een HEEEEL lang verhaal HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

welke keuze? TOOTSY of een dressuurpaard?

A : Tootsy
33 (100%)

Totaal aantal stemmen: 33


Anoniem

een HEEEEL lang verhaal HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:50

Ik verzorg sinds 2 jaar een fjord die ik zelf beleerd heb ik doe er echt alles mee. Ik vertouw haar en zij ook mij. Nu is het altijd zo geweest dat ik echt de enige was die echt iets durfde te doen met haar (TOOTSY), want die man was 66 jaar en die vrouw ja die durfde alleen maar naar haar te kijken. Ze hadden haar dan ook alleen maar zodat ze het gras rondom de boerderij kort hield. Veder stond ze dag en nacht in de wei.
Geen van de kleinkinderen mochten de wei in zonder begeleiding (zonder mij dus) dat komt alleen maar omdat Tootsy bij die man steigerde en beet zodra hij haar uit de wei haalde (heeft ze bij mij 1 keer gedaan om me te testen (gelijk de 1e dag daarna nooit meer) Verward ). Dus daarom durfden ze de kleinkinderen er niet bij te laten.

Ik ben al 1,5 jaar bezig om haar te gaan kopen, alleen maar omdat het zo goed klikt tussen ons heb ik echt nog NOOIT eerder gehad met een paard/pony. Maar die mensen deden altijd moeilijk ik mocht het erf niet af, ze wouden haar niet kwijt mocht niet met de trailer naar de manege of naar het bos.(ik snap dat zij van hun is en dat zij de beslissingen nemen maar toch erg jammer). Het komt er dus op neer dat ik de enige ben/was die er ooit wat mee gedaan heeft!

Nu is die man 6 weken terug overleden. Verdrietig Lips are sealed . En nu komt ALLE verzorging aan mij over te staan! Want die vrouw durft niet en die kinderen van haar en de kleinkinderen ook niet. Dus als er iet gebeurd dan ben ik de enige die een oplossing moet hebben!.

Maar ja ik wil haar nog steeds kopen maar daar ga ik nu echt niet over beginnen!! (haar man is net overleden)! Ik heb al wel poslhoogte genomen door te vragen of het nog wel lukte dat zij Tootsy deed. Ze zei ja dat gaat nog goed hoor! (het enige wat ze hoeft te doen is wat hooi over het hekkie heen gooien en wat water geven.)

Maar nu is het probleem dat ik ontiegelijk aan haar gehecht ben geraakt!! en bang ben om haar te verliezen!......
MAAR ik ben een echte dressuurfanaat en ik wil dan ook dressuur kunnen rijden als ik een paard heb. Dus zou ik een dressuur paard moeten kopen.
alhoewel Tootsy we ietsjes aanlesg heeft voor dressuur ze zou makkelijk kunnen wijken of wisselingen van galop. Maar dit alles is natuurlijk niet zeker ik gok het want ik en nog bezig om haar alles te leren.

dit is het probleem:
zal ik mijn schatje kopen (als die vrouw haar wegdoet, en zij doet haar niet weg zonder mij daarover in te lichten want van de 2 jaar dat ik daar loop roep ik al 1,5 jaar dat ik de 1e ben als ze verkocht word!) en daarmee een risico lopen dat ik niet echt dressuur kan rijden maar wel hele andere leuke dingen met haar kan gaan doen

of zal ik sparen voor een dressuurpaard???? Verward Verward Verward Verward Verward

sorry voor het lange verhaal.........


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:00

Het ligt eraan hoe fanatiek je wedstrijden wilt rijden. Als je echt voor de punten gaat moet je niet met een fjord de ring inkomen. Vind je het een uitdaging om met een fjord te dressuren, voor de lol, en een klein beetje voor de punten. Dan zou ik voor de Fjord gaan.
Maar ik ben ook niet echt een super dressuur fanaat. VInd wedstrijden heeeeel leuk maar als ik een keer weinig punten rij heb ik ook zoiets van 'weer wat geleerd, volgende keer beter'succes met de keuze!

:evaw:

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:35

Ik denk, dat je niet echt blij wordt als je een ander paardje als Tootsy koopt Scheve mond ! Zoals ik het hier lees, ben je gewoon veel te veel aan haar gehecht! Wacht nog een paar weken en dan kan je volgens mij best met een rustig geweten, nog eens voorzichtig aan die boerin vragen of ze het paardje niet aan jou wil verkopen?!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:52

Ik weet dat ik heel erg gehecht ben aan haar. Ik vind het een goed idee om het over een paar weken te vrage maar ik vind het zo banketstaaf over komen zo van : zo nu is je man dood dus kun je vast wel die pony verkopen snap je? eigenlijk moet je echt in dit situatie zitten als je het echt wilt snappen. maar ja Ik wil heeel graag weten of ik haar mag kopen maar ja hoe moet ik dat in hemelsnaam vragen? ik ben daar niet echt goed in namelijk........


en ik ben dus helemaal gek van dressuur maar het is niet zo dat ik de z wil gaan bereiken maar ik zou het wel leuk vinden als ik af en toe eens mee kon doen met een wedstrijdje. maar het lijkt me ook wel prachtig om zo'n paard te hebben die alle oefeningen al beheerst ! alleen al als ik een dressuur paard onder het zadel zie lopen begin ik spontaal te Kwijl Kwijl zo erg is het! ...

*zucht* ik ben gewoon te moeilijk! kan er ook niks aan doen....... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:58

Als ik jou was zou ik gewoon Tootsy kopen (nog even wachten met voorzichtig vragen, gezien de situatie) en daar dan wedstrijdjes mee gaan rijden. Als je een fjord goed kan laten lopen heb je die ervaring er ook weer bij. En mocht je dan later toch nog een keer een dressuurpaard willen kopen kan je daar mee verder.
Met een Fjord mag je ook officieel starten en t/m L2 moet kunnen. er lopen ook nog in hogere klassen af en toe fjorden.

Misschien is die mevrouw wel heel blij als jij Tootsy wil kopen zodat ze weet dat Tootsy goed terecht komt en zij de zorg niet meer heeft.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:10

Als ik jouw was dan zou ik de fjord kopen, en dat isniet omdat ik daar zelf zo gek van ben, maar het lijkt me het beste. Voor allebei. Je heb gelijk dat je nog ff moet wachten met vragen.
Je kan haar ook een brief schrijven ofzo Verward ? Het is maar een idee.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:11

Ik ga met de anderen mee,want je bent gehecht aan dat paardje.. en je zegt zelf dat je nog nooit zo'n band hebt gehad als met Tootsy.. en als hij weg zou zijn, zal je hem waarschijnlijk héél erg missen..
Dus als ik jou was zou ik voor Tootsy gaan


Groetjes Elke & Mazzeltje

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:18

Als ik jou was zou ik Tootsy kopen. Er zal in de toekomst misschien een dressuurpaardje bij komen, maar aan Tootsy weet je wat je hebt. Stel je voor dat het met het nieuwe paard niet klikt. Je zou jezelf het nooit vergeven dat je Tootsy hebt laten staan.

Wedstrijden rijden is niet alles. Het is de dagelijkse omgang met het dier en het werken naar een wedstrijd toe die de relatie met een paard de moeite waard maken. Je kunt op een Fjord aardig meedraaien, en menig KWPN-er komt ook niet hoger in de sport. Gun Tootsy een goed tehuis en een goede toekomst als het qua tijd en financien lukt.

Maar nogmaals, het is de dagelijks omgang, de knuffel, de warme snoet in je nek, de welkomstgroet die je krijgt die het omgaan met paarden zo leuk maken. Staar je niet blind op de wedstrijden. Het goede gevoel dat je hebt als je een plaats of een winstpunt behaalt duurt maar heel even. Het met plezier naar je paard toe gaan heb je elke dag....

Laat je ons weten wat je beslissing is geweest?

Je suis Charlie.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:30

als ik jou was zou ik de fjord kopen,stel voor je hebt je eigen dresuur paardje,en de vrouw kan het niet meer aan,en de fjord word verkocht,dan denk ik dat je heele erge spijt krijgt.

ga een rustig gesprek met de vrouw aan, en begin langzaam aan over de pony te praten.
en maak de afspraak dat als de vrouw het niet meer kan redden financieel enz
of jij haar dan mag kopen,ik denk dat ze er geen problemen mee zou hebben.
de vrouw is natuurlijk ook wel een beetje gehecht aan jou.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:31

bedankt allemaal voor jullie reacties! Lovers Ik denk er nog eens heeeel goed over na! En ik laat jullie zeker weten wat het word!.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:29

ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.. ik had toen ik ongeveer 11 jaar was mijn eerste pony gekregen, een hele lieve haflingermerrie.
toen ik haar net had had ik nog totaal geen belangstelling voor dressuur, maar omdat ik ook op een dressuurgerichte stal stond, kwam dat al snel.
ik leerde met nicky hoe ik haar aan de teugel kon rijden, en gin na enige tijd ook wedstrijden met haar rijden. dit ging echter niet goed.

ik had me er nogal op verkeken, ik dacht toen dat dressuur rijden alleen maar koppie naar beneden was en lopen en dát kon nicky wel.
activiteit en dingen als de achterhand eronder zetten waren ver te zoeken.
het resultaat was er ook naar. ik had altijd rond de 150 punten, en er stonden steenvast dingen op de protecol als 'loopt teveel op de voorhand' , 'de achterhand meer activeren' en 'niet aan de hulpen'.

nou denk je dan, dan doe je dat toch gewoon?
dit bleek echter voor mij en nick practisch onmogelijk. zij was wat dat betreft gewoon een moeilijk paardje, en ik had nog niet genoeg ervaring om uberhaupt te weten hoe ik dit moest doen.
ook mijn instructice kon ons niet helpen, volgens haar kon nicky het gewoon niet.

ik werd bovendien steeds langer... je bent natuurlijk nooit echt te groot voor een haflinger, maar als je echt dressuur wilt rijden is er toch een soort grens. ik moest mijn hele benen optrekken om nog te kunnen drijven.

uiteindelijk heb ik er toen voor gekozen (na veel gedoe met bijrijders en broertjes die nicky zouden gaan doen wat niet werkte, maar das een heel ander verhaal) om haar te verkopen.
ondertussen had ik al een groter paard, waar het wel super mee ging.

ik mis nick nog steeds wel, maar ik denk dat het zo beter is. dressuur en wedstrijden rijden blijft toch knagen, en als ik had besloten nicky te houden en alleen recreatief te gaan rijden was ik er denk ik niet gelukkiger op geworden, en met mij nicky niet.

dit is dus een erg moeilijke keuze voor je. denk er heel goed over na.
van de ene kant kan je je fjord erg gaan missen, van de andere kant is het ook fustrerend om steeds 150 punten te rijden, of bijna geen dressuur te kunnen rijden terwijl je dat graag wil.

dit is natuurlijk niet bij elke fjord of haflinger zo, en ik weet ook niet hoe fanatiek jij wilt worden, alleen onderlinge wedstrijdjes of echt vaak en officieel ?!

nou, succes ermee, laat ons maar horen wat het geworden is!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:25

grassie schreef:
ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.. ik had toen ik ongeveer 11 jaar was mijn eerste pony gekregen, een hele lieve haflingermerrie.
toen ik haar net had had ik nog totaal geen belangstelling voor dressuur, maar omdat ik ook op een dressuurgerichte stal stond, kwam dat al snel.
ik leerde met nicky hoe ik haar aan de teugel kon rijden, en gin na enige tijd ook wedstrijden met haar rijden. dit ging echter niet goed.

ik had me er nogal op verkeken, ik dacht toen dat dressuur rijden alleen maar koppie naar beneden was en lopen en dát kon nicky wel.
activiteit en dingen als de achterhand eronder zetten waren ver te zoeken.
het resultaat was er ook naar. ik had altijd rond de 150 punten, en er stonden steenvast dingen op de protecol als 'loopt teveel op de voorhand' , 'de achterhand meer activeren' en 'niet aan de hulpen'.

nou denk je dan, dan doe je dat toch gewoon?
dit bleek echter voor mij en nick practisch onmogelijk. zij was wat dat betreft gewoon een moeilijk paardje, en ik had nog niet genoeg ervaring om uberhaupt te weten hoe ik dit moest doen.
ook mijn instructice kon ons niet helpen, volgens haar kon nicky het gewoon niet.

ik werd bovendien steeds langer... je bent natuurlijk nooit echt te groot voor een haflinger, maar als je echt dressuur wilt rijden is er toch een soort grens. ik moest mijn hele benen optrekken om nog te kunnen drijven.

uiteindelijk heb ik er toen voor gekozen (na veel gedoe met bijrijders en broertjes die nicky zouden gaan doen wat niet werkte, maar das een heel ander verhaal) om haar te verkopen.
ondertussen had ik al een groter paard, waar het wel super mee ging.

ik mis nick nog steeds wel, maar ik denk dat het zo beter is. dressuur en wedstrijden rijden blijft toch knagen, en als ik had besloten nicky te houden en alleen recreatief te gaan rijden was ik er denk ik niet gelukkiger op geworden, en met mij nicky niet.

dit is dus een erg moeilijke keuze voor je. denk er heel goed over na.
van de ene kant kan je je fjord erg gaan missen, van de andere kant is het ook fustrerend om steeds 150 punten te rijden, of bijna geen dressuur te kunnen rijden terwijl je dat graag wil.

dit is natuurlijk niet bij elke fjord of haflinger zo, en ik weet ook niet hoe fanatiek jij wilt worden, alleen onderlinge wedstrijdjes of echt vaak en officieel ?!

nou, succes ermee, laat ons maar horen wat het geworden is!


Je vergeet één ding op te noemen. De periode die je van je Haflinger hebt mogen genieten heeft jouw gevormd. Jullie hebben samen nog een hele fijne tijd gehad, en dat zou je beslist - als je heel eerlijk bent - niet willen hebben missen. En je hebt op een gegeven moment er je tweede dressuurpaard bijgekregen. De keuze om je Haflinger te verkopen is helemaal die van jouw geweest. Ik kan niet in je Agenda en in je portemonnee kijken, maar je had hem misschien ook wel kunnen houden....
Sabrina is misschien wel heel tevreden met continu 150 punten rijden, en wordt misschien wel een kei in Endurance (noem maar eens iets) of gaat aangespannen rijden. Ieder moet het voor zich uitmaken...
Maar nogmaals wedstrijden rijden is niet alles...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 00:08

ja wat Cassidy zegt klopt helemaal het is gewoon niet mijn bedoeling om elke wedstijd iets te winnen ik wil er iets van opsteken en ja.. dat kan het beste met een ervaren paard die meer aanleg heeft voor de dressuur maar aan de andere kant als ik Tootsy nu wegdoe denk ik niet dat ik ooit nog zo'n paard tegen kom waarmee ik zo'n speciale band heb..... dus da's mijn hele probleem!
Frusty Verdrietig Koe Verdrietig

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

een HEEEEL lang verhaal HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:17

[***] schreef:
MAAR ik ben een echte dressuurfanaat en ik wil dan ook dressuur kunnen rijden als ik een paard heb. Dus zou ik een dressuur paard moeten kopen.
alhoewel Tootsy we ietsjes aanlesg heeft voor dressuur ze zou makkelijk kunnen wijken of wisselingen van galop. Maar dit alles is natuurlijk niet zeker ik gok het want ik en nog bezig om haar alles te leren.


en daarmee een risico lopen dat ik niet echt dressuur kan rijden maar wel hele andere leuke dingen met haar kan gaan doen

of zal ik sparen voor een dressuurpaard???? Verward Verward Verward Verward Verward




Lees even dit stukje van een kennisje van me:

Hallo allemaal!
Toen ik 12 was mocht ik een week op ponykamp. Daar ontmoette ik Guusje.
Na een jaar zeuren bij mijn ouders mocht ik Guusje hebben.(Guusje was toen pas 3 jaar) Ik was dol gelukkig dat ik Guus mocht hebben. Voor f60,- per maand huurde ik een weitje van een boer en daar mocht Guusje dan staan.
Bij het begin had ik nog geen zadel en hoofdstel. Van wat touw en een bit(die voorheen aan de muur hing voor de sier) maakte ik een "hooftstel". Zo oefende ik elke dag zonder zadel op de wei.
Na een jaar ploeteren op die wei werden we lid van een ponyclub. Bij het begin keken ze raar op dat je wedstrijden wou rijden met een fjord en zeiden dat je met een fjord toch nooit hoog komt. Maar Guus en ik gingen gewoon stug door en binnen 2 jaar liepen we Z dressuur. Guus is ook nog kringkampioen Z2 dressuur geworden!
Nu rijd ik met Guus bij de paarden omdat je maar tot 18 jaar bij de pony's mag rijden. Bij de paarden rijd ik ook Z met Guus en het gaat hatstikke goed.
Het leuk om te horen dat steeds meer fjorden zo hoog in de sport komen. Zo zie je maar weer dat het vooroordeel:"met een fjord kom je nooit verder dan de B" ONZIN is.
Fjorden hebben bijzonder veel werklust en hebben veel aanleg voor dressuur. Op het moment ben ik Guusje de piaf aan het leren en dat gaat boven verwachting. Ik hoorde dat de fjord,Jordy de changementen om de pas kan. Knap hoor!
Voor iedereen die ook met een fjord in de sport rijd en ook alle andere fjordengekken:veel succes met je fjord!
Groetjes Jolanda en Guusje.

Afbeelding

Dus nu nooit meer roepen dat een fjord niet kan dressuuren. En zij is geen uitzondering, we hebben een fjorden promoteam waar we o.a. Guus in hebben en nog 2 M2 fjorden. Ik bedoel maar.
Ik zou lekker Toots kopen en als je echt zo fanatiek bent in dressuur krijg je haar ook wel zo ver.

Heel wijs van je dat je nog niet over de verkoop van Toots begint, zij ziet het waarsch. nog als enige houvast aan haar man. maar wie weet kun je haar duidelijk maken dat een fjord toch echt meer nodig heeft dan een pluk hooi en gras.

Succes en laat je dressuur droom uitkomen met Toots.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:40

Het is heel bijzonder dat je zo'n band hebt met Tootsy, en ik denk dat het je veel pijn gaat doen als je zou besluiten dit paardje 'in te ruilen' voor het dressuur paard.
Het is een hele moeilijke kwestie, en ik wens je dan ook alle sterkte van de wereld om de juiste besllissing te nemen.

