Startkaart aanvragen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Startkaart aanvragen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 18:50

De DA is vandaag geweest en die heeft ''verklaring''afgelegd op papier en alle gegevens opgeschreven. Nu zei ze dat ik dat samen met het paspoort moet opsturen naar het stamboek.
Maar nu is mijn vraag: weten die gasten van het stamboek dat ze dan een startkaart op moeten sturen? en moeten ze dan niet mijn gegevens hebben want nu staat alleen het adres van de eigenaar erop.
Ik was het vergeten te vragen Haha!
please help me!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 18:57

Raar stamboek heb jij dan! Voor een startkaart (voor officiele wedstrijden) moet je bij de NHS zijn. Je moet dan een paar formulieren invullen (één voor je paard, en één voor jezelf) en die samen met een kopie van het paspoort/stamboekkaart (waar het chipnummer op vermeld is!!!) opsturen naar de NHS.

Als je je paard hebt laten chippen door de DA, dan moet je je stamboekpapieren en paspoort wel opsturen naar het stamboek, die zorgen er dan voor dat je nieuwe exemplaren krijgt waarin het chipnummer is ingeschreven.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 19:03

uhm ze zei echt dat ik het naar het stamboek moest opsturen.\
Kan ik het stamboek niet gewoon bellen?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 19:10

je kunt bellen maar het stamboek geeft geen startkaarten uit.
Als je een startkaart wil hebben moet je eerst van een vereniging lid worden die is aangesloten bij de KNHS.
Als je lid bent geworden geven zij je papieren zodat je een startkaart kunt aanvragen deze stuur je op met een copie van je stamboekpapier.
na betalingkrijg je een startkaart en startcoupons thuis.
Ook ben je dan lid geworden van de Paard&Sort achterin staat een wedstrijdkalender.
Er staan wedstrijden met een telefoon nummer in die kalender als je een wedstrijd hebt gevonden waar ej aan mee wil doen bel je het telefoonnr wat erbij staat en vraag je of er nog plek is en waar je de coupons heen moet sturen.

Als je paard gechipt is stuur je je paspoort en de papieren van het chippen naar de stamboekadministratie zij passen het aan in het stamboekpapier en sturen het dan terug.

succes

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 19:22

Nimber schreef:
zodat je een startkaart kunt aanvragen deze stuur je op met een copie van je stamboekpapier.




Naar wie moet ik het opsturen?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 19:56

kijk eens op www.knf.nl
daar staat het wel op!

ik wens je trouwens veel succes...
Het is nogal stressy op het federatie centrum... ze lopen nogal achter en de startkaarten duren giga lang voordat je ze binnen hebt!!

Kus,
Frederike

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:47

Mijn startkaart is 20 dec aangevraagd, ik heb vandaag gebeld en deze week gaat hij op de post. Ze zijn dus deze week bezig met het verwerken van de post van 20 december Frusty , dat is nogal een achterstand.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 23:37

Evy"]
[quote="Nimber schreef:
zodat je een startkaart kunt aanvragen deze stuur je op met een copie van je stamboekpapier.




Naar wie moet ik het opsturen?
[/quote]

naar het KNHS adres krijg je via je vereniging

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:05

Veel mensen snappen helemaal niets meer van de procedure.
Ik snap ook niet dat het zo ingewikkeld wordt gemaakt. Voor de leek die net begint met wedstrijden rijden is het zo ook erg moeilijk. Ga gewoon altijd naar het wedstrijdsecretariaat van jullie vereniging. Die kan je altijd meer vertellen.

Mijn kaart is in ieder geval binnen en zaterdag ga ik mijn eerste wedstrijd rijden. Ben benieuwd, mijn enige probleem of ik in mijn rijlaars kom, heb van de week mijn enkel gekneusd. Maar goed, desnoods een paar goedkope rubberen laarzen die ik kapot kan knippen met het uitdoen, want ik zie vooral tegen het uittrekken van mijn leren laarzen met de laarzenknecht op! Verdrietig