Wie heeft de wintec 500 vs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Wie heeft de wintec 500 vs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 13:32

Kleine Jewels worden groot, binnenkort wordt ze dus ingereden.
Na veel rondgeneusd te hebben, wordt het waarschijnlijk toch een nieuw zadel, tenzij ik op het laatste moment nog een mooie 2e hands kan krijgen, maar daar ga ik niet meer vanuit.

Ik ga vrijdag naar Divoza om te kijken voor de wintec. Ligt boven mijn budget, maar weet al bijna zeker dat dat 'm wordt, tenzij de pasvorm belabberd is en niet is aan te passen.

Wat zijn jullie ervaringen met dit zadel?

dekoezegtboe

Re: Wie heeft de wintec 500 vs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:40

ik heb vorige week vrijdag mijn nieuwe wintec 500 besteld Tong uitsteken
zodra ik hem heb krijg je verslag Knipoog

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:46

Ja ik heb hem Haha!

Zeer tevreden heb het zadel nu z'n 4 jaar en is nog in top staat! Het zit heerlijk ligt goed op mijn pony, makkelijk in onderhoud.. Tsja wat wil je nog meer Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:47

Voordat ik mijn springzadel (wintec close-contact) leende ik voor springen altijd een wintec 500. Ik vond het een lekker zadel en vond de pasvorm ook goed. En voordeel als je je paard gaat inrijden dat hij misschien breder wordt door meer bespiering, bij de wintec kan je dan de boom verwisselen en een ander zadel waar dat niet kan is dan misschien te klein.

Ik heb daarom mijn stubben zadel te koop. Omdat Anouar meer bespiering kreeg en het zadel te smal was geworden.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:40

Ik had hem ook, heb hem pas verkocht wegens overgang naar een dressuurzadel.
Op zich een fijn zadel. Zit lekker en een voordeel vind ik dat de beugelriemen onder je zweetblad te bevestigen zijn. Dan blijft het zadel langer mooi.
Enige nadeel van kunststof vind ik dat het niet echt lekker rijd in combinatie met lederen rijlaarzen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:55

Ik heb een Wintec 500 vz zadel. Ik vind het qua prijs-kwaliteit een prima zadel! Het zadel ligt goed op mij paard, het is makkelijk te onderhouden en slijt niet snel. Het enige wat ik persoonlijk minder vind is dat het zadel vrij hard zit. Het is niet echt comfortabel en bij lange buitenritten krijg ik er schuurplekken van Clown Verder vind ik het een fijn zadeltje.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:57

ik ben ook van plan er een te kopen om te springen, heb er 2 maanden eentje gehad maar omdat mijn paard heel erg was afgevallen paste het niet goed meer (was ook wel een probleem paard met zadels)
alleen zijn ze bij de divoza iets van 370€ en bij ons in een paardenwinkel maar 340€ dus dat scheelt wel wat. ik zou eerst bij een andere paardenwinkel gaan kijken.
verder vond ik het wel altijd heel fijn zitten omdat je ook de kniewrongen kon verstellen zeg maar, alleen was ik wel al heel snel een kniewrong kwijt Verward maar volgens de winkel en andere mensen was dat bijna onmogelijk

ben ook benieuwd hoe het zit met een rijbroek met leren zitvlak

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 15:00

Bedankt voor jullie reacties, bijna geheel positief dus Knipoog

Ik heb eigenlijk maar €200,- te besteden, maar voor zover ik op de site kan zien, is de wintec als enige in 15" verkrijgbaar. Ik denk dat 16" alweer te groot is voor het meisje die ermee moet gaan rijden. En aangezien het er ook erg mooi uitziet allemaal, ga ik toch daarvoor. Het oog wil ook wat.

Ik had idd al gelezen dat er een verwisselbare boom in/opzit, dat lijkt me ook heel handig. Jewel is bijna 3 en gaat zeker nog "uitgroeien".
Hoe werkt dat precies met zo'n boom? Ik heb d'r totaal geen verstand van, dus wat moet ik me daarbij voorstellen?

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:04

ik heb zelf een 2000 maar op de manege waar mijn paard staat zijn er een stuk of 10 500tjes voor de manegepony's. En die hebben ze al een jaar of 5, worden zeeeeer intensief en veel en vaak gebruikt en zien er nog als nieuw uit. Ik vind zelf de 2000 net wat fijner zitten, maar ben echt een voorstander van wintecs, zeeeker voor jonge paarden die nog groeien en veranderen.

en over die boom, aan de voorkant van het zadel zit een stuk kunstof vast met klittenband ofzo en dat kun je gewoon lostrekken, daaronder zit de boom, die zit met een paar schroefjes vast.. Voor 15 euro ofzo kun je er een kopen bij de ruitersportzaak er zijn een stuk of 6 verschillende maten en door er een grotere of kleinere in te zetten kun je hem beter passend maken.

en is een tweedehands wintec dan geen optie?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 15:12

cadmaddie schreef:
ik heb zelf een 2000 maar op de manege waar mijn paard staat zijn er een stuk of 10 500tjes voor de manegepony's. En die hebben ze al een jaar of 5, worden zeeeeer intensief en veel en vaak gebruikt en zien er nog als nieuw uit. Ik vind zelf de 2000 net wat fijner zitten, maar ben echt een voorstander van wintecs, zeeeker voor jonge paarden die nog groeien en veranderen.

en over die boom, aan de voorkant van het zadel zit een stuk kunstof vast met klittenband ofzo en dat kun je gewoon lostrekken, daaronder zit de boom, die zit met een paar schroefjes vast.. Voor 15 euro ofzo kun je er een kopen bij de ruitersportzaak er zijn een stuk of 6 verschillende maten en door er een grotere of kleinere in te zetten kun je hem beter passend maken.

en is een tweedehands wintec dan geen optie?

Dank voor je uitleg Knipoog
Een tweedehands ben ik voor aan het kijken, maar tot nu toe heb ik alleen een wintec kinderzadeltje kunnen passen. Die was natuurlijk veel te klein. Dan ga ik toch eigenlijk ook wel weer liever voor een nieuwe, en ik neem Jewel mee naar Divoza, dan weet ik ook zeker dat het allemaal goed past. Ik ben niet zo'n zadel-kenner.
Ik heb een spaarpot gedumpt in de stal en m'n ouders lief aangekeken Haha!
Misschien krijg ik bij hun nog wat los.

Iemand toevallig nog belangstelling voor m'n only broek? Komt ook ten goede aan Jewel Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:19

Citaat:
ben ook benieuwd hoe het zit met een rijbroek met leren zitvlak

Dat zit prima kan ik je vertellen Knipoog De Wintec 500 vz heeft gewoon een glad zitvlak. (dus geen suède) Misschien zou het met een suède zitvlak minder lekker zitten.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:15

ik heb ook een wintec (pas 6 maanden ofzo) maar ben er wel heel tevreden over. Ligt goed en blijft mooi (als je er dan ook zuinig mee bent) Je hoeft het niet steeds in te vetten, alleen een doekje erover en is hij weer schoon. Alleen vindt ik hem niet zo mooi aangezien in me ogen nu gericht heb op een leren dressuurzadel Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:21

Ik heb 2 Wintec's 500. Een 15" voor Dennis, die is nu bijna 3 jaar oud en nog super. En een 16" voor Angel, nu net een half jaartje oud en dus ook nog perfect.

Mijn zusje heeft de Wintec 2000, bijna een jaar nu, maar daar word het equi-suede al helemaal lelijk van.

Ik zou zo nog een keer een Wintec 500 kopen. Maar heb er al 2, dus dat zal voorlopig wel niet meer voor gaan komen Knipoog.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 20:39

Mocht het voor Jewel nodig zijn, is het ook mogelijk om het zadel aan te passen? Ik vind het belangrijk dat het goed past.

De 15" wil ik ook voor gaan. Heb nog even bedacht dat ik heel wat divoza-punten heb, dus dat scheelt me ook weer een heleboel.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:48

divoza, tja als je veel korting kunt krijgen is het interessant natuurlijk. Maar ik heb mijn 2000 gewoon bij de ruitersportzaak hier laten bestellen en ik was ipv 528 euro (divozaprijs) was ik minder dan 450 kwijt en de eigenaar is zelfs aan huis geweest om het op passend te maken.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 14:26

cadmaddie schreef:
divoza, tja als je veel korting kunt krijgen is het interessant natuurlijk. Maar ik heb mijn 2000 gewoon bij de ruitersportzaak hier laten bestellen en ik was ipv 528 euro (divozaprijs) was ik minder dan 450 kwijt en de eigenaar is zelfs aan huis geweest om het op passend te maken.

Dat is mooi meegenomen natuurlijk, maar ik zou niet weten welke zaak hier verder in het noorden de wintecs verkoopt én ze ook nog passend komt maken.
Denk iig dat jij wel een mazzeltje hebt gehad zo Knipoog

Ben gisteravond trouwens geweest, helaas was ie niet op voorraad. Balen natuurlijk, maar hij is besteld. Woensdag is ie er en dan gaan we passen.