overnemen van stalgebrek???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 21:04

Vandaag heb dit probleem aan de staleigenaar voorgelegd. Ze waren zelf nog niet op de hoogte dat dat paard een stalgebrek had. Ze hebben de eigenaar van het paard gevraagd of hij op een andere plaats in de stal kan staan, dus hij staat nu wat verderop in de stal. Ik weet nu in ieder geval zeker, dat mijn paard het niet van zijn buurman overneemt.

Ik weet trouwens dat frisse lucht goed is voor een paard dat hoest. Maar in de wei gaat ze rennen en dan wordt het alleen maar erger. Waarschijnlijk heeft ze een keelontsteking gehad. Ze moet van de dierenarts op absolute rust. Ze is in ieder geval weer redelijk fit en ze krijgt nu wat voor het hoesten. Dus met een beetje geluk is ze binnenkort weer de oude.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties! Waarschijnlijk hoefde ik niet echt ongerust te zijn, maar ik ben toch blij dat dat paard een eindje verderop staat.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 02:01

Mieke schreef:
Nou dat is dan leuk: als je een wever hebt, kun je nergens terecht met je paard omdat iedereen bang is dat zijn paard dat ook gaat doen. Bekende dierenartsen hebben hier al eens over gepubliceerd en menen ook dat paarden dit gedrag zelden overnemen. Er zijn zoveel studies over dit onderwerp gedaan, maar echt een oorzaak voor bijv. weven en luchtzuigen is nog steeds niet aangetoond.

Kan jij me die niet eens mailen dan? Of zeggen waar ik ze kan vinden.