Op Stan heb ik een Wintec dressuurzadel (die met een verstelbare boom). Áltijd als ik gereden heb, kan ik een tijdje niet op of neer van de rugpijn. Vandaag heb ik er even zonder zadel opgezeten en dat is dus al helemaal uit den boze
Hiervoor heb ik ook een VZ gehad, een JC-dressuur en een andere Wintec dressuur en met allemaal krijg ik rugpijn.Nou vroeg ik mij af of iemand weet welk zadel je rug ontlast. Dan mag er in alle richtingen gedacht worden: dressuur, western, barefoot, australian stock, etcetc.
Ik rij al heel weinig, maar ben zeker wel van plan om het weer op te pakken. Daarbij heb ik een jonge merrie die binnenkort ingereden wordt en ook doorgereden moet worden. Als ik nu alleen al denk aan de rugpijn in combinatie met rijden, dan hoef ik al niet meer...
Wie heeft hetzelfde probleem en heeft wél het perfecte zadel kunnen vinden?
Ik hoop op reacties, want dit is echt niet leuk meer
en nu rijd ik 90 km wedstrijden. Nooit meer last van m'n rug gehad, gewoon omdat ik veel meer ben ga rijden. Eerst gewoon op VZ zadel en nu een Western zadel. Daar wordt je wel minder moe in, da's ook een feit, maar voor je rug maakt het geen biet uit. Wel voor je comfort.

Een gangenpaard is dus geen optie voor mij, want ik heb al 2 schatten van paarden