Hoeveel vragen aan bijrijdster?

Moderators: SayaJones, Apple, C_arola, Amaryllis, Neonlight

__Marloes__

Hoeveel vragen aan bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 16:01

Ik ben sinds een paar dagen op zoek naar een nieuwe bijrijdster voor mijn pony. Het gaat om een Haflingermerrie van bijna 11. Ze is jarenlang manegepony geweest en wordt nu met name recreatief/dressuur gereden. Ze is super verkeersmak.

Ik zoek een bijrijdster voor ongeveer twee dagen per week. Het liefst iemand van ongeveer mijn eigen leeftijd (ik ben 19) die wat ervaring heeft. Zij mag dan twee dagen in de week rijden op mijn pony (springen mag ook), en als het klikt en ze rijdt Indy goed mag ze na een tijdje ook alleen buitenritten maken. Ze hoeft niet per se les te nemen. De bedoeling is wel dat ze Indy op 'haar' dagen voert.

Om bepaalde redenen heb ik besloten een maandelijkse bijdrage te gaan vragen, zodat ik zelf wat meer zekerheid heb. Dit geld wordt uiteraard alleen voor Indy gebruikt, denk aan hoefsmid, ontwormen, vervangen van spullen, voer etc. Nu vraag ik me af wat ik als bijdrage zou kunnen vragen. Het hoeft niet veel te zijn, maar het moet mij wel een bepaalde zekerheid bieden.

Dus voor de duidelijkheid nog even: het is niet de bedoeling om een discussie te houden over het wel of niet laten betalen van een bijrijdster. Als je daar iets over wilt weten kan je pm'en. Knipoog

Ellie

Re: Hoeveel vragen aan bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:03

50 euro is wel netjes denk

dressuur L1 + 3

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:06

Ligt er een beetje aan wat jou maandelijkse kosten zijn voor de stalling van je pony.
Ik heb op het moment ook een bijrijpaard voor 2 dagen in de week. Dit paard loopt dan wel z2 en is compleet verkeersmak. Ik mag zelf weten wat ik op mijn dagen doe, dus ik mag ook alleen buitenritten maken; graag zelfs Haha!
Ik betaal 75 euro, wat een 2/7 deel van de stalling is (ja de randstad is duur). Dit heb ik zelf voorgesteld.

/3 Volumia (OO Seven x Sultan) [color=#000080]Theeleuter :9k

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:06

En evt vragen of de bijrijder wormkuren koopt en de smid betaald?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:07

Hangt van de stalprijs af en de faciliteiten, maar idd 50 a 60 euro is wel netjes (allin dan, geen extra kosten voor DA, smid etc)

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:16

Inderdaad! 50 euries is een net bedrag!

Dat heb ik ook betaald voor een paardje vor 2 dagen in de week Knipoog

Geluk is als een vlinder die, als je het nastreeft, altijd buiten je bereik blijft. Maar als je heel stil blijft zitten misschien op je neerstrijkt.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 16:21

Ohja, ben vanalles vergeten. Lachen Er is een buitenbak, niet gedraineerd en heel klein (zie het als een flinke longeerbak waar nog wel in gereden kan worden). Deze wordt nog wel vergroot, maar wanneer is nog onduidelijk.
Indy's niveau is ook nog niet erg hoog. Aangezien ze op de manege met name werd gebruikt voor beginnerslessen, moet veel opnieuw opgebouwd worden. Ze gaat wel met sprongen vooruit (heb haar pas 2,5 maand), en zou inmiddels een B-proefje kunnen rijden.

edit: Ik betaal niet veel aan stalling. Lachen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:23

Ik betaalde voor een e-pony die ik alleen in de bak mocht rijdn moest voeren en uitmesten en 3x per week reed 40 euro en vaak werd ik gebeld ik kan niet wil jij gaan tuurlijk graag zelfs.

ik denk dat 30/40 wel redelijk is Lachen

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:39

In België wordt dit gewoonlijk halve stal genoemd. Normaal is het dan de gewoonte dat je ieder de helft van het stalgeld betaald. Als het stalgeld 200 euro is betaald de "bijrijder" 100 euro.
Zo gaat het toch bij ons op de manege.

Wees lief tegen elkaar, help elkaar en vooral luister naar elkaar!!!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:54

Ik zou denken aan rond de 30 euro.

No other woman will ever catch my eye
    You're for keeps
    No matter what life throws at us
    Together we'll get by

:+:

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:05

Als je het niet weet zou ik gewoon vragen of ze af en toe de smid (of altijd) betaald, weet niet of ze ijzers heeft? Stel je betaald rond de 70 voor ijzers, vraag je dat gewoon.

Ik ben zelf nooit zo'n voorstander van betalen, ik bedoel, zij helpt jou en jij helpt haar, al heb jij misschien een andere reden voor een bijrijdster, maar gewoon af en toe eens wat meebetalen moet toch goed zijn? Zo doe ik het ook bij m'n bijrijdpony, koop af en toe eens wat leuks erbij. Maar bij ons is het echt dat ik haar help en zij helpt mij.

