paardenBH en zweten: allergische reactie vd huid???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

paardenBH en zweten: allergische reactie vd huid???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 20:46

Ed heeft nu een aantal uurtjes z'n nieuwe paardenBH om, omdat ie erg gevoelig is en overal schuurplekken van de deken kreeg.
Die paardenBH is van zo'n dun, glad stofje. Niet erg warm dus.

Maar nu stond ie met toch te zweten onder dat ding! Hij was kletsnat! Is dat misschien een allergische reactie ofzo van de huid? Ik heb hem maar afgedaan, en probeer het morgen nog wel een keertje. Ik hoop niet dat het een allergische reactie is....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:07

Ook hele dunne stofjes kunnen goed isoleren hoor...ik weet niet veel van die paardenBH's (ik blijf erbij dat het gek klinkt Haha! ), maar dat wel.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:12

die BH is toch van een soort wielrenstof gemaakt??? ik kan me dan goed voorstellen dat t best warm zit eigenlijk. zou lastig voor jou (en adventure) zijn als t een alergische reactie is. maar veel verstand heb ik niet van die paarden bh dingen hoor

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

paardenBH en zweten: allergische reactie vd huid???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:16

carola schreef:
Ed heeft nu een aantal uurtjes z'n nieuwe paardenBH om, omdat ie erg gevoelig is en overal schuurplekken van de deken kreeg.
Die paardenBH is van zo'n dun, glad stofje. Niet erg warm dus.

Maar nu stond ie met toch te zweten onder dat ding! Hij was kletsnat! Is dat misschien een allergische reactie ofzo van de huid? Ik heb hem maar afgedaan, en probeer het morgen nog wel een keertje. Ik hoop niet dat het een allergische reactie is....


Ik heb er nog niet van gehoord, maar om een allergische reactie uit te sluiten zou ik hem eerst maar een keertje in de wasmachine laten wassen in een mild wasmiddel, en heel goed laten uitspoelen. Het klinkt raar, nieuwe BH en meteen wassen? Maar de stof is geheid geimperegneerd en misschien kan hij daar wel niet tegen.
En hoewel het een dun stofje is, het isoleert heel goed (slickers van westernpaarden zijn er ook van gemaakt en die zorgen voor een dunne vacht op de hals. En het neemt nauwelijks vocht op.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 10:44

Misscshien geneert Ed zich wel helemaal gaar, als echte stoere vent door het leven te gaan met een glimmende paardenbh...... Haha!

Serieus, ik heb geen flauw idee waar dat zweten van komt, maar als het hier een wielrenbroekjesachtig stofje betreft, die zijn wel dun, maar dat ademt niet echt.... De onderliggende huid kan wel een beetje verstikken daarin....
Maar ook: het is bijzonder warm voor januari/februari, dat paard heeft zijn wintervacht nog aan, die heeft het heel warm. Die bh kan wel net te veel zijn...Hoe droog is het paard bij de flanken, je deken kan ook wel weer eens te warm zijn...

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 10:55

Haha, Ja, Dees, ik denk dat ie zich echt schaamt... Haha!
Maar even serieus, ik denk niet dat het te warm was. Ik deed hem gisteravond om, en 2 uur later stond ie alleen onder die BH te zweten. Hij heeft een superdun vachtje, en vergeleken met z'n dikke deken (hij staat nog maar sinds 2 dagen weer met 1 deken, ipv 2) is die BH niets.

Maar Cassedy, alweer een goede tip van jou! Ik ga het maar eens uitproberen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 11:13

Pablo zweet er niet onder maar ik kan me toch voorstellen dat het de warmte is. Op zijn buik zweet hij namelijk wel onder de singel van de BH. Ik hoop maar dat het weer zo warm blijft dan kan de deken eerdaags gewoon helemaal af en dan kan de bh ook weer in de kast.