Is het verstandig om een gezeldschapsmaatje erbij te kopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Moet ik een gezeldschaps pony kopen of niet?

Eentje erbij kopen! Desnoods verkoop je hem weer na de herstel periode
3 (100%)

Totaal aantal stemmen: 3


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Is het verstandig om een gezeldschapsmaatje erbij te kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 13:18

Zoals jullie weten moet mijn pony op rust voor een lange periode. Nu heb ik een mooi landje gevonden met stalling waar hij heel goedkoop mag staan, en het is ook nog in de buurt. Maar het probleem is dat hij daar alleen staat. Nu zit ik te denken aan een gezelschaps pony/maatje voor hem erbij. Maar is het verstandig om er een bij te kopen, of moet ik op zoek gaan naar iemand die met hetzelfde probleem zit als ik en zijn/haar paard/pony erbij wil zetten?
Als ik een pony erbij koop zit ik straks met drie paarden en dat word gewoon te duur, aangezien ik op zoek ben naar een dressuurpaard erbij.
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie en hebben jullie tips?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:34

Ik zou eerst kijken of je iemand anders kan vinden die een plekje zoekt. Verkijk je liever niet op de aanschaf en kosten van een extra paard of pony. Zet bijvoorbeeld een advertentie op marktplaats.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:35

plaats eerst een wat advertentie's voor mensen die idd misschien een weilandje zoeken en misschien tijdelijk willen delen.

anders kun je op zoek gaan naar een heel goedkoop shetje zonder papieren en iets van een jaar of 2 die zijn niet duur.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:40

Vaak kun je shetlandertjes voor niets krijgen, of voor heel weinig.
Ze zijn heel weinig in onderhoud en je hebt er weinig 'last' van.
Of probeer met iemand wat te regelen. Die zn pony wel voor een tijdje kan missen, dat zou het meest ideale voor je zijn.
Veel succes ermee!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:15

Ik zou in de eerste instantie ook proberen om iemand te krijgen met hetzelfde probleem die haar paard er ook graag kwijt zou willen. Vraag namelijk is, dat als je een shetlander koopt (en die zijn ook niet duur), wat doe je, als Bram weer beter is? Verkoop je de shetlander dan, en zo ja, zal hij iets opbrengen/ kun je hem goed onderbrengen?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:45

kan je nergens een pony lenen? Bijvoorbeeld een jonge pony waar toch nog niet op gereden wordt, dan heeft je eigen pony gezelschap en zodra hij weer beter is kan de leen pony weer terug.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anselma, Geralda1994, GrapeshotBot, Poldermenner en 134 bezoekers