af en toe luchtzuigen wel of niet kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:30

kayla schreef:
En Margreet, nee ik zuig zelf geen lucht, als je er zelf ervaring mee had gehad, had je geweten dat luchtzuigen ook niet zo klinkt.


Jeetje, het was maar een grapje hoor! Lange tenen?
Overigens heb ik wel degelijk ervaring met luchtzuigen en ik weet ook wel dat het niet zo klinkt, maar ik vond het gewoon wat overdreven om dat 'zucht' er bij te zetten, that's all, je hebt toch wel een beetje gevoel voor humor hoop ik!
Dat paard waar ik ervaring mee heb was een fanatieke luchtzuiger en die had standaard iedere maand een keer lichte koliek, kon je de klok op gelijk zetten, toeval?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:34

Dat paard waar ik ervaring mee heb was een fanatieke luchtzuiger en die had standaard iedere maand een keer lichte koliek, kon je de klok op gelijk zetten, toeval?
[/quote]

En zo'n geval ken ik dus ook, gelukkig niet zo erg.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 17:40

Ik heb wel humor hoor Haha! . Het is alleen dat ik al zoooooo vaak hetzelfde verhaal heb zitten afsteken over luchtzuigen, dat ik er een beetje moe van werd.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:06

Dit gaat om de zwarte Indoctro x lucky boy die te koop staat. Ik heb dit paard gehad toen hij 3 jaar was en heb hem zadelmak gemaakt en ingereden en wedstrijdklaargemaakt en een paar keer op onderlinge springwedstrijden gestart. Toen was het nog GEEN luchtzuiger. je moest hem wel bezig houden want hij ws altijd bezig in zijn stal. Het is best een sterk paard met rijden als hij zou willen. Hij springt goed maar moet goed bij elkaar gereden worden, dus het is denk ik meer een mannenpaard. Zij had hem gekocht omdat ze de Orun enzo wou doen en op een africhtingsstal werkte nu blijkt het dat ze reuma heeft en is niet meer sterk genoeg om hem goed te kunnen rijden.
En wat betreft dat luchtzuigen dat gaat er niet meer uit en ik zou een luchtzuiger nooit kopen. Hij doet het nu alleen nognaar het eten als hij een dag niet gereden is dus dat houdt in dat hij geen band draagt.Nu is hij 6 jaar maar luchtzuigen verleren paarden nooit en als hij koliek krijgt ben je verder van huis, want hij heeft geen band om en stel dat hij meer gaat luchtzuigen dan is het nog afwachten of een band helpt die hij dn om moet en opereren is dan ook nog een optie maar je gaat de problemen toch nite KOPEn en opzoeken......Ik zou hem dus NIET kopen.

KellyH
Berichten: 541
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Maastricht

luchtzuiger wel of niet kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:37

Je gaat je toch geen problemen op de hals halen door een luchtzuiger te kopen. Bij sommige helpt zo'n band wel en bij sommige niet dus dat risico zou ik niet nemen. Er zijn heel veel leuke paarden op deze wereld te koop die niet luchtzuigen.