Ik zou het persoonlijk op deze manier doen, gezien ik altijd het gevoel krijg dat bijrijders dan ook iets verwachten als ze ervoor betalen, snap je?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 17:14

Indy staat niet op ijzers.
Ik heb duidelijke redenen waarom ik een bijdrage vraag. Er komt vrijdag iemand kijken en die weet daar ook van. Nogmaals, het hoeft niet veel te zijn, zolang het maar wat zekerheid biedt. En een bijrijdster af en toe iets laten kopen biedt geen zekerheid en kost uiteindelijk ongeveer evenveel, snap je? Lachen

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:18

ik zou geen 75,- euro of dierenarts kosten vragen,
je bijrijdster doet jou ook een plezier.
En twee dagen in de week is niet genoeg voor het halve stalgeld
(jij 'hebt' Indy dan 5 dagen, reken maar uit dat dat meer is Tong uitsteken).
Dus ik zou gewoon voor de tijd die ze rijd geld vragen?
30 euro lijkt me wel redelijk ofz.

Once upon a time....they lived happily ever after

Olympische Marsmannetjes 09#
Kruising Bokkers #01
Neem een kijkje op dit gezellige topic

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:21

Loesjuh schreef:
Ohja, ben vanalles vergeten. Lachen Er is een buitenbak, niet gedraineerd en heel klein (zie het als een flinke longeerbak waar nog wel in gereden kan worden). Deze wordt nog wel vergroot, maar wanneer is nog onduidelijk.
Indy's niveau is ook nog niet erg hoog. Aangezien ze op de manege met name werd gebruikt voor beginnerslessen, moet veel opnieuw opgebouwd worden. Ze gaat wel met sprongen vooruit (heb haar pas 2,5 maand), en zou inmiddels een B-proefje kunnen rijden.

edit: Ik betaal niet veel aan stalling. Lachen

Ik zat eerst aan 50 euro per maand te denken maar na dit bericht vindt ik dat wat veel je betaald niet veel stalling.En hoe zit het als het geregend heeft dan kun je in het bakje waarschijnlijk niet rijden en ik vind dat als je betaald als bijrijder je ook moet kunnen rijden.

Een goede cooling-down is de warming-up voor de volgende dag

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 17:31

Er liggen dan wel plassen in de bak, maar er valt nog best in te rijden. Bovendien zijn er best goede uitrijmogelijkheden (onder andere een klein bos om de hoek)

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:48

Ik denk ook dat je met 50 a 60 euro op een goed bedrag zit. Ik hoef zelf niets te betalen, maar koop wel wortelen, slobber en andere spulletjes voor haar waarmee ik ook op die prijs uit kom haha. En dat doe ik helemaal uit mezelf, want het hoeft niet. Ik heb zelf een zadel gekocht 2e hands kiefer garmish, maar dat gebruik ik op allebei mijn rij paarden/verzorgpaarden. Ik koop ook vaak verzorgende spullen, en biotine of andere middeltjes (Als nodig). Zo kan je ook goed trainen om ooit een eigen paard te kopen.

http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=26811 Foto's van mijn schatjes Madusha en Arinka www.dravers.nl. Dravers zijn de beste

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:55

denz schreef:
Ik zou het persoonlijk op deze manier doen, gezien ik altijd het gevoel krijg dat bijrijders dan ook iets verwachten als ze ervoor betalen, snap je?

Inderdaad, bij ons op het pension is ook een meisje wat op een ponny rijdt, en wordt vaak kwaad als er iemand anders op rijdt die niet betaald voor hem. De eigenaresse laat er ook wel eens een vriendin op rijden af en toe. Maar niet iedereen hoeft zo te zijn. Je kan best geld vragen. Iedereen doet het het liefste op zijn eigen manier. Er zijn zelfs mensen die ervoor betaald krijgen om te rijden. Ik behoor daar niet toe haha omdat ik daar niet goed genoeg voor ben haha.

http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=26811 Foto's van mijn schatjes Madusha en Arinka www.dravers.nl. Dravers zijn de beste

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:56

Als je zelf weinig aan stalling betaalt, lijkt 30 euro me wel aardig.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:42

ik vind 50 euries wel een mooi bedrag... Ik betaal zelf wat meer voor 2 dagen in de week, maar ik sta wel op een manege met veel faciliteiten.. En ik heb het naar mn zin met dit beessie..

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Wally B+1

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:44

ik sluit me aan bij rond de 30 euro dat lijkt me redelijk of laat haar met andere dingen meebetalen zoals inderdaad hoefsmid. zelf mag ik alles doen voor niets, maar betaal wel lekkers voor de paarden, nieuwe borstels, nieuw andere kleur dekje. Bloos Knipoog anders kan je met je bijrijdster ook overleggen over het financiele gedeelte en komen jullie misschien samen op een oplossing?