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:47

Voor je dressuurplannen, zie bovenstaand bericht, daar heb ik niks aan toe te voegen.
Voor de pony, blijf haar gewoon verzorgen en zeg eens, zo terloops, mocht ze haar willen verkopen, dat je graag het eerste recht van koop wilt hebben. Omdat je haar al zo lang verzorgt zal ze daar waarschijnlijk niet moeilijk over doen, en het komt niet zo bot over.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:50

[***] schreef:
ja wat Cassidy zegt klopt helemaal het is gewoon niet mijn bedoeling om elke wedstijd iets te winnen ik wil er iets van opsteken en ja.. dat kan het beste met een ervaren paard die meer aanleg heeft voor de dressuur maar aan de andere kant als ik Tootsy nu wegdoe denk ik niet dat ik ooit nog zo'n paard tegen kom waarmee ik zo'n speciale band heb..... dus da's mijn hele probleem!
Frusty Verdrietig Koe Verdrietig


Het is toch ongeloofelijk gaaf als je samen met Toots naar een doel toe kunt werken? In mijn ogen leuker dan dat je een paard koopt waar de knoppen al op zitten en die de ervaring meeneemt. Afgezien dat een volleerd en gezond ouder paard duurder in aanschaf is: wat jij nu al met Toots hebt, duurt heel lang met een ander paard, als je dat al ooit gaat bereiken. Wat ik nu ga zeggen is hartstikke fout want ik generalizeer: maar hoe ouder een paard en hoe meer eigenaren hij gehad heeft, hoe groter de kans is dat je minder makkelijk je toegang tot hem gaat krijgen.

Je zegt zelf: Toots en jij hebben een heleboel dingen nog NIET samen gedaan. Jullie zijn nooit het erf af geweest. Jullie hebben nog nooit aan een wedstrijd meegedaan. Er valt met Toots nog zo ontzettend veel te ontdekken. Gun jezelf dat plezier. Mocht je met een paar jaar anders willen, dan kun je altijd nog beslissen er een paardje bij te nemen. Of je vind een bijrijder of andere ruiter die je met Toots heel erg blij kunt maken. Maar de tijd die jullie tot dat tijdstip hebben gehad kan niemand je meer afnemen.

Succes met je beslissing ( en ik voel dat je voor Toots gaat kiezen Knipoog )

Je suis Charlie.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 18:36

Cassidy"]
[quote="grassie schreef:
ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.. ik had toen ik ongeveer 11 jaar was mijn eerste pony gekregen, een hele lieve haflingermerrie.
toen ik haar net had had ik nog totaal geen belangstelling voor dressuur, maar omdat ik ook op een dressuurgerichte stal stond, kwam dat al snel.
ik leerde met nicky hoe ik haar aan de teugel kon rijden, en gin na enige tijd ook wedstrijden met haar rijden. dit ging echter niet goed.

ik had me er nogal op verkeken, ik dacht toen dat dressuur rijden alleen maar koppie naar beneden was en lopen en dát kon nicky wel.
activiteit en dingen als de achterhand eronder zetten waren ver te zoeken.
het resultaat was er ook naar. ik had altijd rond de 150 punten, en er stonden steenvast dingen op de protecol als 'loopt teveel op de voorhand' , 'de achterhand meer activeren' en 'niet aan de hulpen'.

nou denk je dan, dan doe je dat toch gewoon?
dit bleek echter voor mij en nick practisch onmogelijk. zij was wat dat betreft gewoon een moeilijk paardje, en ik had nog niet genoeg ervaring om uberhaupt te weten hoe ik dit moest doen.
ook mijn instructice kon ons niet helpen, volgens haar kon nicky het gewoon niet.

ik werd bovendien steeds langer... je bent natuurlijk nooit echt te groot voor een haflinger, maar als je echt dressuur wilt rijden is er toch een soort grens. ik moest mijn hele benen optrekken om nog te kunnen drijven.

uiteindelijk heb ik er toen voor gekozen (na veel gedoe met bijrijders en broertjes die nicky zouden gaan doen wat niet werkte, maar das een heel ander verhaal) om haar te verkopen.
ondertussen had ik al een groter paard, waar het wel super mee ging.

ik mis nick nog steeds wel, maar ik denk dat het zo beter is. dressuur en wedstrijden rijden blijft toch knagen, en als ik had besloten nicky te houden en alleen recreatief te gaan rijden was ik er denk ik niet gelukkiger op geworden, en met mij nicky niet.

dit is dus een erg moeilijke keuze voor je. denk er heel goed over na.
van de ene kant kan je je fjord erg gaan missen, van de andere kant is het ook fustrerend om steeds 150 punten te rijden, of bijna geen dressuur te kunnen rijden terwijl je dat graag wil.

dit is natuurlijk niet bij elke fjord of haflinger zo, en ik weet ook niet hoe fanatiek jij wilt worden, alleen onderlinge wedstrijdjes of echt vaak en officieel ?!

nou, succes ermee, laat ons maar horen wat het geworden is!


