voe(de)rbal wel/niet

Moderators: Just_Sannee, Amaryllis, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

opala

voe(de)rbal wel/niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 12:56

aangeraden om voedertijd te verlengen, maar hoe zit het met in de mest rollen, graag jullie ervaringen, voor- en nadelen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:14

Uhm...ik begrijp je probleem niet helemaal...voe(de)rbal...in de mest rollen...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:29

Ik vind het een leuk ding voor in een paddock of een lege stal.
Maar ik zou hem nooit gebruiken in een stal voor zaagsel/houtkrullen liggen.

PS ik maak ze zelf, scheelt een hoop geld en de werking is hetzelfde... *LOL*

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:47

Lijkt mij idd leuk en handig voor in een schone stal, op stro ofzo, of in de paddock. Ik doe bij omar wel eens een deel van zijn biks tussen het schone stro (is hij er ook lekker lang mee bezig).
Maar sugarmiss, hoe maak jij zo'n voederbal?

:evaw:

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 14:19

ik stel me zo voor dat die bal overal naar toe gerold wordt, de bix komt ongetwijfeld tussen de mest te liggen. vraag mij af of het paard het dan nog lust. het betreft een paard gehouden op stro. ik zie al aan bovenvermelde reacties dat een schone ondergrond toch wel een pré is. en zelf maken is idd een idee en lekker voor je portemonnee. dank voor de reacties

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:55

Het is niet echt een bal, maar een stevige plastic ronde bus/pot met een draaideksel. Zoals waar spullen van de paardendrogist wel inzitten.

Je knipt er 2 gaatjes in waar net wat biks/muesli (kleinere gaten) door kunnen. 2 handjes voer erin, deksel erop en rollen maar... Haha!

PS ik heb de gaatjes nog wel afgeplakt met wat dik tesaband, omdat anders de randen wel wat scherp zijn.

De meiden hebben er uren lol mee.

MariekeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:11

Ik heb zelf een keertje zo'n bal uitgeprobeerd maar voor Wietze was he echt helemaal niks. Hij staat op zaagsel, en dat was op zich niet zo'n probleem. Maar hij werd er echt helemaal knettergek van! Hij werd er juist meer gestrest van. We hadden er de helft al in gedaan en de andere helft in zijn bak maar ook dit werkte niet. En echt nodig was het ook niet voor Wietze want hij staat alleen 's avonds en 's nachts in de stal. Maar dit is natuurlijk per paard verschillend, ik zou hem eerst uit proberen (kan bij de Paardendrogist, €.7,50 voor een week geloof ik). Want het is best wel een duur ding. Je kan natuurlijk ook zelf iets proberen te maken.

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:19

Ik vind dat die dingen voor veel te veel onrust op stal zorgen. De andere paarden worden er erg onrustig van.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 21:40

Ik heb zelf ook zo,n tonnetje gemaakt gewoon van een klein soort zuurkool vatje gekocht voor 6 gulden .Gaatje er in gemaakt en even met een aansteker langs de randjes om het minder scherp te maken.Mijn paardje vind het wel leuk maar het maakt wel een kabaal op stal want in plaats van rollen stamp zij er op.Sommige maken het ook ven lege drank flessen maar dat werkte niet bij mij want die stampt zij plat Frusty .

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 21:50

Toscar krijgt op dit moment geen brok bijgevoerd dus niks om te vullen! Maar ik heb een oude jerrycan *waterkan uit Spanje!* en die hangt nou mooi aan het dak... om zijn koppie tegen te stoten! Doet hij niks meer mee maar zodra ik bij moet gaan voeren is dat voor zijn voerbal! ...
Is ie lekker lang bezig! Haha!

Sommige ezels kunnen enkel over paarden praten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie