voedernijd in bit????

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

GAB

voedernijd in bit????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-02 12:03

Haai!!
Laatst was er weer een topic over voedernijd en toen zei iemand dat er een stuk daarover was geschreven in het decembernummer van bit. Nou heb ik die dus eindelijk te pakken gekregen, maar zie er niets in staan! Staat dit toevallig in het novembernummer of zo?? Of kan iemand mij uitleggen wat een redelijke oplossing is voor deze ondeugd.

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:57

Dat probleem had ik dus ook. Zoeken, zoeken en niets kunnen vinden....
Ligt dat nou aan ons???(blond) Haha!
Waar staat het dan wel?

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

Universe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:08

Mijn paard heeft ook voernijd en niet zo een beetje ook als zij aan het eten is en ja gaat voor haar stal staan dan moet je erg opassen want ze haalt in een keer uit!
De beste oplossing vind ik om het paard in een stal te zetten waar ze rustig staat en links en rechts geen andere paarden kan zien! Bij mij op stal kwam er zo een stal vrij en sinds ze daar in staat staat ze veel rustiger te eten!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:17

Imker staat alleen, maar als ik langs zijn stal durf te lopen als hij aan het eten is, wordt hij dus heeeeeeel boos. Als ik in zijn stal ben, is er niets aan het handje.
heel grappig is trouwens, dat als ik het voer in zijn bak doe, hij met zijn hoofd naar beneden staat, zowat met de neus op de grond en als ik dan de stal uitga, valt hij aan.... Grappig om te zien, maar nou niet echt de bedoeling. En dan heb ik nog een vader die vindt dat Imker het maar goed moet vinden als hij zijn hand in Imkers voerbak steekt. (als mijn vader bij ons op visite komt, staat imker 9 van de 10 net te eten) Imker moet maar een keertje op zijn hand knabbelen, dan leert mijn vader het wel af. Ik ga bij hem toch ook niet in zijn soep roeren????

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

Apple
Moderator RT, TEN, DRS, AP, AR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:31

Over voernijd: ik kan mij herinneren hier iets over gelezen te hebben. Kan best dat het in Bit was. Het was geen apart artikel, maar volgens mij een vraag of een interview met iemand. Het kwam erop neer dat voernijd geen ondeugd is, maar hoort bij het natuurlijke gedrag van een paard. Ook dat je voernijd dus niet af kunt leren (af hoort te leren). Voernijd heeft zijn voordeel gehad toen het paard in het wild leefde en dus de schaarse hoeveelheid voedsel moest verdedigen.
Mijn verzorgpaard heeft ook last van voernijd. Zij staat gelukkig in een hoekbox waardoor ze maar een 1 kant een buurvrouw heeft. Ook staat ze aan het begin van het gangpad waardoor ze als een van de eersten aan de beurt is met voeren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie