Ik weet dat er een hoop topics zijn over de Anky Pad. Maar toch zet ik deze neer!
Ik kreeg vandaag van een meisje bij mij op stal te horen dat zij van Rodinde een anky pad niet meer mag gebruiken. Volgens Rodinde trekt de anky pad niet alleen op de schoft (zoals vele zeggen!) maar ook op de rug strak, waardoor het paard zijn bewegings vrijheid kwijt is!
Ik heb er geen problemen mee, en merk ook niet dat mijn paard minder goed kan bewegen.
Volgens Rodinde is het het beste om alleen met een zadelvormig shabrak te rijden, dus ook geen bontje.
Wat vinden jullie nou? Ik rij namelijk met bontje en anky pad..
Sjonge jonge volgens mij is dat gewoon weer een fabeltje. Ik rijd zelf ook altijd met bontje en anky pad. En ik merk echt niet dat mn paard anders gaat lopen of wat dan ook.
Er zit wel wat in natuurlijk en je hoeft geen Rodinde te heten om dat te kunnen bedenken. . Als je paard een beetje schoft heeft en je trekt dat ding (zoals het hoort) omhoog in de kamer aan de voorkant dan gaat de achterkant naar beneden, een ruglijn zit er immers niet in dus die ruimte moet ergens vandaan komen. Dat trekt dan strak op de rug achter het zadel (Hoor veel mensen over schuurplekken op die plaats!) en dat beweegt natuurlijk niet echt comfortabel voor je paard. De een zal er allicht meer last van hebben dan de ander en misschien bedoelde Rodinde het alleen voor dat specifieke paard.
Ben blij dat ik volgens Rodinde met het juiste sjabrak rijd
Er zit wel wat in natuurlijk en je hoeft geen Rodinde te heten om dat te kunnen bedenken. .
Daar ben ik het helemaal mee eens. Met een beetje verstand kun je je dat wel indenken dat als een dekje strak trekt, het niet echt ideaal is voor je paard!
Yeuh, ben ik even blij dat ik alleen met zadelvormige Stubben sjabrakjes rijd! Op zich vind ik het wel logisch, de Anky pads lijken alleen geschikt voor paarden met een rechte rug en (bijna) geen schoft. PolyPads liggen trouwens ook niet goed op mijn paard, maar die heeft dan ook een erg moeilijke rug.
ik heb altijd al geleerd dat je het dekje 'in' het zadel moet trekken zodat hij niet gaat trekken op de rug. En wat zie ik bij 9 van de 10 paarden met een ankypad... pad trekt strak op de schoft. Mjah, hier zijn al meer discussies over geweest, ik heb die van mij iig mede daarom verkocht.
Er zijn een heleboel mensen die de ankypads gewoon niet goed onder het zadel doen. Mijn paard heeft meer ruimte bij mijn ankypad dan bij mijn dure zadelvormige kiefferdek of de HH-dekjes. Dat is trouwens ook de reden dat ik alle 'normale' dekjes heb verkocht.
Ik heb er zelf ook geen problemen mee, en ook ik rijd met een bontje én ankypad! Maar toch was ik benieuwd naar jullie reacties. Schuiven doet de ankypad ook niet bij mij..
ik heb er ook geen problemen mee. Ik heb er nu 3 en gebruik ze voor verschillende paarden, het blijft gewoon goed liggen, en ze staan ook zo super mooi
Mijn paard heeft een wat hogere schoft maar ik heb er geen problemen mee.De Anky pads trekken niet meer strak als een gewoon schabrak. Al moet ik wel zeggen dat de comfortpad van Harry`s horse wel iets beter ligt bij de schoft.
Hmm ik dacht al waarom loopt salinero de laatste tijd toch niet meer zo goed, maar dat komt dus door de pad
Haha, heb er zelf geen problemen mee hoor en ik rijdt er bijna altijd mee. Denk ook niet dat het je paard echt kan belemmeren bij de beweging, maar je moet zelf rijden met wat je fijn vind en bij jou paard vind passen.