Zal ik wel naar de paardenmarkt gaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Zal ik wel naar de paardenmarkt gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 18:22

Hoi allemaal Knipoog

Samen met Lunatic heb ik het idee opgevat om morgen in Utrecht naar de paardenmarkt te gaan. Nou vraag ik me af, aangezien wij alle twee nog nooit naar een paardenmarkt zijn geweest, wat ik ervan moet verwachten.
Klinkt misschien raar, maar ik ben gewoon nieuwsschierig naar wat voor paarden er staan. Ik ben alleen bang dat er veel dierenleed tussen zit Huilen dus echt erge gevallen bedoel ik dan. Is iemand weleens in Utrecht naar de paardenmarkt geweest, en wat vonden jullie er van? En is het verstandig om als echte paardengek daar rond te gaan lopen, zonder dat je alles zou willen meenemen??

Ik hoor graag jullie ervaringen en reacties! Lachen


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:28

Is er wel weer paardenmarkt dan??
Ik hoor juist van iedereen dat dat niet meer mag enzo!

Als ik daar heen zou gaan weet ik het wel, dan ga ik daar niet weg voordat mijn vader een paardje meeneemt voor me!

"Ik ben alleen bang dat er veel dierenleed tussen zit dus echt erge gevallen bedoel ik dan"
Ja dat denk ik ook...

Persoonlijk zou ik wel gaan, gewoon om een keertje te kijken hoe dat er nou uitziet enzo (ben er zelf ook nog nooit geweest) maar als je nu al zoiets hebt "och die arme paardjes" zou ik niet gaan.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:58

Ik ben 1x op een paarden markt geweest. Zitten paarden bij waar je echt niet van weet wat je er van moet denken. En ook best leuke paardjes waar bij je je af vraagt waarom ze daar staan. Ik zou er niet mee zomaar heen kunnen gaan zonder er een paar mee te willen nemen en op te knappen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:04

kan denk k geen kwaad,
ja die zielige paardjes, daar kan je niets anders doen dat snel voorbij lopen denk ik
is er morgen dan weer een paardenmarkt? wacht ik pb je

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:07

ik dnek dat je het beste iemand mee kan nemen die goed verstand van paarden heeft, en kan zien of het paard dat je wilt nemen gezond is, maar ik denk dat het niet echt kwaat kan hoor.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:22

Als je voor jezelf er maar duidelijk van overtuigd bent dat je NIETS koopt op de paardenmarkt, kun je ernaar toe. Wees heel hard voor jezelf en koop geen paard als je niet op zoek bent naar een paard.

Voor de rest lijkt het me wel een hele leerzame ervaring. Geef je ogen en je oren de kost, je kunt er heel veel leren. En al is het maar dat je tot de conclusie komt dat je eigen paard daar nooit zal belanden...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:27

Lyrik schreef:
ik dnek dat je het beste iemand mee kan nemen die goed verstand van paarden heeft, en kan zien of het paard dat je wilt nemen gezond is, maar ik denk dat het niet echt kwaat kan hoor.


Ook iemand die verstand heeft van paarden kan niet in zo'n paard kijken. Voor compleet klinisch en roentgenologisch onderzoek zul je naar een dierenarts moeten. De meeste paarden op de paardenmarkt staan er niet voor niets. Wat je er soms wel kunt kopen zijn groene en jonge paarden die nog niets kunnen. Maar als je een paard op de markt koopt kun je het niet terugbrengen als hij niet goed is, of het niet klikt....

All sales are final....

Je suis Charlie.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:05

Hai,
Je moet er tegen kunnen.
Ik kan er niet tegen en ga alle lieverds die er staan met medelijwekkende gedachten bekijken.
Ik ga er ook echt nooit meer heen,de laatste keer dat ik naar een paardemarkt ben geweest is 12 jaar terug ongeveer en toen kocht ik mijn shettie polly.
Vandaar dat ik het niet meer doe.
Groetjes Smousje.

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 22:08

Ik ben ook niet van plan om nog een paard te kopen hoor jongens! Knipoog Ik ben er gewoon nog nooit geweest, en Lunatic ook niet, dus ik wilde het gewoon eens een keer zien. Ik hoop dat ik er tegen kan, want ik heb al gauw een zwak voor zielige beestjes, en Prima al helemaal!

We gaan morgen in alle vroegte en meeten gelijk Jerai lover bij de Vroegop stand (die schijnt er ook te staan!) Ben erg benieuwd. Jullie horen nog wel hoe het is geweest!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 01:13

Ik ben er ook een keer geweest. Inderdaad waren er veel zielige paarden en dat was wel even slikken. De vriendin waar ik mee was heeft er een pony gekocht maar de markt is volledig ingesteld op handelaren en een particulier die daar een paard wil kopen wordt vreemd aangekeken. Ik vond het wel de moeite waard om zo'n paardenmarkt eens echt van dichtbij mee te maken maar ik zou er zelf niets durven te kopen.

Nou ja, ik heb er wel een voerbak gekocht Haha! . Inderdaad van Vroegop voordeel, ze hadden leuke aanbiedingen daar.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 10:11

Ik ga elk jaar naar een paardenmarkt. dat van die dierenleed valt mee hoor. Wat ik de laatste keer zag was een enkel mager paard, maar de meesten waren echter te dik. Er zijn echter wel mensen die onnodig lomp met de dieren omgaan. Paarden zijn erg gevoelige dieren maar ze krijgen helaas vaak met mensen te maken die heel lomp zijn. En je ziet ook heel typisch, dat de kwpn-ers met papieren vaak nog beschaafde mensen om zich heen hebben, maar tinkers, fjorden, shetlanders en bonte ponies en paarden hebben vaak van dat rauwe kampvolk om zich heen. Je zult echter geen mishandelde paarden aantreffen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 10:30

Het enige wat minder leuk is, zijn de paarden voor bij de ingang met de rode nummers op de kont...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 10:40

De paardjes en pony's die aan het eind van de ochtend overblijven zijn het zieligst....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 10:47

Rauw kampvolk….
Tja, je moet je denk ik ook realiseren dat op zo’n markt veel paarden te koop aan worden geboden die door de verzekering zijn overgenomen: daar mankeert dus wat aan, al zie je het niet aan de buitenkant!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 16:43

En...ben je geweest? Wat vond je ervan? Paardje gekocht? Knipoog

We zijn héél nieuwsgierig....nou ja, ik dan...

Je suis Charlie.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:01

Ja ben ook wel benieuwd hoe het was!
Heb je een vriendje voor Luna gekocht Esmeralda? Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Googlebot en 38 bezoekers