Kunststof "ijzer" / beslag ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arwin

Kunststof "ijzer" / beslag ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 09:13

Ik wil vragen of iemand ervaring heeft met kunststof beslag. Ik heb hier wat over gehoord en gelezen (www.easywalker.at en www.easywalkerhoreshoes.com) en ben benieuwd wat de ervaringen zijn voordat ik de overstap van ijzer naar kunststof maak.
Enne door welke hoefsmid zijn ze ondergelegd..

Ben benieuwd naar jullie reacties.... Pling

Antheman

Re: Kunststof "ijzer" / beslag ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:46

Weet dat Bram de Lange die dingen eronder slaat!

Arwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 10:59

Wat is zijn werkgebied ?? En weet je of hij goed bekapt/beslaat??

meija

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:04

Een vriendin van mij heeft haar paard ermee laten beslaan en haar paard vindt wel wat geloof ik!
Wat wel jammer is, is dat veel mensen meteen al met negatieve reacties komen terwijl mensen er niet genoeg van weten om erover te kunnen oordelen.
Haar paard lijkt het prettig te vinden- ff wennen maar ja is dat niet altijd zo als je overstapt op iets anders?

Ik weet niet welke hoefsmid het was- maar kan het voor je navragen?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:06

Arwin schreef:
Wat is zijn werkgebied ?? En weet je of hij goed bekapt/beslaat??

**Omgeving Den Haag:**
HOOFBALANCE, Hoefsmidservice. Bram de Langen, Den Haag. Tel.: 06-50934445. INFO: www.hoofbalance.nl

Arwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 11:42

Bedankt.. ik zal even kijken.

Zijn er geen mensen die zelf ervaring hebben met dit soort beslag??
En nog andere hoefsmeden die hiermee werken??

Wil liefst zoveel mogelijk informatie hebben.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:27

Het paard van een vriendin van mij heeft deze ijzers ook sinds 1 week. Tot nu toe bevalt het heel goed. Het paard loopt er makkelijk op weg en loopt ook luchtiger (in de bak hoor je haar minder goed lopen zeg maar).

CarolienS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 00:23

Ik laat mijn hoefsmid altijd beslissen welke ijzers er onder mijn paarden moeten. Ik bedoel hij heeft ervoor geleerd. Niet ieder ijzer is geschikt voor elk paard

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:50

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:47

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me wel lekkerder voor het paard dan gewone ijzers. Gewone ijzers zit totaal geen beweging in en daardoor werkt het hoefmechanisme niet.

Arwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 19:28

Bedankt voor de reacties tot nu toe, jammer dat er nog niet iemand heeft gereageerd die dit beslag bij zn paard heeft laten aanbrengen en echt kan zeggen hoe het bevalt (over langere periode, niet een paar daagjes).
Ik hoop zon reactie alsnog te krijgen...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:54

meija

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:15

Die vriendin van mij, is weer terug naar gewone ijzers... Overigens ook door een andere smid eronder laten zetten.

Ze had die kunststof ijzers via die bram geprobeerd, en haar paard begon raar kort te lopen na het wandelen had ze dikke pezen.
Ze heeft gebeld en heel netjes kwam hij meteen kijken, hij zag niks dus weer weg. Ze heeft het nog even aangekeken toen na een aantal dagen weer gebeld- hij kwam weer snel. En toen weer gewoon beslag eronder laten zetten. Klinkt heel netjes allemaal, behalve dat ze in al die tijd niet bekapt is door hem. Inmiddels had ze behoorlijk lange hoeven, en het ijzer zat raar.
Ze heeft uiteindelijk een andere smid ernaar laten kijken, en wat blijkt... ze heeft veel geluk dat haar paard geen heftige peesblessure eraan heeft overgehouden.
Niet gezegd dat die kunststofijzers niks zijn, maar de manier van de betreffende smid was op z'n zacht gezegd vreemd te noemen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:00

Arwin schreef:
Bedankt voor de reacties tot nu toe, jammer dat er nog niet iemand heeft gereageerd die dit beslag bij zn paard heeft laten aanbrengen en echt kan zeggen hoe het bevalt (over langere periode, niet een paar daagjes).
Ik hoop zon reactie alsnog te krijgen...

Mijn paard heeft kunststofbeslag en ik ben er erg tevreden over!

Nogmaals Kijk hier even:
Sterre schreef:

Dit topic is niet oud, heeft hetzelfde onderwerp en er staat veel in Knipoog .

chantal321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:04

Vippie schreef:
www.hoefsmederijmeijer.nl heeft ook kunsttof beslag.

Wou het net gaan typen, maar zag het al staan. Ik wist dat mijn hoefsmid zich ook hiermee bezig hield

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:35

mij liefje heeft ook op rubbere schoen/ijzers gelopen, dit was omdat zij hoefkatrolontsteking, en arthrose had (zij leeft nu helaas niet meer) voordat zij die onder kreeg kon zij niet echt lekker meer lopen, je kon zien dat elke stap pijnlijk was, na goed zoeken naar alternativen zijn we als laatste poging, deze ijzers gaan proberen, het klonk alsof zij op klompjes liep, het heeft voor haar geweldig geholpen, zij kon gelijk weer 100% beter lopen,en was ook niet meer kreupel, wij waren hier zeer tevreden over, vooral omdat het resultaat zo duidelijk en, goed was. het schijnt wel sneller te slijten, maar omdat zij niet meer gereden werd weet ik dit niet zeker. ik hoop dat je hier ietsje wijzer van word

ardnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:20

Wat Meija zegt klopt helemaal.
Huidige ontwikkeling is echter een zeer ernstige peesblessure opgelopen door het gekwakkel van een niet gecertificeerde hoefsmid !!!

Ook mijn eigen schuld zou je zeggen... moet je maar niet 'zomaar' een hoefsmid 'uitproberen'.
Maar aan de andere kant zou je toch mogen verwachten dat een hoefsmid echt zn vakmanschap weet uit te voeren.
Helaas is het tegendeel waar omdat je tegenwoordig geen diploma meer hoeft te hebben om dit vak uit te oefenen. Volgens mij echt een grote fout geweest dit af te schaffen omdat nu elke idioot een paar gereedschapstukken kan kopen en aan een paard zn voeten kan gaan rotzooien onder het mom van 'natuurlijk bekappen'.
Kijk ben je gecertificeerd hoefsmid en je bent vervolgens de natuurlijke toer opgegaan.. perfect!
Maar niet als computerprogrammeur/metselaar/verkoper ff een boekje lezen/dvd-tje kijken van hoe 'het moet' en dan zelf aan de slag gaan.

Door dit soort lui krijgen de goeie hoefsmeden (met benodigde diploma's) die 'natuurlijk bekappen' een slechte naam.
Ook krijg je tegenwoordig nogal eens te horen 'Ik heb mn opleiding in Amerika gevold bla bla bla .....' Heel leuk maarrre kan ik dan toch ff je diploma zien of als je een website hebt, vemeld dan gewoon de naam van het instituut in Amerika en scan je diploma/certificaat zodat iedereen ook kan zien dat het waar is !!!

Tja nu zit mn paard met de ellende en kan ik alleen maar hopen dat deze grote fout van mij geen blijvende gevolgen voor dr heeft.
Mijn advies: eerst heeeeeeel goed navragen bij verschillende mensen over de kwaliteit van een hoefsmid en vragen naar diploma's van opleidingen/hoe lang ze dit vak al uitoefenen etc... Heb je het volste recht op. Willen ze geen antwoord geven dan weet je al genoeg.....

Gr.
Ardnas.