Welke produkt bijvoeren aan weidepaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Welke produkt bijvoeren aan weidepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 14:45

Hallo,

Volgende week komt mijn 2.5 jarige terug uit Groningen (hoi, hoi). Hij gaat hier volledig het land op... Op dit moment staat hij een groot deel van de dag buiten maar komt 's nachts nog op stal. Hij wordt goed bijgevoerd. Vingers aflikken

Mijn vraag: wat kan ik het beste bij gaan voeren als hij straks volledig het land op gaat? Op zich staat er nog niet genoeg gras om hem alleen daar op te laten leven Vork .

Dus ervaringen met verschillende produkten en vooral ook gevaren en valkuilen...... (te eiwitrijke e.d.). Kom maar op..... OK dan!

Alvast bedankt, Doei!

Kanzi

Re: Welke produkt bijvoeren aan weidepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 15:02

Ik heb mijn pony's op te weinig wei staan om van te leven, en geef ze iedere dag hooi er bij.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 15:29

mijn pony krijgt 1 koek per dag van dat pavo Summerfit. (te vinden op www.pavo.net ) zit alles in ter waarde van 2kg krachtvoer, maar niet energierijk. Dus ideaal om bij te voeren.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 16:02

sweet_angel schreef:
mijn pony krijgt 1 koek per dag van dat pavo Summerfit. (te vinden op www.pavo.net ) zit alles in ter waarde van 2kg krachtvoer, maar niet energierijk. Dus ideaal om bij te voeren.

Bedankt voor je reactie. Ik kon niks vinden op hun site.... en toen zag ik opeens de banner bovenaan de boktpagina... Haha!
Dus ik snap er nu iets meer van... Maar nog lang niet alles. Verward

Heeft jouw pony genoeg aan 1 zo'n koek en zie je hem niet invallen? Geef je die koek ter vervanging van normale brok of granen?

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit produkt???

Doei!

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 16:07

Nog een vraagje..... Knipoog

Wat kost zo'n pakket Pavo Summerfit???
Geld, geld!

farbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:18

gewoon hooi lijkt mij? of kuilvoer, mais, etc.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 06:35

lkaw schreef:
sweet_angel schreef:

Bedankt voor je reactie. Ik kon niks vinden op hun site.... en toen zag ik opeens de banner bovenaan de boktpagina...
Dus ik snap er nu iets meer van... Maar nog lang niet alles.

Heeft jouw pony genoeg aan 1 zo'n koek en zie je hem niet invallen? Geef je die koek ter vervanging van normale brok of granen?

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit produkt???

Charly, mijn pony, krijgt dit wanneer hij 24/7 op het land staat. Momenteel staat hij nog maar halve dagen en krijgt dus ook de koeken nog niet. Maar ik heb het echt gevraagt in de diervoederswinkel, en het schijnt egt te helpen. Doordat er vanalles in zit aan mineralen en eiwitten ed. En het voordeel, het is niet energierijk. Dus ik denk dat het wel werkt. Maar mijn pony is 2 paar en maar een pony van 1m42.. Hij kreeg 1,5kg biks en 1kg muesli per dag en 3 plakken hooi en 3 plakken kuilgras per dag. en ter vervanging vandat krijgt hij dan dalijk 1 zo'n koek per dag en natuurlijk onbeperkt gras. (gras om de zomer van te kunnen overleven) Ik denk omdat jij al zij dat je niet voldoende gras ed heb, dat je gewoon genoeg hooi moet bijvoeren.
lkaw schreef:
Nog een vraagje.....

Wat kost zo'n pakket Pavo Summerfit???

Dat kost 9,95 voor 30 koeken. Niet echt duur dus.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:53

Die Summerfit is precies hetzelfde als de Aurakoek, het heeft alleen een hippere naam gekregen.
Dit moet wel een introductie prijs zijn, want ik betaal voor 90 koeken, iets in de 20 euro. Weet de prijs niet meer.

Was een perfect spul om aan de benodigde vit en min te komen!

Maar als je paard niet voldoende gras heeft, moet je gewoon hooi bijvoeren, of voordroog.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 12:23

Bedankt voor jullie info. OK dan!

Ik ga eens op zoek waar ik die koeken vandaan zou kunnen halen. Hooi bijvoeren is natuurlijk altijd goed, maar net wat jullie zeggen, het gaat me voornamelijk om de vitamines en mineralen. Hij moet wel blijven groeien natuurlijk Knipoog en alle noodzakelijke voedingsstoffen binnen krijgen....

Doei!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:29

Antheman schreef:
Die Summerfit is precies hetzelfde als de Aurakoek, het heeft alleen een hippere naam gekregen.
Dit moet wel een introductie prijs zijn, want ik betaal voor 90 koeken, iets in de 20 euro. Weet de prijs niet meer.

Was een perfect spul om aan de benodigde vit en min te komen!

Maar als je paard niet voldoende gras heeft, moet je gewoon hooi bijvoeren, of voordroog.

Da's niet helemaal waar. Er zit namelijk wel degelijk verschil in de ingredienten/bestandsdelen Knipoog.

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:58

summerfit idd!! Ja