Scheren te laat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Scheren te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 10:07

Ik heb gedacht aan mijn paard te verkopen en daarom wou ik hem niet eerder scheren. Nu ga ik hem houden maar ik zou hem willen scheren want hij zweet enorm als hij moet werken.

Is het te laat om nog te scheren?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 10:16

Dennis word ook binnenkort weer geschoren. Dit keer niet omdat hij te snel zweet maar omdat hij naar de keuring moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 11:35

ik heb altijd geleerd dat als je na 1 jan. scheert je de kans kunt hebben dat de rui in de war komt en hij dus niet goed in de zomer vacht komt.
En over een maandje beginnen ze paarden vanzelf al aan de rui en dat is dus zo.
En nu is het niet zo koud maar het weer kan ineens omslaan en dan vriest het ineens overdag een paard graden het verschil op zijn nek vind ik dan wel heel groot.
Dus persoonlijk zou ik het niet doen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 12:32

Ik zou het zelf niet meer doen nu. Nog even wachten en hij begint weer te verharen. Mijn paarden zijn nu al iets begonnen, terwijl die heerlijk dun in hun haar zitten.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 13:14

Max is afgelopen donderdag geschoren. Hij had thuis in een buitenbox gestaan en was echt een zacht beertje, maar staat nu 3 weken op pensionstal waar ik dus binnen train. Het was echt geen doen. Na 20 min helemaal van zijn oren tot zijn staart zeiknat. Dus toch maar geschoren. Het risico op een verkoudheid als hij iedere dag zeiknat wordt vindt ik erger dan dat hij misschien wat slechter in zijn zomervacht komt.