Probleem met (voor)grazen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Probleem met (voor)grazen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 18:35

Omdat mijn paard aankomende zaterdag 24 uur het land opgaat ben ik net zoals de meeste zeker al 2 maanden aan het voor grazen.
Geen probleem zou je denken maar, mijn paard heeft de gewonte om na 3 kwartier a 1 uur te stoppen met eten Verward
Dan kijkt ze echt zo om haar heen van: goh, wat zou ik nu eens gaan doen. Koe het liefst lopen.

Ze krijgt al minder biks, dus dat kan het volgens mij niet zijn.
In het weekend ga ik vaker op een dag grazen (maar dan hoeft het ook niet meer zo van haar) maar door de weeks gaat dat moeilijk. Verdrietig
Het opbouwen op het land gaat niet want dat is meteen voor 24uur.
Weten jullie misschien nog een oplossing om haar meer gras te laten eten?

RedFlame

Re: Probleem met (voor)grazen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:56

is het eeen groot probleem dan dat ze niet graast lijkt mij niet zo'n heel groot probleem en op 24 uur krijgt ze na een paar uur ofzo vast wel honger en gaat dan weer grazen, kijk gewoon eens hoe het gaat asl ze er de hele dag staat en verder niks krijgt

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:06

Ik laat mijn paard nu ook veel aan de hand grazen maar die blijft door eten hoor Haha! Er zijn ook paarden bij ons op stal waar ze dat helemaal niet bij doen en die gaan dalijk ook gelijk 24/7 op de wei. De wei waar ze op komen is wel een tijdje geleden nog begraasd door schapen en begint nu net weer bij te groeien. Ik heb nog nooit gezien dat een paard hier last van had, als ze van stal de wei opgingen 24/7

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:16

Wees blij dat ze stopt met grazen als ze vol zit. Dan hoef je ook niet zo bang te zijn dat ze zich overeet in de wei.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 23:22

Tuurlijk heeft het zo ook wel zijn voordelen Knipoog
Ik ben alleen bang dat ze straks (als ze 24uur op het land staat) ineens te veel eiwitten binnen krijgt Verdrietig
Vandaar dat ik probeer zo veel mogelijk te grazen maar als ze naar een uurtje al stopt.. Verdrietig

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:24

Waarschijnlijk stopt ze dan dalijk op het land ook met eten na ongeveer een uurtje!.. De shet die ik er nu heb staan en het paard van mijn vriendin die staan ook meer om zich heen te kijken dan te eten!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 19:58

Even een schopje Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:33

als je al 2 maanden aan het voorgrazen bent en ze na een uur vol zit kun je haar zonder problemen de wei op doen hoor.
haar spijsvertering is nu voldoende gewent aan het gras dus dat zal geen problemen geven....

succes!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:53

Die van mij stopt ook gewoon na een uurtje met grazen en gaat om zich heen staan kijken.Op dit moment is zij ook de enige die zonder problemen 8 uurtjes de wei op kan.Omdat ze gewoon de helft van de tijd rond loopt,wat rent of staat te kijken naar eeuh niks Clown