Gat in hoef, wat te doen?

Moderators: SayaJones, Apple, C_arola, Neonlight, Amaryllis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Max_is_lief

Gat in hoef, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 09:14

Hoi allemaal,

mijn tinker Max heeft rechtsachter een gat in zijn hoef. Dit komt omdat hij regelmatig aantikt met rijden. Vooral bij overgangen van galop naar draf valt hij enorm op de voorhand. Natuurlijk werk ik eraan om hem meer op de achterhand te laten lopen, zodat het aantikken stopt. Maar tot dat gelukt is, wil ik zijn hoef beschermen.

Wat kan ik het beste doen? Springschoenen kopen? Of hoefschoenen, maar dat lijkt me niet handig aangezien hij op ijzers staat. En weet iemand hoe ik de maat van springschoenen kan bepalen?

Of is er nog een hele anders oplossing, waar ik niet aan gedacht heb?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik pluk de dag! Het liefst samen met mijn supertinker Max!

Euforie

Re: Gat in hoef, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:27

je kan je hoefsmid het laten opvullen.en met rijden zou ik gewoon springschoenen gebruiken het is niet fijn als je paard zn hoeven kapot gaan en ik zeg altijd maar zo no feet no horse!

C'est la vie <3 v. Don Primaire vm. Derrick.
M1+4

Max_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 13:07

De hoefsmid komt volgende week. Dan gaat er weer een stukje van zijn hoeven af. Misschien is het gat zelfs weg. Als er nog een gaatje overblijft, zal ik hem vragen het op te vullen.

Maar goed, dan is het gat wel dicht, maar bescherm ik zijn hoef nog steeds niet tegen het aantikken. Ik was net informatie op internet aan het zoeken en las dat springschoenen vooral de kroon en bal van de hoef beschermen. Daar heb ik dus niets aan, aangezien het gat helemaal onder bij het ijzer zit. Iemand een tip hoe ik de hoef kan beschermen?

p.s. Hij krijgt al biotine, dus hopelijk worden zijn hoeven over een tijdje sterker.

Ik pluk de dag! Het liefst samen met mijn supertinker Max!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:56

Als je aan de voorkant lichtere ijzers kunt zetten, kan hij sneller weg met zijn voorhoeven. Kan net dat beetje schelen.
Voor nu zou ik inderdaad kijken voor springschoenen of iets dergelijks. Een vriendin van me had springschoenen van over elkaar heen liggende flapjes, van die rubberachtige dingen. Zoiets lijkt me in jouw geval ook wel te kunnen werken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:22

Vraag je hoefsmid om raad zou ik zeggen. Hij kan bepalen welke ijzers hij moet gebruiken om ervoor te zorgen dat je paard zijn ijzers niet meer aantikt. Gewoon even vragen, hij heeft vast een oplossing......

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie