Waar kan ik leren springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Waar kan ik leren springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 12:15

wie weet een goede plek in Nederland waar je met je paard kunt leren springen? Waar je je paard bv 2 weken stalt en misschien zelf ook kunt verblijven? Dat laatste hoeft niet perse...
Gewoon een goede, prettige leerplek?
alvast bedankt!
groetjes aurora Haha!

[edit:BartVB]Titel[/edit]

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 12:24

Er zijn diverse stallen in nederland waar je kan leren springen. Springen kan een paard wel alleen het samen net een ruiter in teamverband doen is anders. Dit doe je niet even in een paar weken daar moet je rust en tijd voor nemen.

Maar waarom zoek je niet in de buurt een fijne instructeur die het samen met je wilt opbouwen ? Waarom wil je het eigenlijk uitbesteden en wat voor een soort persoon zoek je dan ?.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 12:30

Ik denk niet dat het zo werkt Silliebillie. Springen is namelijk niet iets wat je iedere dag doet. 2x per week les nemen zou beter zijn, minder belastend voor het paard. Het is heel moeilijk om iemand te vinden die een paard voor je op wedstrijden uit wil brengen, ook al heb je een goed springpaard. DAarvoor moet je bijna altijd betalen.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

wat ik zoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 17:03

is zoiets wat ik onlangs op het net zag: maar dan gelegen in Zuid-Duitsland. Daar kun je heen met je eigen paard en leren springen. Je kunt kiezen uit verschillende programma's. Niet ik ga springen maar mijn vriend.
Die heeft 4 maanden betaald verlof en wil dit gaan doen met ons paard. Die bestemming in Duitsland doet bv 2 weken lang beginners, of gevorderden of wat je ook wilt.
De bedoeling is dan om bij thuiskomst springles te gaan nemen. Je moet het dus zien als een leuk uitje voor beide, soort vakantie zeg maar.
En dees, als er al gesprongen ooit gaat worden wat betreft wedstrijden dan wil mijn vriend dat zelf gaan doen...waar heb je anders een paard voor? daar ga je toch lekker zelf op zitten! Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 11:36

Op zich een leuk idee lekker samen weg?? Maar kijk uit dat het niet te zwaar is voor paard en ruiter Knipoog .

1 a 2x per week springen is voor mij en mijn paard meer als voldoende. Wat een nadeel kan zijn van zoiets dat het niet helemaal de les en manier van lesgeven is wat je wilt (niet klikt). Het kan ook zijn dat dat wel zo is en dan kom je terug en dan moet je iemand gaan zoeken die ook op die lijn ligt.

Ook dressuur is belangrijk voor je springen en vooral dat de instructeur van dressuur en springen op ongeveer dezelfde lijn liggen. Ik heb dit probleem lang gehad gevolg dat ik gestopt ben bij mijn dressuur instructeur omdat mijn gevoel meer bij het springen lag (dat klikte dus beter). Nu is dat gelukkig beter geregeld want ik had ECHT dressuurles nodig Verdrietig .