Je vergeet één ding op te noemen. De periode die je van je Haflinger hebt mogen genieten heeft jouw gevormd. Jullie hebben samen nog een hele fijne tijd gehad, en dat zou je beslist - als je heel eerlijk bent - niet willen hebben missen. En je hebt op een gegeven moment er je tweede dressuurpaard bijgekregen. De keuze om je Haflinger te verkopen is helemaal die van jouw geweest. Ik kan niet in je Agenda en in je portemonnee kijken, maar je had hem misschien ook wel kunnen houden....
Sabrina is misschien wel heel tevreden met continu 150 punten rijden, en wordt misschien wel een kei in Endurance (noem maar eens iets) of gaat aangespannen rijden. Ieder moet het voor zich uitmaken...
Maar nogmaals wedstrijden rijden is niet alles...
[/quote]

ja, cassidy, dat is natuurlijk waar, ik had graziano niet als eerste paard moeten hebben. maar sabrina verzorgt haar fjordje ook al een tijdje. een verzorgpony is iets heel anders dan op een manege rijden, wat ik voor nicky alleen deed...

ik begin dit verhaal over mij heus niet zomaar! sabrina schreef zelf dat ze vooral veel van dressuur hield. en dat het haar leuk leek om wedstrijdjes te rijden (toch?!) . dan is dat laatste stuk van jou tekst dus niet van toepasing. ik weet ook dat je met een fjord vaak ook wel veel kan, en dat ze met tootsy nog veel dingen kan doen.

ik heb ook nooit gezegt, neem een dressuurpaard, hoor! ik weet zelf ook niet wat ik hiermee zou doen.

ik vind 1 stuk uit jou commetaar heel pijnlijk. jij zegt, dat ik nicky misschien toch had kunnen houden. zo doe je net of ik gewoon geen moeite voor nicky heb gedaan, en haar heb ingeruilt.
toen ik grass kocht, wist ik niet dat dit uiteindelijk zou betekenen dat nicky weg moest. als ik dit had geweten, weet ik niet of grassie ooit gekomen was. helaas, en na een heleboel omstandigheden moest nick toch weg. ik heb ook nog zoiets als school, wat veel tijd kost. 1 paard gaat net, 2 is niet te doen, en 1,5 (met bijrijder) ook niet. 2 paarden half doen wou ik niet, dus wat kon ik anders? ik heb de meest diervriendelijke keuze gemaakt, naar mijn idee. ik vind het egoistisch om een paard te houden waar je geen tijd voor hebt, en dat staat te verpieteren. dan is ze beter af met een nieue baasje, hoeveel pijn het me nogsteeds ook doet...

Verdrietig

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 18:49

grassie schreef:
ik vind 1 stuk uit jou commetaar heel pijnlijk. jij zegt, dat ik nicky misschien toch had kunnen houden. zo doe je net of ik gewoon geen moeite voor nicky heb gedaan, en haar heb ingeruilt.
toen ik grass kocht, wist ik niet dat dit uiteindelijk zou betekenen dat nicky weg moest. als ik dit had geweten, weet ik niet of grassie ooit gekomen was. helaas, en na een heleboel omstandigheden moest nick toch weg. ik heb ook nog zoiets als school, wat veel tijd kost. 1 paard gaat net, 2 is niet te doen, en 1,5 (met bijrijder) ook niet. 2 paarden half doen wou ik niet, dus wat kon ik anders? ik heb de meest diervriendelijke keuze gemaakt, naar mijn idee. ik vind het egoistisch om een paard te houden waar je geen tijd voor hebt, en dat staat te verpieteren. dan is ze beter af met een nieue baasje, hoeveel pijn het me nogsteeds ook doet...
Verdrietig


Ik heb toch gezegd dat ik niet in je portemonnee en je agenda kan kijken?

