ervaring mountain horse laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

ervaring mountain horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 08:23

Ik heb een chronische ziekte, dat zich uit in een functiebeperking aan mijn rechtervoet en enkel. Ik rijd veel paard, omdat dit goed is voor de opbouw van spieren e.d. Dit gaat ook best goed.

Nu krijg ik straks van de belasting een sloot geld terug, omdat ik veel kosten heb gehad ivm mijn ziekte.
Ik wil dan een paar goede leren laarzen kopen (eventueel goede 2e hands). Mijn oog was gevallen op Mountain Horse High Rider of de Sportive High Rider. Deze lijken me erg stevig toe. Ik rijd nu met stalschoenen en chaps, die behoorlijk breed zijn en meer zijn bedoeld als stalschoenen.
Eis van de laarzen: ze moeten veel steun geven bij de enkel, lekkere pasvorm hebben bij de voet (geen scherpe randen) en ik moet er ook goed op kunnen lopen, want wil niet iedere keer wisselen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze laars? Denk je dat deze aan mijn eisen voldoen? Mag je met deze laars ook eventueel wedstrijden rijden?

Nic

Re: ervaring mountain horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:35

Met de Sportive Rider mag je ook wedstrijden.
Ik heb de high riders en ik vind ze erg lekker zitten met rijden en lopen.
Het was: aantrekken en weglopen, geen centje pijn.
Maar of ze echt veel extra steun bij de enkels geven ten opzichte van een gewone rijlaars..?
Dat weet ik even niet. Ik vind ze namelijk lekker ruim bij de voet, zodat je ook dikke sokken aan kan.
Ze zitten altijd wel steviger bij de enkels dan chaps, lijkt me.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:37

Heerlijke laarzen!

Aantrekken en weglopen!

En ze kunnen door de modder.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:38

bekijk dit topic eens : viewtopic.php?t=329894

heb ik gestart, als ik het geld van de belasting terugkrijg ga ik ze ook halen, de sportive riders dan, bij piaffe zijn ze het goedkoopst geloof ik?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:15

Ik zou ze idd wel eerst even passen bij een ruitershop, want ik dacht extra wijd nodig te hebben maar dat was niet zo!
Piaffe is ook volgens mij de goedkoopste.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:20

Ik heb de sportive riders en ik wil ze nooit meer kwijt Haha!

Ik kan er heerlijk op lopen en met rijden zitten ze ook perfect.

Modder is inderdaad ook geen probleem en uit en aantrekken is door de rits ook ideaal.

Echt een aanrader wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:25

Zover ik begrepen heb, zijn ook nu de High Rider uitvoering toegestaan op wedstrijd.
Gladde zool is geschrapt uit het regelement.
Dit is wat er wel bij staat

De combinatie van beugel en rijlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.

Zelf heb ik deze laarzen ook en ik vind ze heerlijk zitten.

ik heb erg brede voeten en gewone laarzen zitten me meestal niet lekker.
reed dus ook altijd met stalschoenen en chaps.En op wedstrijd ff laarzen aan bij opstappen en meteen weer uit als ik klaar was.

of ze verder oook goed zijn voor jou probleem durf ik niet te zeggen.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:27

mijn zus: chagrijntje @bokt heeft ze ook en ze bevallen haar geweldig.. anders moet je haar maar even pben...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:01

Persoonlijk vind ik dat als je voor deze laarzen kiest je wel de lederen moet nemen.
Zelf heb ik die van rubber, en die zijn lang zo goed niet als die van leer.

Naar mijn idee bieden die veel stevigheid en kun je er goed op lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:02

Bestaan die in rubber?
Nooit geweten Lachen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:05

runningkawa schreef:
Bestaan die in rubber?
Nooit geweten Lachen

De High Rider laarzen zijn van rubber ja... Haha!
Ze zijn 80 euro goedkoper dan die van leer, maar ik zou het er niet voor laten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:12

ff op divoza wezen kijken

Bij kunstof laarzen staat de

Mountain Horse Rimfrost Rider
Deze fantastische rij- en werklaars heeft zich bewezen. Nooit meer in de kou staan dankzij geïsoleerde zolen en een zacht voetbed.
€ 110.96
Afbeelding

bij lederen laarzen staan de
Mountain Horse high rider
Lederen laars met een perfecte pasvorm en een speciaal elastisch inzetstuk in de schacht waardoor de laars goed meegeeft.

soepel volnerf leder
uitneembare binnenzool
elastisch inzetstuk in de schacht
rits van boven naar beneden
water- en vuilafstotend
€ 205.95
Afbeelding

en de
Laars Mountain Horse Sportive Rider
Kalfslederen laars met een perfecte pasvorm en een speciaal elastisch inzetstuk in de schacht waardoor de laars goed meegeeft.
€ 210.95

kalfsleder
goed voetbed
elastisch inzetstuk in de schacht
rits van boven naar beneden
mag gedragen worden op wedstrijden (edit van mij, dat mag dus met de andere ook)

Afbeelding
de eerste zijn dus idd van rubber, wist niet dat ze die ook hadden Haha!
Weer wat geleerd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-04-05 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:14

Dan is de Rimforst Rider degene die ik bedoel en is de High Rider wel van leer. Haha!

Wist niet dat er 3 soorten waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:18

Wist ik ook niet
Ik kende alleen de laatste 2 Lachen

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:16

Zijn heerlijk laarzen de high riders(ben aan mijn 2e paar bezig, want ik woon er zowat in... Knipoog ) hebben een goeie pasvorm,lopen ook perfect en zitten ook tijdens lange ritten super!
Maar ik vind persoonlijk niet dat ze erg veel steun geven bij de enkels, nou heb ik vrij smalle enkels dus misschien ligt het wel daaraan...
Dus ja als je het echt zeker wil weten gewoon even gaan passen, maar pas op als je eenmaal MH laarzen hebt gehad ben je hooked!
En volgens mij zitten de sportive high riders iets "strakker" dus misschien is dat wel de ideale laars voor je??

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:01

Hai hai,
Ik heb hele goede ervaringen met mountain horselaarzen..heb zelf spier/gewrichtsreuma en hms..en moet zeggen dat de laarzen mij heel veel steun geven..een echte aanrader Haha! ben nu ook overgestapt naar schoenen en die zijn ook heel erg stevig..afwisselen Lachen
Veel succes!
groetjes keetie

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:02

ik heb geen goede ervaringen met deze laarzen oke ze lopen heerlijk maar ik heb er op 3/4 jaar 2 paar versleten en daar vind ik ze net iets te duur voor, ik loop er ook 7 dagen per week op maar dit is wel erg snel. de rits helemaal kapot toen voor 50 € nieuwe erin weer binnen een paar maanden kapot nu heb ik gewoon degelijke leren laarzen zonder rits

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 09:29

Bedankt voor de vele reacties! Als ik het zo lees zijn de meesten positief. Ik ga binnenkort eens lekker passen. Ik twijfel nog tussen de Sportive High rider en de gewone. Volgens mij is de sportive net iets sluitender om de enkels en dat heb ik juist nodig.

Soms is paardrijden met een beperking wel eens lastig zucht........gelukkig dat er forums bestaan waar je ervaringen kunt uitwisselen.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:34

hier nog twee mountain horse laarzen fans !

ikzelf heb voor de kerst de rimfrost riders gekregen en ik heb voor het eerst een winter geen koude tenen gehad en deze laarzen waren ook heel fijn om mee te rijden (en dat terwijl ik altijd met mijn leren laarzen aan het rijden ben Haha! ) en ook om op te lopen.
maar dit zijn echt winterlaarzen en door de kunststof (neopreen) zijn ze ook heel goed schoon te houden.

pim heeft al een paar jaar de gewone high riders en is er ook erg tevreden over. hij heeft ze nu bijna 2 jaar en draagt ze zo'n 3 tot 4 keer in de week en we hebben er 1 x een nieuwe rits in laten zetten, gewoon door de lokale schoenmaker en verder blijven ze mooi.
we leggen ze altijd plat neer zodat ze niet inzakken.
pim heeft ook 1 zwakke enkel en heeft met deze laarzen meer steun als met schoenen en chaps.

succes met passen en er zal vast wel een paar voor je tussenzitten !

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:48

Ik heb de sportive laarzen en ben er ook erg tevreden mee. Ik heb ook gehoord dat de ritsen voorheen snel stuk gingen, maar de verkoopster vertelde dat áls ze stuk zouden gaan, ik ze terug kon brengen. Ik rijd er nu een klein jaar mee en ze zien er nog uit als nieuw.

Het leer is wel heel zacht, dus ik denk niet dat het veel steun geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:51

Zelf heb ik niet de sportive, maar als ik er nu moest kopen, zou ik dat wel doen denk ik, net wat sjieker.
En ze lijken idd bij de enkel wat meer sluiten.

Succes met passen Haha!

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:39

Maartje78 schreef:
ik heb geen goede ervaringen met deze laarzen oke ze lopen heerlijk maar ik heb er op 3/4 jaar 2 paar versleten en daar vind ik ze net iets te duur voor, ik loop er ook 7 dagen per week op maar dit is wel erg snel. de rits helemaal kapot toen voor 50 € nieuwe erin weer binnen een paar maanden kapot nu heb ik gewoon degelijke leren laarzen zonder rits

Dat vind ik niet veel als ik eerlijk ben, je loopt/rijdt er 7 dagen per week mee....

Mijn man loopt 5 dagen per week de hele dag en die verslijt dus de duurste schoenen (ik bedoel dus echt duur, van tussen de 150-250 euries) in 4/5 maanden......

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:42

Trouwens, ik vergeet te melden dat ik ze ook al 1,5 jaar heb en idd plat neerleggen met de rits dicht kan er niets kapot gaan en mijn volgende paar worden ook weer deze Mountain Horse... ik vind ze ideaal.
Je loopt er door alles mee, modder/regen/stof/mest.... perfect.
Ik het er nooit spijt van gehad en als ik dan hoor hoe de meeste een maand of tig hun leren laarzen moeten inlopen... nou succes.
Dit is aantrekken, rits dicht en wegwezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:45

Ik laat ze wel altijd rechtop staan
Maar doe er een fles in, zodat ze mooi recht blijven staan.

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:49

Ik heb de rimfrost..en nu schoenen de wild rider..heb op de rimfrost dag en nacht gelopen..en ze zijn nu na 2enhalf jaar lek..heb gehoord dat in de nieuwe highriders een andere rits zit die langer meegaat.
groetjes keet