* Never alone | Wait for me

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 18:56

Ja we overleggen dat ook wel hoor. Lachen Maar ik wilde gewoon even peilen wat normaal is hiervoor.
Verder is het overigens niet de bedoeling dat zij dingen koopt voor mijn pony. Het is de bijdrage en daar houdt het bij op.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:02

Mijn bijrijdster betaald 50 euro per maand voor 2 dagen per week.
Ze mag er dan wel alles mee doen (buitenrijden ook etc)

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:10

denz schreef:
Als je het niet weet zou ik gewoon vragen of ze af en toe de smid (of altijd) betaald, weet niet of ze ijzers heeft? Stel je betaald rond de 70 voor ijzers, vraag je dat gewoon.

Ik ben zelf nooit zo'n voorstander van betalen, ik bedoel, zij helpt jou en jij helpt haar, al heb jij misschien een andere reden voor een bijrijdster, maar gewoon af en toe eens wat meebetalen moet toch goed zijn? Zo doe ik het ook bij m'n bijrijdpony, koop af en toe eens wat leuks erbij. Maar bij ons is het echt dat ik haar help en zij helpt mij.

Ik denk dat jij geen idee, wat spullen kosten. Ik heb een bijrijdster, die op mijn volbloed arabieren mag rijden voor 15 euries per maand ze mag zo vaak komen als ze wil. Ze mag met mijn Stuben zadels rijden, ze mag van alles gebruik maken en naar buiten. En dan moet ik blij zijn dat ze me wil helpen? Sorry je mag blij zijn dat je voor dat geld mag komen rijden ga maar eens op een manege rijden daar heb je veel meer kosten en beperkingen.

Op 26 april 2006 om 22.55 schonk onze geweldige Dana het leven aan Salah el Dineh!!!!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:25

Ik heb heel goed idee wat spullen kosten, ik heb zelf al 10 jaar een pony dus dat weet ik best!
Maar de meeste mensen hebben een bijrijder omdat ze zelf geen tijd hebben, dus die mensen worden dan geholpen in principe toch?
En een goede bijrijder is tegenwoordig ook moeilijk te vinden, iemand die helemaal in jouw straatje past en die op dezelfde manier met je paard omgaat als jijzelf. Je weet in principe nooit wat er met je paard gebeurt wanneer jij er zelf niet bent.

Als iemand een bijdrage vraagt dan vind ik ook dat de bijrijder meer te zeggen heeft, als diegene door omstandigheden niet heeft kunnen rijden kan hij misschien dingen gaan eisen of wat dan ook, dat zou ik zelf ook doen! Je betaalt er tenslotte voor.

Wat jij vraag voor je pony is ook niet veel inderdaad en dat is opzich een mooi bedrag als ze zovaak mag komen als ze wil.
Maar ik vind boven de 50,- voor 2x per week rijden best veel, maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen natuurlijk, als je het geld nodig hebt, prima, maar ikzelf zou gewoon geen zin in het gezeik hebben, als ik een goede bijrijdster zou vinden die ik helemaal vertrouw zou ik al blij zijn! maar dat geld alleen voor "geen tijd" bijrijdsters he Tong uitsteken

Als ik een bijrijder zou willen om het geld tjah dan zou ik wel geld vragen, helft van alle kosten ofzo Tong uitsteken Maar dan had ik zoiezo al geen pony gehad, want delen vind ik niks Lachen

Oh Loesjuh, 30,- vind ik dan wel een redelijk bedrag! Tong uitsteken Lachen

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:50

Hay Denz,

Ik weet dat het heel moeilijk is om iemand te vinden, maar als die persoon iets moet bijdrage omdat hij/zijn jou spullen gebruikt (die daar ook van slijten!) is dat niet zo gek. Wie moet immers voor de kosten opdraaien als er iets door slijtage kapot gaat. Bij ons is wel de regel als iets door schuld van ruiter kapot gaat betaald de vernieler en niet de eigenaar, of de eigenaar moet het al zelf hebben gedaan. Zo had ik laatst een meisje die een sigaret opstak tijdens buiten rijden, zij liet de teugel gewoon los en mijn paard trapte erop gevolg hele hoofdstel naar de knoppen. Zij heeft me een nieuw hoofdstel moeten kopen, ik ben daar heel simpel in. Daar bij komt dat ik alles betaal; dierenarts, hoefsmid, ontwormingspasta, entingen. En ik breng mijn bijrijder met de trailer overal naartoe, ze hoeft me alleen de helft van de benzine te betalen. Dus ik vind dat ik genoeg tijd enzo investeer in mijn bijrijder. Ik ben trouwens opzoek naar een bijrijdster dus als je iemand weet graag!!

Op 26 april 2006 om 22.55 schonk onze geweldige Dana het leven aan Salah el Dineh!!!!