Ik moet de strijd aan met de verzekering (AMEV HIPPO)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Ik moet de strijd aan met de verzekering (AMEV HIPPO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 12:50

Mijn merrie is niet goed meer. Ze heeft last van bloedneuzen (komt door vernauwt neusgat, ontstekingen kunnen niet weg), erg hoesten (bronchitus), slechte pezen (ik kan niet meer springen) en linksvoor staat ze telkens kreupel. Dat laatste, dat is onvoorkomelijk. Ik heb haar nu twee jaar (en daar heb ik ABSOLUUT GEEN spijt van), maar ben al 1 1/2 jaar aan het tobben bij dierenartsen. Het klotige is dat ze op foto's niets kunnen vinden, absoluut niets.
Wat moet ik nu? Rijden kan ik niet, ze wordt ook een dagje ouder (14). Ik weet het echt niet meer. Ik heb eigenlijk besloten om haar weg te doen, maar ja, als de verzek niet akkoord gaat (we kunnen immers niets aantonen) krijg ik ook mijn geld niet! Ik weet het echt niet meer. Wat een poedersuiker beslissing moet ik maken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:53

Ik weet niet hoe je haar verzekerd hebt dus is het moeilijk om tips te geven.

Maar kan de kliniek je nietr een verklaring o.i.d. geven?

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 12:57

Ik heb haar voor alles verzekerd.
Dus: voor dood, ongeschiktheid en alle ziektekosten inclusief Utrecht en alle dierenartsen.
Heb haar voor fl. 8.500 verzekerd.
Ze is nu bijna 3 jaar verzekerd en we hebben nu fl. 2.000 aan nota's in een half jaar tijd gedeclareerd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:03

je kunt van een veearts toch wel een schriftelijke ongeschiktheidsverklaring krijgen? overigens, hoe wil jij je geld terug, en wat wil je dat er met de merrie gebeurt? Als je je geld terug krijgt van de verzekering, is de merrie overigens neit meer van jou. En dan gaat ze naar de slacht ergens in Belgie. Wil je dat?

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 13:07

Ze is gewoon niet meer geschikt.
Het is echt het beste voor haar zo, daar heb ik echt niet in één dag over besloten.
Ik weet dat ze dan naar de slacht gaat.
Maar ik weet zeker dat ze levend niet beter af is.
Ze heeft zoveel mankementen, daar wordt ze zelf toch ook niet vrolijker van. Als ze ongeschikt is verklaard, krijg ik 85% van mijn verzek waarde uitgekeerd.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:08

Nou Desiree meestal krijg je de kans (moet je wel van te voren navragen) dat je de merrie dan weer terug koopt van de verzekering voor iets meer dan de slachtprijs en dan kun je haar zelf wegbrengen. Gebeurt wel vaker vooral met paarden die nog wel op een manege zouden kunnen lopen, verzekering zegt dat ze hem weg brengen naar de slager maar paard belandt op een 3e rangs manege.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:09

Ik zal verder niet in detail treden, maar ik wordt hier wel een beetje misselijk van! Op naar een nieuwe fiets!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:10

Wij hebben hetzelfde meegemaakt met de HIPPO. Onze dekhengst kreeg door het luchtzuigen zo'n enorme slechte conditie dat de DA adviseerde om hem om humane redenen in te laten slapen. HIPPO negeerde dit advies en we kregen dus niets uitbetaald. We hebben hem dus maar in laten slapen , het kon echt niet meer, maar geen geld hoor.Ik kijk hier dan ook helemaal niet van op

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:41

Corine, wat wil je dan precies? Wil je het paard laten inslapen?

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 13:45

Jij hebt makkelijk praten hoor Puck.
Denk je nu echt dat dit allemaal zo makkelijk is?
Nachten, weken, maanden lig ik wakker (en nu helemaal) alleen maar te janken. Ik had mijn paard graag zo veel beter gegund. Maar als jij één weekje aan het rijden bent en ze komt dan met een bloedneus haar stal uit. Je een week aan het stappen bent en ze dan achter zo zwak wordt dat ze haast door haar achterbenen zakt. Denk je nu echt dat dit leuk is?
Jij zit echt simpel in elkaar hoor.........dat je dit vergelijkt met een nieuwe fiets, lekker makkelijk als je het verhaal niet kent.

