus) waar we zeiden die kan elk moment komen is pas gister bevallen en die was een stuk dikker

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:03

Hmmm, misschien een uierontsteking?

Ik leg de link: gelige vloeistof die uit de uier spoot.

Zijn haar uiers hard/zacht, warm/koud, gevoelig of niet?
De vloeistof dikkig/ waterachtig, textuur en geur?

Heeft het paard koorts?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:07

Mijn merrie heeft dus ook dat er wat uitspuit uit der uiers.Maar ze heeft geen koorts,geen harde of warme uiers en het is wit of helder als het er uit spuit en waterachtig meer.En mag er gewoon aan zitten.
Heb het een tijd gekoeld ,met spiritus ingesmeerd en ze heeft er een antibiotica voor gehad.

Maar het is niet minder geworden..Verward

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:07

Paarden kunnen heel goed schijnzwanger zijn en iets afscheiden via de uier.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 21:23

de vloeistof spuit er uit als je aan de uier zit echt stralen net zo als water alleen gelig van kleur plakt en ruikt niet stel dat ze een uierontsteking heeft hoe komt ze hier dan aan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:42

Paarden kunnen wel zeker schijnzwanger zijn. Ik heb een pony gekend die alle symptomen vertoonde. Ze was gedekt en iedereen was in de veronderstelling dat ze drachtig was: ze werd tonnetjerond, haar uiers werden groter en ze begon op een gegeven moment te kegelen. De eigenaar heeft haar laten onderzoeken en toen bleek ze leeg te zijn. Conclusie van de DA: schijnzwanger.

Misschien toch even aan de DA vragen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:45

en ze kunnen spontaan melk produceren als ze dat nodig vinden...
Is er in de buurt/op stal een veulen geboren?

Ik heb een merrie die veulens steelt als ze de kans krijgt en spontaan melk produceert of iets wat er oplijkt . Ze accepteerd zo een veulen (haar laatste veulen is geboren op 27 november 2003) vorig jaar en nu weer heeft ze geprobeerd een veulen te stelen en te zogen ...
Schijnzwanger od echt drachtig: DA raadplegen.. .. ..

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 23:08

hoi kijk het weekend nog aan en blijft dit zo dan bel ik maandag de dieren arst

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:12

Het is inderdaad melk dat uit de uiers spuit, dit heb ik ook gehad met mijn merrie, vorige week geloof ik... Ik heb ook meteen de dierenarts gebeld, want mijn merrie (haflinger) is dus wel vrij dik/stevig... maar ze maakte geen drachtige indruk zei ie, maar ik zo koppig als ik was wilde perse op laten voelen, maar helaas niks.. Hij zei toen tegen mij "het komt wel eens voor dat gezonde merries in de lente wat melk geven, dit komt door hun hormonen".. wat ik dus zou doen.. wel even een dierenarts laten komen Knipoog dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 08:54

Karin schreef:
Paarden kunnen wel zeker schijnzwanger zijn. Ik heb een pony gekend die alle symptomen vertoonde. Ze was gedekt en iedereen was in de veronderstelling dat ze drachtig was: ze werd tonnetjerond, haar uiers werden groter en ze begon op een gegeven moment te kegelen. De eigenaar heeft haar laten onderzoeken en toen bleek ze leeg te zijn. Conclusie van de DA: schijnzwanger.

dit is ook gebeurd bij een vroegere verzorgpony van mij...
Ook schijnzwanger!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:43

ze kunnen zeker schijn drachtig zijn, bij ons op de manege stond een shetje, vreselijk dik, we dachten dat ze drachtig was maar een grotere uier. De volgende dag met een uier alsof ze een maand overtijd was niet normaal, was de volgende dag weer verdwenen.Ook begon ze af te vallen, maar later lag er toch een veulen in de stal hoor, een prachtding.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:45

Karin schreef:

Precies, wij hebben zo'n merrie gekend die zelfs ging "bevallen" - natuurlijk enkel water. Heel erg gek.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:55

De merrie die ik op school verzorg heeft dit ook. Er hangt al een paar weken constant een witte druppel aan haar uier en als ik aan de uier kom, komen er ook hele stralen uit, maar dat lijkt meer op water. Verder heeft ook zij geen koorts of een hele warme, dikke uier.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 11:01

suzanne is deze merrie gedekt en wat zeg de d.a.?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:23

bol schreef:
suzanne is deze merrie gedekt en wat zeg de d.a.?

Nee de merrie is niet gedekt. De DA weet niet wat het is, hij dacht aan een ontstoken uier, maar aangezien ze geen koorts heeft en de uier niet helemaal strak staat is dat niet zo waarschijnlijk. Wel gaf hij het advies om er niet aan te zitten. Je moet de merrie iig niet gaan 'melken' want dan stimuleer je de melkproductie alleen maar, bovendien open je dan de gaatjes van de uier, waardoor bacterien naar binnen kunnen gaan.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:24

Een andere merrie bij mij op school had dit trouwens ook. Ze is opgevoeld, maar er zat geen veulen in. Die dierenarts (was een andere) zei dat het wel vaker voorkwam dat merries in het voorjaar wat melk produceren.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:50

Vandaag ging bol kijken of er nog wat uit kwam, en het leek een soort water/urine. maar dat is het niet. echt heel raar?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:28

Paarden kunnen inderdaad schijndrachtig zijn.

Wat die vloeistof is die uit de uier komt weet ik niet, maar ik zou er wel afblijven. Zoals suzanneHK al zegt, dan stimuleer je de melkproductie.
Heeft ze er verder geen last van zou ik het even aankijken en anders toch even de da erbij halen.