Lastige keuze......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Lastige keuze......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 13:35

Ik moest een hele moeilijke keuze maken.
Ik heb een huurpony, Lex. Hij is 1.15 (kruising Welsh/shet), ik zelf ben ongeveer 1.50 (oja, ik ben nu 14).

Ik heb elke week les en ben ook echt bezig met dressuur.
Ikzelf ben een beetje te groot. Als ik gewoon recreatie wil rijden, dan kan ik op hem blijven rijden. Als ik echt wedstrijden wil gaan rijden, dan zou ik beter op een grotere pony kunnen rijden.
Ik zelf ben niet van plan (en ik zie het me ook niet in de toekomst doen) om een startkaart aan te vragen en wedstrijden te gaan rijden. Ik zou hem het dus liefst willen houden.
Als hij weg gaat, gaat hij naar een oude boer met een weilandje, er zouden dan kleinkinderen op gaan rijden.
Nu kan ik dus nog op hem rijden, maar ik ben bang dat ik toch te groot wordt, of dat hij geen plezier heeft in het dressuur.

Als hij weggaat, dan heb ik de mogelijkheid om over te stappen op een kruising Welsh/arabier. Deze is ongeveer 1.40

Ik zou hem zelf dus het liefst willen houden, maar ik weet echt niet wat ik moet doen....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:16

Uit je bericht op te maken, ben je dus niet van plan wedstrijden te gaan rijden...en dus alleen recreatief te rijden, daar kun je je pony'tje toch gewoon voor gebruiken. Je moet vooral kijken naar je gewicht, en in hoeverre je pony de mogelijkheid heeft om je zonder problemen te dragen. Lukt dat prima, maar ziet het er een beetje raar uit, schijt aan Cool

Suc6!