mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 16:56

Hoi,
als ik een startkaart zou aanvragen zou dat dan via mij en mijn paard gaan of zou ik ook op het paard van hutjehul mogen starten? Groeten

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 17:02

Een startkaart is voor een combinatie, heb je twee paarden heb je twee startkaarten.

Maar volgens mij als je heel veel paarden heb die je maar tijdelijk uitbrengt is er een andere regeling maar die weet ik niet precies.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 17:03

oke, super bedankt Lachen Ik heb maar 1 wedstrijdpaard dus dat komt goed uit Knipoog

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:10

Ligt eraan over welke sport je het hebt. Bij dressuur en springen is het inderdaad per combinatie, bij de aangespannen sport is het per paard en mogen andere rijders (mits ze hun rijvaardigheidsbewijs hebben) er gewoon mee starten. Bij mennen en endurance weet ik het niet.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 21:41

oke super thx! Lachen

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:44

per startkaart 1 paard...(1combi)
maar als je een open startkaart hebt(zoals de meeste top en profruiters) mogen met het open startkaart meerdere paarden starten(al gaat je dat een hoop geld kosten Knipoog )
dit geldt voor de dresuur springen en sgw Knipoog

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:46

Er is idd een speciale regeling voor een ruiter die meerdere paarden heeft, dat is een universele startkaart, erg kostbaar voor iemand die 2 paardjes heeft, maar erg handig voor mij. Ik dressuur onder het zadel en ik doe mennen met verschillende pony's. Als ik bijv. op donderdag een paard koop en vrijdag voor 12 uur een startkaart aanvraag, dan kan ik dat weekend starten met een soort van blanco coupons, die je zelf moet invullen. Deze startkaart wordt vooral door springruiters gebruikt en een enkele dressuurruiter. Maargoed ik ben er erg mee gesteld en heb dan ook een heleboel paarden en pony's op startkaart.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:47

meiske16 schreef:
per startkaart 1 paard...(1combi)
maar als je een open startkaart hebt(zoals de meeste top en profruiters) mogen met het open startkaart meerdere paarden starten(al gaat je dat een hoop geld kosten Knipoog )
dit geldt voor de dresuur springen en sgw Knipoog


Ik denk dat je met open startkaart, de universele startkaart bedoeld Haha!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 21:47

ja zoiets dacht ik idd al. Super OK dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 00:12

Neonlight schreef:
Bij mennen en endurance weet ik het niet.

Bij endurance moet het paard een (geldige) startkaart hebben, maakt niet uit met welke ruiter, als het paard maar bekend is bij de KNHS via een geldige startkaart. De ruiter moet lid zijn van de KNHS Endurancevereniging. Als combinatie hoef je geen startkaart te hebben (mag uiteraard wel).

De universele startkaart kost een behoorlijk bedrag, maar dan heb je ook wat Knipoog. Wordt bijvoorbeeld veel gebruikt door handelsstallen en is er idd voor dressuur, springen en SGW.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:59

Ik heb ook een universele startkaart. Is idd erg handig, omdat je niet hoeft te wachten met starten totdat je je startkaart binnen hebt, Maar het is vanaf ongeveer 20 paarden per jaar ook goedkoper dan losse startkaarten.
Ik moet mij trouwens wel met elk paard als combinatie registreren en krijg daarvoor ook een startkaart zoals iedereen die heeft, ik mag alleen al starten voordat dat ding bij mij in de bus valt...

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:15

schoentje schreef:
Ik heb ook een universele startkaart. Is idd erg handig, omdat je niet hoeft te wachten met starten totdat je je startkaart binnen hebt, Maar het is vanaf ongeveer 20 paarden per jaar ook goedkoper dan losse startkaarten.
Ik moet mij trouwens wel met elk paard als combinatie registreren en krijg daarvoor ook een startkaart zoals iedereen die heeft, ik mag alleen al starten voordat dat ding bij mij in de bus valt...


Maar de regel sinds 1 april is, dat je voor vrijdagochtend 12 uur de startkaart moet hebben aangevraagd, dat was vroeger niet, toen kon je op de dag zelf nog een startkaart aanvragen.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:32

weet ik, maar ik hoef nog steeds niet te wachten op tot de startkaart binnen is.
Vind het trouwens geen fijne regel, op deze manier vragen ze om fraude, want het kost nu extra geld om je combinatienummer meteen te krijgen. Veel ruiters met een eigen stal hebben het financieel al moeilijk genoeg en zullen hun nieuwe paard dus eerst even op een andere startkaart starten....

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:02

Ben ik het helemaal mee eens, wij betalen al erg veel voor een universele startkaart en dan komen er nog van die regels bij, zou niet moeten kunnen, ik denk er hard over na om maar eens een brief te gaan schrijven over dit geval.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:48

is best een goed idee, een brief schrijven en handtekeningen verzamelen. Ik weet zeker dat we veel handtekeningen krijgen!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: mag je met je startkaart op meerdere paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:07

confetti schreef:
meiske16 schreef:
per startkaart 1 paard...(1combi)
maar als je een open startkaart hebt(zoals de meeste top en profruiters) mogen met het open startkaart meerdere paarden starten(al gaat je dat een hoop geld kosten Knipoog )
dit geldt voor de dresuur springen en sgw Knipoog


Ik denk dat je met open startkaart, de universele startkaart bedoeld Haha!

ja klopt,maar hier noemen we dat een open startkaart,maar ik bedoel idd hetzelfde Knipoog