Mijn merrie is nu ook niet gelukkig, ze kan niet lekker rondspringen in de wei omdat haar eigen benen dat niet meer kunnen. En als ik dan uiteindelijk die rot beslissing moet nemen om haar weg te brengen, dan denk ik nog wel rationeel over waarom ik ooit toen een verzekering heb afgesloten.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 13:52

Tja, wat wil ik, wat wil ik?

Het liefste zou ik natuurlijk willen dat het helemaal goed komt met haar.
Natuurlijk wil ik haar niet in laten slapen.

Maar als het echt niet anders kan..

Ik zou gewoon geen andere uitweg weten. Er zijn zoveel dingen mis. Dat is gewoon het probleem, is het één weg komt het ander weer.
Dat is zo frustrerend ook voor haar. Ik zie gewoon aan haar dat ze wil werken. Als ik met haar 2x 10 minuten moet stappen (wat ik nu moet) dan staat ze naast me te dansen, zo van, wat gaan we doen baasje, en vervolgens hoest ze door die inspanning de longen uit haar lijf......dat doet zo'n pijn van binnen, ik zag graag dat het anders was...

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:06

tja ik weet nog een goeie vent die heel veel kan met dit soort paarden. Maar dan moet je wel tijd en geld willen investeren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:16

Ik was op de hoogte daarvan Mytens, want ik had mijn paarden eerst ook verzekerd, en er bestaat inderdaad de mogelijkheid om iets meer dan de slachtprijs je paard van de verzekering terug te kopen. DAt zou ik zelf ook gedaan hebben, en dan zou ik het paard desnoods zelf naar de slacht brengen en ervan overtuigd zijn dat er niet meer mee gesold werd. Want dat zou namelijk mijn grootste angst zijn. Of je koopt het paard terug van de verzekering en je brengt het niet naar de slacht en je zet hem op de wei. Ook die mogelijkheid bestaat. En dan ben je toch een beetje uit de kosten. Maar ja, het paard moet natuurlijk er zelf mee gebaat zijn. Het is een moeilijke situatie Corinne, en ik weet wel hoe het is, heb zelf in zo'n situatie gezeten. Het is iets waar we allemaal vroeg of laat mee te maken krijgen. Maar ik vind het wel schandalig dat je zoveel premie moet betalen en vervolgens niets uitbetaald krijgt. Ik ben blij dat mijn dieren niet meer verzekerd zijn. Ik spaar gewoon maar wat meer en als ze niets krijgen, is het mijn winst en niet die van de verzekering.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:19

Is ze niet gezond genoeg meer om mee te gaan fokken?!
Dan laat je haar afkeuren en koop je haar terug van de verzekering om mee te gaan fokken... Ik heb gehoord dat dit wel vaker schijnt te gebeuren...
Of zijn er geen papieren bij?

kus,
Frederike

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 14:25

Heb inderdaad over beide nagedacht: of op een wei of zelf wegbrengen.
Of mee fokken.

Om met het laatste te beginnen: ze heeft ooit twee veulens gehad, waarvan één veulen wat nu ZZ zwaar loopt, maar ze fokt haar zwakke pezen door bij allebei (die zoon die ZZ zwaar loopt staat het halve jaar stil door kreupelheid).

Op een wei: dat wilde ik zelf, maar onze manege-eigenaar raadde dit af. Ze heeft bronchitus en de afgelopen zomers kwam ze elke keer met bloedneuzen de wei af. Dat is echt een rotgezicht en niet goed natuurlijk.

Zelf wegbrengen: tja, de verzekering heeft mijn vriend beloofd dat hij mee mag haar wegbrengen (achter vrachtwagen aanrijden). Ze hebben niets te verbergen zeggen ze. Dus ja, wat zouden jullie doen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:35

Het is verschrikkelijk moeilijk en ik denk niet dat iemand je echt kan adviseren wat je moet doen. Het is namelijk van ons uit te gemakkelijk om tegen jou te zeggen wat je het beste kunt doen. Je moet uit vinden wat het beste is voor je paard. Vraag eens advies aan de behandelende veearts. Hoe voelt je paard er zich onder, is haar leven kwalitatief nog iets waard? Dat zijn dingen die je in ogenschouw moet nemen. Mocht je besluiten je paard door de verzekering op te laten halen, probeer dan af te spreken dat je paard op het slachthuis als eerste gedood wordt en laat iemand die je vertrouwt mee gaan om over haar te waken en voor haar op te komen. DAn krijg je toch je geld terug van de verzekering en komt je paard op een humane manier aan haar eind. Ik heb zelf ook ooit een paard naar de slacht moeten brengen en ik heb er achteraf geen spijt van, mijn paard werd netjes behandeld, er was geen paniek en geen pijn.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 15:43

Hoi Coine, hier ingrid.
Wat vreselijk rot om te lezen dat het nu echt niet meer gaat, terwijl ik in de veronderstelling was dat het ietsje beter ging en jullie waren lekker met haar op vakantie geweest en dachten erover een 2e te kopen om gezellig samen te kunnen rijden.
Toevallig moest ik van de week nog aan je denken omdat ik nog een mailtje van je had op m'n werk. Joh, meid, ik vind het echt rot voor je!
Ik denk (maar weet het niet, want heb nooit in die situatie gezeten) dat je naar je hart moet luisteren. Als de VA zegt dat het over is, en je ziet zelf dat ze lijdt, dan is het denk ik niet zo heel moeilijk. (begrijp me niet verkeerd) Als je twijfelt dan zou ik toch meer info opvragen ergens over op het land zetten. Maar realiseer je wel, hoe hard het ook klinkt, dat je paard dan ergens staat waar jij niet woont, je betaalt dan ook maandelijks aardig wat en je hebt er "niets" aan.

heel veel sterkte en je weet me te vinden mocht je een "digitale schouder" nodig hebben.......

Liefs,
Ingrid

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:32

Wat je eigenlijk het beste zou kunnen doen, is die Amev Hippo een zeer scherpe brief sturen waarin je bijzonder goed gefundeerd argumenteerd waarom dit dier niet langer in leven mag worden gehouden en dat het achterblijven van uitkering in dit schadegeval wanprestatie hunnerzijds is. Gooi er ook maar wat duur taalgebruik tegenaan. Kan je dat zelf niet goed, laat iemand je erbij helpen.

Ga op je strepen staan, je hebt jarenlang dikke premies betaald voor juist dit geval, en nu is het zover. Pak ze maar aan. Speel het desnoods via de televisie (kassa, radar, breekijzer), want dan wordt er over het algemeen toch sneller uitgekeerd.
Het is jammer voor jouw paard, absoluut. Maar, verzekeringsmaatschappijen bestaan dus bij de gratie van NIET UITKEREN, dit is hun werk, het ontduiken van enige aansprakelijkheid.
En het is dus exact de reden waarom mijn paarden uit de verzekering worden gehaald.......
pak ze aan hoor!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:15

Ik heb gelukkig nog nooit in deze situatie gezeten, en ik vind het echt rot voor jullie, maar hier is wat ik zou doen: ik zou haar idd terugkopen van de verzekering en haar dan op het land zetten, kost wat maar je hebt ook wat. Tenzij het een echte lijdensweg is, zou ik haar dan toch in laten slapen, maar niet door de verzekering...klinkt misschien dom en onlogisch maar toch...dan heb ik het gevoel dat je haar zelf aan het slachthuis verkoopt, aangezien je dan je geld krijgt uitgekeerd en je paardje vervolgens geslacht wordt. En dat vind ik een rotgevoel. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Ik weet dus in ieder geval dat ik eerst zes keer nadenk voordat ik mijn paardje ga verzekeren.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:06

dit is wat ik gehoord heb van mn insturktrice: Zij kost haar vorige paard toen hij 3 was, hij was toen hij iets ouder was afgekeurd en de verzekering heeft hem gekocht en die zou hem naar de slacht doen... mn instruktrice heeft voor het geld wat ze van de verzekering kreeg hem terug gekocht en laten opereren en hij is nu 15 en heeft de z1 gehaald! bij Amev! ze heeft er een hartstikke fijn paard aangehad!!! Dus zo kan je het ook spelen, ik wilde dit gewon ff kwijt, ik weet ook neit wat ik zou doen, of wat jij meot doen! sorry!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:47

Wat ik niet helemaal begrijp uit je verhaal is of jouw DA wel of niet zegt of ze nog geschikt is voor het gebruiksdoel.

Ik heb een jaar met mijn paard lopen tobben en allerlei behandelingen gedaan, maar op het moment dat een DA een afkeuringsrapport schrijft doet Hippo daar absoluut niet moeilijk over is mijn ervaring.
Ik heb mijn paard trouwens zelf weggebracht naar de slacht zonder dat ik minder uitkering ontving.
Het geld stond al op mijn rekening voordat ik het paard had weggebracht.
Mijn ervaring met Amev/Hippo is dus heel positief geweest.

Dus waarom doet Hippo zo moeilijk of wil je DA geen afkeuringsrapport schrijven? Dan wordt het natuurlijk wel een heel ander verhaal.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 09:50

Het probleem is ook wel inderdaad dat de DA het ook niet weet.
Hij kan haar "medisch gezien" niet gegrond afkeuren.
Puur omdat ze niets zien op foto's etc.

Ze loopt elke keer weer kreupel op dat voorbeen, maar hij vindt gewoon niets. Weet dat het uit haar kogel komt, maar dat is het dan ook.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 09:59

sorry hoor, maar gaat het je nu om het geld of om het paard? Er zijn nog genoeg wegen te bewandelen. Vraag een second opinion, of bewandel het alternatieve circuit. Ik heb niet het idee dat het je nou echt om dit paard gaat, maar dat je gewoon wilt rijden op welk paard dan ook. Klinkt misschien hard, maar zo komt het over!

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 10:05

Er hebben al TWEE dierenartsen naar gekeken.
Zij weten het ook niet.
Ze noemen het een "moeilijk geval".
Nou leuk hoor, als ze dat over je paard zeggen. Maar ondertussen is zij er niet mee geholpen.

Ik kan als ik wil zo veel paarden rijden, maar ik doe het NIET.
Waarom niet? Omdat ik alleen met mijn eigen merrie wil werken, omdat ik gek van haar ben. Een ander paard interesseert me geen bal.
Alleen zij. En daarom doet het ook pijn haar zo te zien.
En nogmaals Puck, jij weet gewoon niets.
Maar het is gewoon rot, dat als je dan eenmaal de beslissing neemt je nog niets kan. Omdat ik haar voor te veel geld verzekerd heb (want daar komt het wel op neer) willen ze niet uitkeren, DUS kan ik haar ook niet terugkopen, DUS kan ik haar niet op een wei zetten.
Vandaag komt de dierenarts weer en dan overleg ik met hem of het wellicht een optie is om haar toch op een wei te zetten, als hij zeker weet dat ze daar geen last van zou hebben.
Als dat kan probeer ik het op een akkoordje te gooien met de verzekering. Dat zou de ideale oplossing zijn. Dan kan ze lekker oud worden en heb ik niet zo'n rotgevoel.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:09

Luitser Corine, je bent in augustus gergistreerd en daar staat een heel varhaal in over je paard, dat ie M2 loopt en dat je een tweede wilt kopen. Amper 6 maanden verder heb je het over inslapen, en ik weet niks? Meid ik heb twee jaar lopen tobben met mijn paard en de da wisten het ook niet! Ze gaven hem op voor het rijden dat moest ik maar accepteren. Nu is ie helemaal oke! Kost veel moeite zorgen en tijd, maar er zijn andere wegen, en ik wordt er erg verdrietig van als mensen zo makkelijk opgeven.