Wie ervaring met niet op tijd melden van schade Interpolis ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DraakjeII

Wie ervaring met niet op tijd melden van schade Interpolis ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 21:02

Ik heb een paar weken geleden de DA laten komen en dacht dat ik de schade pas kon melden op het moment dat ik een rekening had (dan weet je pas wat de schade is, toch?). Afgelopen donderdag is de DA weer geweest en heb ik de voorwaarden nog eens doorgelezen, nu blijkt dus dat ik direct (of binnen 72 uur) na bezoek van de DA had moeten melden. Inmiddels heb ik gemeld dat de DA geweest is en krijg ik een schadeformulier toegestuurd.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Vergoeden ze dan niet, of zal het niet zo'n vaart lopen.

ellepel

Re: Wie ervaring met niet op tijd melden van schade Interpol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 06:56

gewoon de betreffende maatschappij eens bellen en vragen?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 07:37

Hoi ,het staat duidelijk in de polis dat je de schade binnen 72 uur moet melden aan Interpolis!
Waarschijnlijk zal dit bij de meeste verzekeringen zo wezen!
Ik denk dat als je het netjes uitlegt,dat ze hier absoluut niet moeilijk over doen hoor!
Zoals je schrijft hebben ze je als nog een schadeformulier toegestuuurd dus ik verwacht eigenlijk geen enkel probleem!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 08:24

Ik heb mij paard bij amev verzekerd. Daar kan je tot 3 maanden erna de rekening opsturen. Wel met een behandelformulier van de dierenarts erbij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 08:58

Ik heb vorig jaar pas na een maand (inderdaad toen ik de rekening binnen had en me rot schrok!) Interpolis gebeld. Ik heb uitgelegd dat ik dacht dat de kosten niet boven mijn eigen risico uit zouden komen. Ze hebben keurig vergoed, zonder problemen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:53

ik heb 1,5 jaar geleden hetzelfde gehad, was door de stress gewoon vergeten te bellen. Alles uitgelegd, kreeg formulier toegezonden. En alles is alsnog gewoon geregeld gelukkig, ik heb gewoon uitbetaald gekregen.
Dus gewoon bellen!!!

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 11:20

Ibbel schreef:
Ik heb vorig jaar pas na een maand (inderdaad toen ik de rekening binnen had en me rot schrok!) Interpolis gebeld. Ik heb uitgelegd dat ik dacht dat de kosten niet boven mijn eigen risico uit zouden komen. Ze hebben keurig vergoed, zonder problemen.

Dat stelt me weer enigszins gerust. Ik dacht namelijk ook dat de kosten van het 1e bezoek onder m'n eigen risico zou zijn. Pas ná het 2e bezoek kreeg ik de rekening van beiden bezoekjes en toen schrok ik inderdaad wel even.
Ik ga gewoon op het formulier uitleggen hoe het zit. Ik heb ook geen ervaring hiermee, want dit is m'n 1e eigen paard en de 1e keer dat de DA kwam.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:31

daar doen ze niet moeilijk over hoor. Ik heb laatst ook mijn papieren te laat gekregen van de veearts en de dame van interpolis zei dat het geen probleem was.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:39

Ik heb hele goede ervaringen met Interpolis, ze doen niet snel moeilijk. Zullen ze waarschijnlijk in dit geval ook niet doen. Succes en beterschap met je paardje!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:23

Om dit soort problemen te voorkomen bel ik altijd direct naar Interpolis nadat de Va is geweest. Ik wacht ook nooit op de factuur, ik laat mijn va het schadeformulier invullen en stuur daarna de factuur pas op. Ik doe het altijd zo en ik heb nog nooit problemen gehad met Interpolis, op deze manier kom ik mijn beloftes iig na Knipoog

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:17

hoi, mijn paard was al een week kreupel toen ik de da liet komen en heb daarna pas dat formulier ingevuld en opgestuurd(moest eerst na de da en daarna door naar de verzekering dus nooit binnen 72 uur) en er werd geen probleem van gemaakt, tis bij een paard ook moeilijk te zeggen want als je auto schade heeft ja dan bel je gelijk de verzekering even, maar ja misschien dacht jij van misschien word het niet gedekt ofzo, anyway suc6 ze zullen er vast niet moeilijk over doen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:27

Volgens mij zijn ze daar niet zo moeilijk hoor.
Ik bel (of het moet spoed zijn) altijd eerst Interpolis en dan pas de dierenarts. Dan sturen ze een schadeformulier op die ik samen met de factuur op stuur. Duurt wel even allemaal maar durf het niet apart van elkaar op te sturen.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:39

bij interpolis kan je het best apart opsturen, je krijg namelijk eerst een bericht of de verzekering het idd dekt!

ik heb ongeveer een jaar geleden 2 aparte briefen gestuurd, de een om de verzekering op te zeggen en de ander om een nieuw paard te verzekeren. en zonder ergerns om te vragen hadden ze alle poliskosten verekend met het paard dat weg was. Interpolis is heel netjes en handelt alles goed af!