Andalusiër-vakantie???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prulleke

Andalusiër-vakantie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:50

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje namens een vriendin van mij.

Zij wil graag tijdens haar vakantie naar het buitenland andalusiërs rijden en een les krijgen volgens de spaanse methode. (liefst niet van de spanjaarden zelf, want zoals bekend zijn die niet allemaal even paardvriendelijk)

Weet iemand toevallig een accomodatie waar dit mogelijk is?

Alle adressen in het buitenland zijn welkom.

Dank jullie wel

Groetjes

Divine

Re: Andalusiër-vakantie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:12

Hoi!

Even een kopietje van wat er in de gids van TimeOut Ruiterreizen staat:

Hogeschool rijden aan de Costa de la Luz

[u]Het westelijke gedeelte van de Andalusische kust wordt door de Spanjaarden Costa de la Luz, oftewel Kust van het licht genoemd. De tyupische goudkleurige zandstranden zijn uitgestrekt en gaan landinwaarst over in zandduinen en pijnboombossen. In deze unieke omgeving krijgt u dressuurlessen van hoog niveau en maakt u prachtige tochen.

Er wordt gereden op hoog opgeleide Iberische paarden (Lusitano's en Andalusiers. Er staan 16 paarden, allen hengst of ruin. Er wordt gereden met stang en trens. Een aantal van de paarden is zelfs tot hogeschoolniveau opgeleid (piaffe, passage, Spaanse pas).

Het arrangement:
's Ochtends krijgt u dressuurles op hoog niveau in kleine groepjes (2-3 pers). In de middag maakt u heerlijke tochten over het strand, over zandwegen en door pijnboombossen.
Incl: 8 dagen/7 nachten, 2-pers kamer, op basis van volpension. 6 dagen rijden: 1 uur dressuurles en 2-3 uur buitenrijden/dag.

Prijs: 791 euro of 889 euro, afhankelijk van de datum waarop je gaat.
[/u]

Dit is een van de vele reizen die in de gids staan, er staan er nog meer in, ook in Spanje, ook met dressuurrijden op Andalusiers.

Kijk even op www.ruiterreizen.nl voor meer info, of bel 079-3431233
De gids is kosteloos te bestellen.

Groetjes, Divine

yolandagene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:36

Ik heb zelf een clinic Spaanse hogeschool rijden gedaan bij Centre Hipic Rodonya in de provincie Tarragona, Spanje. De eigenaar Ramon is een catalaan en zijn vrouw engels, de paarden zijn prachtig en heel goed verzorgd. Ze doen ook trektochten. Het is mij echt goed bevallen en ik heb in een week tijd meer geleerd dan in een jaar! Ik raad het echt aan. Hele vriendelijke mensen, een goed hotel en lekker eten.

Kijk maar op www.hipicarodonya.com

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:34

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het vast aan haar doorgeven. Kan ze vast gaan kijken wat ze wil.
Als iemand nog iets weet, laat je het dan nog even weten?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:13

yolandagene schreef:
Ik heb zelf een clinic Spaanse hogeschool rijden gedaan bij Centre Hipic Rodonya in de provincie Tarragona, Spanje. De eigenaar Ramon is een catalaan en zijn vrouw engels, de paarden zijn prachtig en heel goed verzorgd. Ze doen ook trektochten. Het is mij echt goed bevallen en ik heb in een week tijd meer geleerd dan in een jaar! Ik raad het echt aan. Hele vriendelijke mensen, een goed hotel en lekker eten.

Kijk maar op www.hipicarodonya.com

Hee, die had ik ook neergezet!
Kan je daar ook makkelijk alleen heen? Het zag er wel erg goed uit namelijk.

yolandagene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:34

Ja, je wordt opgehaald van het vliegveld, dus geen zorgen over hoe je daar alleen naartoe moet.

yolandagene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:40

Hoi Nicolletje,
misschien wil de viendin van Prulleke (die de vraag gesteld heeft) ook mee? Is maar een idee!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:43

yolandagene schreef:
Hoi Nicolletje,
misschien wil de viendin van Prulleke (die de vraag gesteld heeft) ook mee? Is maar een idee!

Pling Leuk idee Pling
Ik kan alleen niet binnenkort op vakantie (baan kwijt Verdrietig ) maar mijn vriend houdt niet zo van paardrijden, dus ik hou het in gedachten, misschien in het najaar, als het geld wat minder op is Geld, geld! Geld, geld!