Paddenstoelenvraagje

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

assie

Paddenstoelenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 13:43

Hoi!
Gisteren was ik op de kinderboerderij (voor de verandering Knipoog ) en toen ik bij de pony kwam, zag ik dat lollige mensen paddenstoelen in de wei hadden gegooid, en het leek net of ze er iets van had gegeten, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb ze gedetermineerd en het leken zwavelkopjes te zijn, nu mijn vraag: zijn deze giftig? Ik heb ze wel vastgepakt, toen kreeg ik laterna wat jeuk op die plek, maar toen ik mijn handen waste was die jeuk weer weg.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2
Nederland Kampioen 2015 Hippiade Vaardigheid in de Klasse L enkelspan paard :#

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 13:53

Zolang je niet precies weet wat voor paddestoelen het zijn kun je maar beter het zekere voor het onzekere nemen en ze gewoon eruit halen.
In principe eten paarden geen dingen die niet goed voor ze zijn, maar in geval van honger kan dat wel eens 'vergeten' worden.

Te koop: boomloos zadel van goede kwaliteit
http://www.bokt.nl/markt/ad/430699/boom ... l-colorado

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 14:00

Ja, ik heb ze er al uitgehaald. Lagen 3 bosjes paddenstoelen, dus iemand heeft ze erin gegooid. Sommige mensen Boos!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2
Nederland Kampioen 2015 Hippiade Vaardigheid in de Klasse L enkelspan paard :#

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 20:38

Het zou me wel verbazen als de paarden ervan gegeten zouden hebben. Als het al jeukt bij het aanraken, zullen ze het zeker niet eten vogens mij. Misschien zijn ze wat beschadigd door het gooien of het plukken?
Maak je niet te veel zorgen een paard op zo'n manier (per ongeluk) vergiftigen is moeilijk.
Maar inderdaad erg stom om paddestoelen in een wei te gooien.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie