Melding bij Dierenbesch. blijf ik dan anoniem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Melding bij Dierenbesch. blijf ik dan anoniem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 20:35

Ik zit hier heel erg mee. Mijn neef heeft twee shetland ponietjes. Waarvan de 1 regelmatig bevangen is. Hij laat nooooit de hoefsmid komen. De voorhoeven zijn al zo lang, dat de tenen alweer omhoog groeien.
Ik wil de dierenbescherming wel bellen, maar het is en blijft mijn neef. Ik heb al een paar keer aangeboden om te helpen het ponietje te vangen, en de smid te laten komen. Maar dat wil hij niet. Ik wil ook geen ruzie met hem, maar dat diertje kan straks niet meer lopen.
Als ik melding doe bij de dierenbescherming, wil ik dus alleen de melding doen. Verder niet, ik wil geen brieven thuis, ze mogen me wel mobiel bellen, maar verder niet. Ik wil het voor de hele familie verder stil houden, anders heb ik misschien wel met meerder familieleden ruzie.

Ik vind dit vreselijk, de hele situatie, en het gaat al jaren zo.

Er zijn hier vast mensen die ook weleens de dierenbescherming hebben ingeschakeld.


Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Melding bij Dierenbesch. blijf ik dan anoniem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:41

van de site:

Citaat:
Alle informatie die u aan de Dierenbescherming verstrekt, wordt vertrouwelijk behandeld. Ook uw anonimiteit blijft gewaarborgd. De beklaagde en eventueel andere betrokkenen krijgen van ons nooit informatie over de melder. Waarom wij toch uw persoonlijke gegevens nodig hebben is om de volgende redenen:

Om ons de mogelijkheid te geven u nog verdere vragen te stellen, mocht dat voor het onderzoek nodig zijn.
Om u telefonisch of schriftelijk op de hoogte te kunnen brengen van de resultaten van het onderzoek.
Als er een strafrechtelijk optreden nodig mocht zijn. Zonder deze gegevens kan geen proces-verbaal worden opgemaakt en wordt een strafrechtelijk (politie) optreden dus praktisch onmogelijk.
Om te voorkomen dat de Dierenbescherming misbruikt wordt voor zaken die niets met dierenwelzijn te maken hebben (onderlinge ruzies e.d.).
Als u geen persoonsgegevens wilt opgeven, kunnen wij uw melding om bovenstaande redenen helaas niet in behandeling nemen.
Geregistreerde gegevens worden behandeld conform de Wet bescherming persoonsgegevens.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Melding bij Dierenbesch. blijf ik dan anoniem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:48

Volgens mij moet je ook 16 zijn om een klacht in te kunnen dienen bij de dierenbescherming!
(Herinder ik me nog vroeger, een shet was oh zo zielig....Hij stond helemaal alleen! (Poehee wat was ik toen penny!)) Clown

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Melding bij Dierenbesch. blijf ik dan anoniem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:04

het is misschien niet helemaal netjes maar je kan natuurlijk ook een smid laten komen als hij er niet is.
heb verder geen ervaringen met de dierenbescherming maar ik hoor wel verhalen dat de paarden bijna dood moeten zijn willen ze in actie komen. Dus geen eten krijgen enz enz

Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Re: Melding bij Dierenbesch. blijf ik dan anoniem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 22:08

_Lauwtje_ schreef:
het is misschien niet helemaal netjes maar je kan natuurlijk ook een smid laten komen als hij er niet is.
heb verder geen ervaringen met de dierenbescherming maar ik hoor wel verhalen dat de paarden bijna dood moeten zijn willen ze in actie komen. Dus geen eten krijgen enz enz


Hmm dat is ook een idee, maar ik probeer het wel zo. Dat ik een afspraak met de hoefsmid, dat hij dan helpt vangen (want dat beessie is erg schuw). Ik wil het wel in overleg met mijn neef doen, hij blijft mijn neef. Of ik ga naar zijn moeder, die is het denk ik helemaal met mij eens.

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Melding bij Dierenbesch. blijf ik dan anoniem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:16

maak geen gebruik van buurjongens Hamer heb een vergelijkbare buurman en ik moest dus een halster om doen bij een minishetje veulen, had tie eindelijk een beetje vertrouwen in me komt m´n buurjongen *net 1 dag ouder en daar is tie uitmate trots op* t weiland in gesprongen
maar goed, gelukkig heeft m´n buurman een doorzichtige plank voor z´n kop en kan ik nog behoorlijk op m inpraten wat betreft ontworming en hoefverzorging

succes iig en sla die plank voor je neef z´n hoofd even door de midden Whoosh!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 130 bezoekers