Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tittel schreef:Als je paard al geruime tijd ruin is dan gaat hij de merries niet dekken. Een ruin heeft geen hengstengevoelens meer.

) 
Cassidy schreef:@ Tittel: het maakt niet uit hoe lang geleden een ruin gecastreerd is, meer invloed heeft de leeftijd waarop hij gecastreerd is, en of hij voor die tijd gedekt heeft (maar dat hoeft niet) . Een paard wat op oudere leeftijd is geruind kan altijd dekdrang houden.
In dit geval is het een kwestie van proberen. Een ruin kan goed met merries samen, maar dat ligt aan de paarden (zowel de merries als de ruin).
Gonnie schreef:Dank jullie.Hij heeft nml een tijdje alleen bij een merrie gestaan die best onderdanig was.Hij is daar in die maand dat ie er stond erg veranderd tegenover mij....heel druk ,kijkerig,steigeren en willen vluchten tijdens t rijden.Ik ben hiervoor dus ook verhuisd,maar helaas staan hier ook alleen maar merries....Nu kan t zijn dat t daar was omdat ze maar met zijn 2en stonden? Misschien is een groep anders??
Vind t eng,t zelfde weer allemaal mee te maken.
Dekken,dat doet ie trouwens niet!!
Ik zit dus te dubben,van zal ik em er wel bijzetten??? Wat is wijsheid!