En wat je nu verteld, namelijk dat Graziano er misschien nooit was gekomen als je had geweten dat Nick wegmoest, klinkt heel anders dan je vorige verhaal...Daar leek het namelijk alsof je bewust voor het tweede paard had gekozen omdat je wedstrijden wilde rijden, te groot werd, en het een beetje zat werd niet hoger te eindigen dan 150 punten...

Je suis Charlie.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:30

Hoi!!!

Als ik jou was zou ik gewoon tootsy kopen!!!!!!!!
Het is inderdaad onzin dat een fjord niet verder komt dan de B dressuur,
ik ken guusje ook wel een beetje van wedstrijden(ik rij ook Z wedstrijd)
En guusje heeft verschillende keren in de paard en sport gestaan.
Waarom zou je een dressuurpaard kopen als je het juist zo goed met tootsy kan vinden, als je hem tenminste kunt kopen.....
Ik ken nog meer fjorden die in het Z dressuur lopen!!!!
Echt wel doen als je de kans krijgt!!!!!!!

Groetjes, Hiske

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 21:34

Aan de stemmen te zien, is de meerderheid voor toots, and so am I Lachen Zoals je haar beschrijft vind je het een fantastisch paardje! Lijkt mij ook een heel leuk paardje! Maar zoals al velen hebben gezegd, ik denk dat iedereen te lomp over fjorden denkt, en jij misschien ook wel aangezien je aan een 'dressuur paard' denkt...nou...wat is nou weer een dressuur paard? Elk paard kan dressuur! Kijk maar eens naar de andere berichten die hier geplaatst zijn, fjorden die Z lopen enz enz! Zo kun je én plezier hebben met tootsy en je kan lekker dressuren. Een fjord is heel wat aan te leren, alleen omdat men in de loop van de tijd zijn gaan denken dat fjorden tot B kunnen lopen en niet verder, zijn meer mensen zo over fjorden gaan denken. En dat is fout. Ik vind dus dat je voor Tootsy moet kiezen! Ga ervoor. Denk vooral aan de argumenten van Cassidy, je kunt nog zoveel met haar doen!

Suc6, en ik denk ook dat je voor Tootsy gaat Lachen

Even over de manier waarop je het moet vragen. Ik denk niet dat je nog een paar weken moet wachten. Ik weet uiteraard niet hoe de vork in de steel zit bij die vrouw thuis, maar ik zou gewoon wachten op het juiste moment, en wellicht breekt dat moment morgen wel aan. Je hebt idd kans dat je de vrouw een enorm grote zorg uit handen neemt.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:02

allemaal heel erg bedank voor jullie reacties op mijn bericht en de poll.! ik heb er enorm veel aan gehad! En ik weet nu voor 200% zeker dat ik voor Tootsy ga. Jullie gaven me net dat ene beetje steun om het gewoon te doen! En ik ben ook gaan nadenken over het feit dat ik namelijk (MISSCHIEN) nooit meer zo'n band krijg met een paard.
Dus bij deze allemaal enorm bedankt! Lovers !!!!!!
(Ook namens Tootsy!)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:20

Ik ben blij dat we je hebben kunnen helpen om een beslissing te nemen, en dat je voor Tootsy gaat. Tootsy zal heel blij zijn met jouw als eigenaresse. Ik hoop voor jouw en voor haar dat je haar kopen kunt. Laat je het ons weten als je met de vrouw hebt gepraat?

Heel veel success verder!

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kopmeeuw en 96 bezoekers